…Het voordeel van een duidelijke, correcte droom als aan de voorwaarden wordt voldaan volgens wat we hebben genoemd, en het onder andere betrouwbaar is dat de consumptie ervan matig en niet vol is, en het eten van knoflook de droom verstoort ….

…Hoe kom ik af van het probleem van het verwachten van kwaad om me heen , als ik er een hartverscheurende droom in zie? Dit is een voorbeeld van de vele vragen , heb ik altijd gezien , en ik heb je niet verbergen dat ik een van degenen die met dit probleem leefde , als ik zie wat er zal gebeuren met een aantal om me heen , en dan woon ik in angst en af te wachten wat er kan gebeuren, en dit probleem bestaat ook voor sommige mensen in een staat van waakzaamheid !! Vanuit mijn standpunt kan hun gevoel van iets voordat het zich voordoet, van het soort inspiratie zijn ; Het is dat iemand over iets praat en God herleeft de waarheid op zijn tong . De Koran werd op zes plaatsen goedgekeurd . Omar bin Al-Khattab was inspirerend. De waarheid wordt op zijn tong uitgevoerd en de koran was het op zes plaatsen met hem eens. Het kwam in Sahih Muslim via Abdullah bin Omar, moge God tevreden met hem zijn. Hij zei, Umar zei : [ Mijn Heer stemde in in drie : het heiligdom van Ibrahim, de sluier en de Asara Badr ]. Toen de vrouwen van de profeet uit jaloezie tegen hem protesteerden, zei hij ook : Moge zijn Heer, als hij van u scheidde, hem inruilen voor betere echtgenoten van u, en het vers werd daardoor geopenbaard . In een authentieke hadith volgens Muslim stemde hij in met het verbod om voor de hypocrieten te bidden [ zie Sharh Al-Nawawi over Sahih Muslim 15/167] En hij ging ook akkoord met betrekking tot het verbod op alcohol. Al-Nawawi zei : Dit zijn er zes, en er staat niets in de bewoordingen van de vorige hadith over Umar dat toenemende goedkeuring ontkent, en God weet het het beste. Ik keer terug naar het vorige onderwerp en zeg : het kan een andere reden zijn, namelijk het gevoelige gevoel voor anderen te voelen en met hun problemen om te gaan, zoals bijvoorbeeld bij sommige moeders of vaders met hun kinderen gebeurt. de vader of moeder kan het lijden van een van de kinderen voelen terwijl hij vervreemd is, of in nood verkeert . Hij kan bijvoorbeeld zeggen : ik heb het gevoel dat mijn borst is samengetrokken door zus-en-zo, en deze kwestie kan anderen overkomen die zich door deze kenmerken onderscheiden, van sommige groepen, zoals sommige veiligheidsmensen, doktoren, leraren of mannelijke en vrouwelijke verpleegsters, en anderen die een gevoel hebben over voor wie hij verantwoordelijk is . Dit probleem kan op twee manieren worden aangepakt : 1 / Als deze intuïtie door een droom kwam, dan duwde hij het met de genoemde voorzorgsmaatregelen tegen de gehate visie, en het duwt dit ding waarvan hij vreest dat het zal gebeuren, zo God wil . En hij die met deze eigenschap is gekweld, moet erop aandringen dat God bidt om deze zaak namens hem af te weren, en hij zal niets hiervan zien, zo God het wil . 2 / En als deze intuïtie door inspiratie kwam, dan duwde hij het door smeekbede dat God deze eigenschap van hem zou verwijderen, en God was in staat om de vraag van de dienaar te beantwoorden, vooral voor degenen die aandringen op smeking, en God weet het het beste ….

…Alle huwelijken : in een droom, als een persoon een natte droom heeft, dan is het voor hem verplicht om zich te wassen, dan is het geen visie…

…Melk Melk drinken in een droom duidt op een overvloedige oogst voor de boer, vreugde thuis en een succesvolle reis voor de reiziger . Wat de vrouw betreft, deze droom is een goed voorteken . Het zien van grote hoeveelheden melk in een droom duidt op rijkdom en rijkdom . Wat betreft een droom dat u betrokken bent bij de melkhandel, dit betekent een toename van uw rijkdom . Als je droomde dat je gratis melk aan anderen uitdeelde, dan betekent dit dat je goed bent en zakaat voor het beste van je rijkdom . Als er melk wordt gemorst in een droom, betekent dit dat u een klein verlies en tijdelijke problemen zult lijden door uw vrienden . Maar als u droomt van vuile melk, betekent dit dat u eenvoudige problemen zult tegenkomen . Als de melk in de droom zuur was, betekent dit dat je je zorgen maakt en bang bent voor de problemen van vrienden . En als je in een droom tevergeefs probeert melk te drinken, betekent dit dat je het risico loopt iets waardevols te verliezen of dat je de vriendschap van een hooggeplaatst persoon verliest . Als je droomt van hete melk, betekent dit dat je een strijd aangaat, aan het einde waarvan je verlangens en aspiraties zullen worden vervuld . Wat baden met melk betreft, het betekent de vreugde en het gezelschap van goede vrienden ….

…Jaafar al-Sadiq zei dat de tent verwijst naar vijf aspecten: een sultanaat, een regering, een staat, een ministerie en een leger ….

…Degene die in een droom terugkeert naar een toestand waarin hij wakker was, keert naar hem terug wat hij daarin tegenkwam van goed of kwaad ….

…En wie ziet dat hij iets aan de rechter toekent als hij een geleerde is, dan wordt hij een rechter, en als hij geen geleerde is, gaat hij naar de rechter vanwege een regering ….

…En wie ziet dat hij een geldige dirham onder zijn familie verdeelt, geeft aan dat er een regering onder hen is, en zelfs als die werd verbroken, duidt dit op het voorkomen van ondoordringbare woorden tussen hen ….

…En Ja zei, een visioen van de vallei zal in zeven aspecten worden geïnterpreteerd: pelgrimstocht, koning, fatsoen, geld, genade, handel, regering, overwinning en kennis ….

…Fadl al-Shafi’i en Ahmad 72 – Op gezag van Abu Bakr Ahmad bin Muhammad al-Ramli, de rechter van Damascus, zei hij : Ik ging Irak binnen en schreef de boeken van zijn mensen en de mensen van Hijaz, en van de van een groot aantal wist ik niet welke ik zou nemen. Toen het binnenste deel van de nacht viel, deed ik de wassing en bad twee rak’ahs en zei : Oh God, leid me naar waar je van houdt, toen ging ik naar mijn bed Dus ik zag de Profeet – moge God hem zegenen en toestaan hem vrede – terwijl hij de slaper zag binnenkomen vanuit de Bani Sheba-poort en met zijn rug naar de Kaaba leunde, dus ik zag Al-Shafi’i en Ahmed bin Hanbal Ali aan de rechterkant van de profeet – moge God hem zegenen en hem vrede schenken – en de profeet glimlachte naar hen . Al-Muraisi predikte aan de ene kant, dus ik zei : O Boodschapper van God, vanwege hun grote verschillen, bestudeer ik niet welke van hen ik neem, dus ging hij naar al-Shafi’i en Ahmad en zei : ( Die aan wie we het Boek, de Regering en het Profeetschap hebben gegeven ). Soera Al-An’am, vers 89, daarna wendde hij zich tot mensen en zei : ( Als deze het niet geloven, dan hebben we er mensen aan toevertrouwd die niet ongelovig zijn, degenen die God heeft geleid, volg hem dus door hen ) ( 1). Surat Al-An’am, Al-Eitan 89 , 90…

…En wie ziet dat de schaal niet geldig is, geeft de oneerlijkheid van de rechter van die plaats aan, zijn gebrek aan rechtvaardigheid en zijn verraad in zijn regering ….