…Een berg : een meedogenloze, onderworpen koning of heerser, of een man die zo groot is als een berg, zijn lengte, zijn kortheid en zijn hoogte . En hij onderwijst de wereld en de kluizenaar, en wijst op de hoge rangen, eervolle plaatsen en goede boten, en de Almachtige God schiep bergen als pinnen van de aarde toen deze werd verstoord, daar ze zijn als geleerden en koningen, omdat ze vasthouden wat de verticale bergen houden geen stand en kunnen de doelen en eisen aangeven, omdat degene die naar hem opstijgt alleen naar hem opstijgt. Degene die zichzelf op een berg ziet, erop steunt of in de schaduw ervan zit, benaderde een hoofdman, werd beroemd om hem en zocht bij hem zijn toevlucht, hetzij als sultan, hetzij als jurist, een geleerde die een kluizenaar aanbad, dus hoe zit het met als hij boven hem stond en de oproep tot de Sunnah riep, de toekomst van de qiblah, of hij werd met een boog in zijn hand geworpen Omdat zijn roem in de mensen zo ver reikt als zijn stem, en zijn boeken en bevelen worden uitgevoerd naar de plaats die zijn pijlen bereikten . En als hij die zag dat hij bang voor hem was terwijl hij wakker was, zekerheid was, en als hij in een schip was, werd hij in zijn zee geraakt door ontberingen en een obstakel waarvoor hij zou worden omgekocht, en zijn beklimming over hem was onberispelijk , omdat God Almachtige zei : ~Ik ga naar een berg die me tegen water beschermt .~ Ibn Sirin zei : De berg is in die tijd onfeilbaar, tenzij hij in een droom wordt gezien alsof hij van een schip naar een berg vluchtte, aangezien hij vergaat en vergaat, volgens het verhaal van Ibn Noach . Dit kan duiden op een persoon die niet wakker was in een schip of op zee, in de paradox van de mening van de groep en de exclusiviteit en ketterij, dus wat dacht je van als hij het monster van de bergen en hun zevens had, of het schip van waaruit hij vluchtte naar de berg had een rechter, een leider in kennis, of een rechtvaardige imam . Wat betreft het beklimmen van bergen, het is een eis waar hij om vraagt ​​en iets dat hij wil, dus vraagt ​​hij waar ze in wakker zijn, of zijn hoop erop van het gezelschap van de sultan of een wetenschapper, of het opnemen tegen hen in behoefte of op reis over land en dergelijke . En als zijn klim ernaartoe was als het beklimmen van bergen, trappen of een veilige weg, dan zou zijn hele gezin gemakkelijk voor hem zijn en werd alles om hem heen voor hem gevreesd . En als hij door hem nadelig werd beïnvloed, of als hij zonder trappen, vrede of rede naar hem opsteeg, zou hij gevreesd worden, en zijn zaak was allemaal bedrieglijk . Als hij hierboven concludeerde, ontsnapte hij daarna . En als hij vanuit zijn slaap geeft zonder te reiken, of in een droom valt, komt hij om in wat gewenst is en wordt verboden tussen hem en wat hij wil, of zijn schuld is gecorrumpeerd in zijn werk, en dan daalt hij af van schade en letsel door schade, rampspoed en verdriet, in de mate van wat van zijn leden wordt gebroken . De val over de berg en Alkuada en heuvelachtige plafonds 0 Bovenmuren en palmbomen en bomen, het toont de paradox van de shows dat ding dat van hem viel in de interpretatie ervan, van de sultan, of de wereld, of een echtgenoot of een vrouw of een slaaf of een koning of actie of gebeurtenis, vraag de ziener over het belangrijkste dat hij in zijn ontwaken is, datgene wat hij hoopt en hem vreest en hem presenteert en vertraagt ​​in zijn scheiding van hem, en zijn volharding hem, als het ontwaken wordt gevormd door de overvloed van de eisen en omstandigheden erin, of vanwege de verandering van hoop, wordt hij paradoxaal genoeg beoordeeld voor hem die in de droom van hem afviel, volgens zijn bewijs in interpretatie . Het onderscheid tussen zijn aangelegenheden wordt bewezen door de omvang van zijn bewijs, en dat zijn kennis van zijn voltooiing van het ding dat op hem was en zijn kracht, zwakte en turbulentie, tot hem kunnen hebben geleid door zijn val van dorheid, vruchtbaarheid, hobbelig , vlakte, steen, zand, land of zee, misschien keerde hij er in zijn lichaam naar terug tijdens Zijn val, en duidt hij op een val in zonden, opruiingen en vernedering, als zijn val daar het bewijs van was, zoals vallen op het beest, raven, slangen en ratten van de rat, of tot vuil en modder, en dit kan erop duiden dat hij zonden opgeeft en afziet van ketterijen, als hij voor zoiets vluchtte. Of zijn val was in een moskee of kleuterschool, of aan een profeet of kleuterschool, of aan een profeet of aan het nemen van een koran, of aan een groepsgebed . Wat betreft wat terugkwam naar de berg in termen van val, sloop of professionaliteit, het duidt op de vernietiging van degene die de berg op hem dreef, of zijn vernietiging of zijn moord, tenzij hij in de lucht boven de hoofden van de schepping uitkomt. , omdat het een grote vrees is die van de kant van de koning bij het volk overblijft, omdat de kinderen van Israël de berg hebben opgetrokken Boven hen is als een baldakijn, om God voor hen te vrezen, en een bedreiging voor ongehoorzaamheid . Wat betreft het besturen van de bergen, dit is het bewijs van een voortdurende opstanding, ofwel een oorlog waarin de koningen zich tegen elkaar verzetten, ofwel een verschil en onrust die plaatsvindt tussen de wetenschappers van de aarde in een beproeving en nood. , waarin de gewone mensen omkomen, en dit kan duiden op dood en pest, want het is een van de tekenen van de opstanding, en de terugkeer van de berg is boter of as of vuil, er zit niets goeds in voor degene die wees de berg voor hem, noch in zijn leven, noch in zijn religie, en als hij werd toegevoegd aan hem die werd verheerlijkt na zijn vernedering, en veilig was na zijn ongeloof, en hij vreesde God na zijn tirannie, keerde hij terug naar wat hij was en keerde terug naar zijn eerste staat, omdat de Almachtige God. De schepping van het gewaad, zoals ze beweren, is waterschuim en het schuim is ongeldig, zoals de Almachtige God in Zijn boek zei . En de berg met water, planten en groen is eigendom van een schuldenaar . En als er geen plant of water in staat, dan is het een ongelovige dominante koning, want net als de doden looft of heiligt de Almachtige God hem niet . De staande berg die niet gevallen is, is levend en is beter dan de gevallen, en de gevallen die rotsen zijn geworden, is dood, omdat hij God niet noemt of hem prijst . En wie op een berg opstond en van zijn honderd dronk en de voogdij waardig was, hij kreeg het van een man van een hardhartige koning, en wat hij niet waardeert, is wat hij dronk . Het obstakel is een straf en strengheid, als het ervan valt, zal het overleven, en als het opstijgt, zal het opstaan ​​en zwaaien van vermoeidheid . En de rotsen rond de berg en de bomen pimpen die plek . En elke ascensie is een hoogte, elke val is een positie, en elke ascensie duidt op een probleem, dus de daling geeft een opluchting aan, en elke ascensie geeft een staat aan, dus de daling duidt op isolatie . En als hij zag dat hij een berg droeg en zwaar op hem was, dan draagt ​​hij de voorraden van een enorme man of een koopman die op hem weegt, en als hij bang is, vrees dan voor hem . Als hij ziet dat hij een berggrot is binnengegaan, zal hij rationaliteit verwerven in zijn religie en zaken, de zaken van de sultan overnemen en in staat zijn . Als hij de grot van een berg in een grot binnengaat, dan beraamt hij een koning of een onneembare man, en als een berg hem ontmoet, zullen zij of een reis of een ondoordringbare man of een moeilijke zaak of een moeilijke en wrede vrouw elkaar ontmoeten hem, en als hij ziet dat hij de berg heeft beklommen, dan is de berg het doel van zijn eis, net zoals hij is opgestegen, totdat hij erboven is geëgaliseerd . Elke beklimming die een persoon ziet, of een obstakel, een heuvel, een dak, enz., Is om te verkrijgen wat wordt verlangd door het wegnemen van de behoefte die hij wil, en de beklimming is gelijk, ontbering en niets goeds . Als hij ziet dat hij is afgedaald van een heuvel, paleis of berg, dan is de kwestie die hij vraagt ​​minder en niet vervuld, en wie ziet dat hij een berg aan het slopen is, dan komt een mens om, en wie ziet dat hij is geïnteresseerd in het beklimmen van een berg of het beoefenen ervan, dan was die berg een doel waarnaar hij stijgt, en als hij erboven staat, bereikt hij zijn hoop. Als hij van hem valt, zal zijn toestand worden verdreven . En de prijzenswaardige beklimming op de berg is om daarin te hinken zoals degene die de berg opklimt . En alle verheffing is prijzenswaardig, tenzij ze vlak is, want de Almachtige God zegt : ~Ik zal hem oplopen tot last .~…

…Het zoekt in dienst van Sadat van de geleerden en rechtvaardigen . Misschien reisde hij naar die bestemming en bereikte hij zijn bestemming . Als hij zag dat de berg werd geramd, zou hij sterven of geïsoleerd worden, en kan de ziener eerbied en discipline hebben ontvangen . Bergen duiden op koningen, prinsen, rechtvaardige mensen en geleerden . En misschien wees de berg naar de eigenaar van een religie en religie . En wie een put in een berg graaft of stenen ervan naar een andere plaats verplaatst, hij vecht tegen een hardvochtig persoon, en hij probeert iets goeds, ontberingen en vermoeidheid . En als hij de bergen met hem ziet wandelen, dan duidt dat op een oorlog waarin de koningen naar elkaar toe trekken, of dat er een verschil of onrust zal plaatsvinden tussen de wetenschappers van de aarde in een beproeving en ontbering waarin de gewone mensen komen om . En wie in een droom ziet dat hij van een schip naar een berg is gevlucht, dan zal hij bedorven zijn en omkomen vanwege het verhaal van Ibn Noah, vrede zij met hem, of dat hij in tegenspraak is met de mening van de groep, en is alleen met hartstocht en ketterij. En ophouden met ketterij als hij voor zoiets vluchtte, of zijn val was van een moskee of een kleuterschool en dergelijke . En als de berg in de lucht werd opgeheven op de hoofden van wezens, dan is het een grote angst die van de kant van de eigenaar bij de mensen blijft hangen, en de kinderen van Israël werden de berg boven hen geheven als een paraplu om vrees de Almachtige God voor hen, en een bedreiging voor ongehoorzaamheid . Het lopen van een berg kan duiden op een plaag, en wat betreft de berg die tot as of stof terugkeert, er zit niets goeds in . En wie ziet dat hij op een berg staat, vertrouwt op een grote man, die eer, goedheid en rang op zijn handen zal krijgen, en wie ziet dat hij aan hem gehecht is, klampt zich ook aan een man vast . En wie ziet dat hij een berg heeft afgebroken, een mens zal evenzeer omkomen als de berg, en er werd gezegd : zijn leven zal worden vernietigd . En wie zag dat hij zich van de berg wierp, voerde zijn woorden met kracht uit die hem overkwamen . En wie ziet dat hij een berg op gaat met een zwaard in zijn hand, en hij draagt ​​daar een kleed, of iemand met gezag bij hem, hij zal gezag verwerven of het goede en eer verwerven . En wie ziet dat hij de berg op wil, dan vleit hij een hardvochtige man die vergezocht is . En wie ziet dat de berg in het land zinkt, dan zal de autoriteit van dat land sterven ….

…Daniël zei dat wie ziet dat hij op een berg is en denkt dat die berg van hem is, hij zijn toevlucht zou zoeken bij een man met een grote bestemming, en misschien was hij een machtige koning ….

…En wie denkt dat hij een berg wil beklimmen, klampt zich vast aan een hardvochtige man die verre van ijdel is of iets wil, want de berg op dat moment is hier een doel in zichzelf dat hij bereikt, en de omvang van zijn doel. het beklimmen van de berg en zoveel als hij gemakkelijk of moeilijk voor hem is, dat wil zeggen ….

…Wie ziet dat hij de koning van een berg is, dan bezit hij een man die onneembaar en hardvochtig is, en wie ziet dat hij op hem leunt, zal ook zijn toevlucht nemen tot een man en bij hem blijven, en wie dat ziet hij is op een berg die in staat is geweest hem op hem te zetten, dan zal hij een macht van die man afslaan, en als hij rijk of arm is, wordt hij rijk of verzoent hij Zijn toestand of angstige zekerheid, en wie ziet dat hij is op de vlucht van een schip naar een berg, dan is hij beschadigd, en wie ziet dat hij van een berg is gevallen of daarvan is afgedaald, dan is zijn zaak niet vervuld, en wie een berg ziet, schudt en schudt van zijn positie en gaat dan zitten , dan treft het gezag van dat land hem met ernst of ziekte, daarna wordt zijn toestand hersteld. Hij zag dat de berg was ingestort en doordrongen, waarna de autoriteit van dat land en zijn grote sterft. En wie ziet dat hij in een grot is of van plan is die binnen te gaan, dan is dat een toevluchtsoord en een schuilplaats. En wie ziet dat de berg loopt, duidt op oorlogen of onrust tussen de geleerden van mensen of een ongeluk dat zich in de wereld voordoet. En wie ziet dat een berg boter teruggeeft, dan is het er niet goed in, wat vals is, heeft geen waarheid…

…En wie ziet dat hij van een schip naar een berg vlucht, zal worden beschadigd door het verhaal van Noach, vrede zij met hem, met zijn zoon, of wie ziet dat hij een berg heeft afgebroken, dan vernietigt hij zijn leven ….

…En wie ziet dat de berg huivert, geeft aan dat rampspoed en ontbering de koning van die plaats net zozeer zullen overkomen als de berg schudde ….

…En wie de berg ziet en er niet naar toe klimt, hij zal erdoor geraakt worden of hopen op wat hem niet zal overkomen, omdat de Almachtige God zei: ~Ik zal naar een berg gaan die mij tegen water beschermt .~…

…En wie ziet dat een berg vol doornen is, dan is hij een koning die mensen kwaad doet met woord en daad en niet gebeurt vanuit zijn nabijheid tot mensen behalve kwaad ….

…En wie ziet dat hij op een donkere berg is, dan is hij een ramp en een ramp, en hij kan een onrechtvaardige koning zijn, corrupt van religie, een lelijke verschijning ….

…En wie zag dat hij op de top van een berg aan het bellen was, dan geeft het de waarheidsgetrouwheid aan van wat waar is van Majestic al-Qadr, en er werd gezegd dat degene die zag dat hij de minaret aanriep een maatstaf was ….

…En wie de berg van een verre plaats ziet vallen, zal door ernstige nood worden getroffen ….

…En wie zag dat hij de berg Al-Joudi beklom, dan is hij eerlijk in zijn zaken, of vrede en glorie voor de Almachtige, zeggende: ~En ik vestigde me op Al-Joudi .~…

…Jaber al-Maghribi zei: ~Degene die zag dat hij een berg beklom of iets dergelijks of een hoge plaats in termen van de zin, het is een verlangen en de eliminatie van een behoefte en de hoge status en triomf van wat hij probeert en afstammen van iets daarvan, dan is zijn uitdrukking tegen hem ….

…En wie ziet dat hij de berg opklimt tot een niveau en niet hinkt in zijn ascensie, dan zal het spoedig goed zijn ….

…En wie ziet dat hij op een berg is en zijn positie erop heeft gevestigd, dan zal hij een grote macht van die man afnemen, en als hij rijk is, zal zijn geld toenemen, en als hij arm is, wordt hij rijk en correct. zijn toestand, en als hij bang is, zekerheid ….

…En wie zag dat hij van de top van een berg afdaalde, hij zou van zijn positie afdalen en een tekortkoming in zijn recht zijn, en er werd gezegd dat het afdalen van de top van de bergen en andere dingen een terugkeer is van het een of ander. dan waarop hij had gehoopt ….

…En wie ziet dat hij van een berg tevoorschijn kwam en zich vervolgens met invloed op de grond zette, de zaak die hij probeert, zal niet voor hem worden gedaan ….

…En wie denkt dat hij op een berg heeft gelopen op iets dat kenmerkend is voor een eeuwige vrede, dan is het een verlangen, en als het kuiltjes heeft, dan is er een verschil van mening ….

…En wie ziet dat hij is opgevaren naar de berg Tor Sinai, hij zal met een persoon debatteren over een juiste kwestie, en hij zal door dat goede en voordeel voor hem verkrijgen ….

…En wie ziet dat een berg groen en goed is, zal de godheid overdragen aan de koning van die plaats en zijn fatsoen en dienaren vergroten ….

…Al-Kirmani zei: ‘Wie zichzelf ziet als de koning van een berg, hij bezit een man van enorme zorg, onneembaar en hardvochtig .’…

…En wie ziet dat een berg is geschud en gebarsten, dan is er een zwakte ontstaan ​​voor de koning van die plaats, en als hij hem ziet wonen en gezond terugkeert, dan is hij een genezing en kracht voor die koning na zwakte ….

…En wie ziet dat een berg puur stof is geworden, duidt op een verachtelijke en nutteloze koning ….

…En wie ziet dat hij van een dak, een muur, een boom of een berg of iets dergelijks is gevallen, dan is de zaak waarin hij zich bevindt niet voor hem af en bereikt hij niet wat hij wil door daarvan af te zien en maakt voor hem niet af wat hij hoopt en bereikt niet wat hij wil, en het kan erop duiden dat de val voor iemand die een tekortkoming in Zijn religie heeft, verband houdt met zijn betrokkenheid bij zonden, opruiingen en misleidende acties ….

…En Ja zei, een visioen van de berg zal worden uitgelegd door de koning, de overwinning, de heerser en de rest van de rest ….

…En wie ziet dat de berg wordt verbrand, dan is het de dood van de koning van dat land ….

…En wie ziet dat een berg is ontworteld van een plaats of zijn delen zijn gescheiden, dan de ondergang van een grote koning en de verspreiding van zijn groep, en als hij daar de oorzaak van is, dan is dat door zijn handen of door hem ….

…En wie van ver een berg ziet, denkt aan een van de dingen ….

…En wie ziet dat hij op een berg is en daarin een mooi resultaat is geworden, dan is de eigenaar van die plaats genadig voor zijn kudde en krijgt hij geld en genade voor de zoeker van zijn kant ….