…En wie ziet dat hij smeekt tegen een persoon, dan verslaat hij hem door te spreken, en als hij tegen zichzelf bidt, dan dankt hij de genade van God niet ….

…En sommigen van de sprekers zeiden: Degene die iets in zichzelf impliceert en heeft geaarzeld om het te onderzoeken en een visioen heeft gezien, dan kan hij dat interpreteren door dat voornaamwoord te noemen, en sommigen zeiden dat hij naar de ziener verwijst om de naam af te leiden ….

…En wie ziet dat hij stierf en zichzelf niet ziet als het lichaam van de doden, dan wordt zijn huis verwoest en verlaat hij het ….

…En wie ziet dat een dode zichzelf wast, dan is het een bewijs van het verdwijnen van zijn probleem van zorgen en een toename van wat ze hebben, en degene die werd gebaad was oorspronkelijk een koopman van welvaart, waardoor mensen uit zijn zorgen zouden gered worden, of een eerzaam man bekeerde zich van zijn hand door corrupte mensen ….

…En wie ziet dat hij voor zichzelf screent en niet voor anderen, dan zal hij vertolken ten voordele van hem .)…

…En wie ziet dat hij zichzelf heeft gekruisigd, dan heeft hij de overhand over zijn familieleden en de mensen van dit huishouden als hij ziet dat ze naar hem kijken, en als hij ziet dat ze hem de rug toekeren, dan gehoorzamen ze hem niet zoals hij hun heeft opgedragen. te doen ….

…En als hij zag alsof hij tegen zichzelf had gesproken, verviel hij in een zonde ….

…En wie ziet dat hij zichzelf de schuld geeft van een zaak die hij heeft gemist, dan komt hij in een verwarde zaak terecht waarvoor hij de schuld krijgt, en dan neemt God hem weg en is er tevreden mee omdat de Almachtige God zegt : ‘ De ziel wordt bewonderd door kwaad behalve datgene waar God genade over heeft . ~…

…Wie ziet dat hij voor zichzelf bidt en de Almachtige God om genade en smeking vraagt, zijn einde zal goed zijn en zijn behoeften worden vervuld ….

…Al-Kirmani zei dat wie zag dat hij zichzelf of anderen had toegewijd aan een graf of een put, hij in dat land moest bouwen of er wonen ….

…** Zichzelf niet aanbevelen . Op gezag van Yahya ibn Abd al-Rahman ibn Hatib zei hij : Een van de vrouwen van de gelovigen verzameld met Aisha, de moeder van de gelovigen, moge God tevreden met haar zijn, en een van hen zei : Bij God, God kwelt mij nooit, maar beloofde trouw aan de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, op voorwaarde dat ik niets met God associeer, noch steel, overspel pleeg of Mijn zoon dood, en ik kom niet met een leugen dat ik ongehoorzaam ben tussen mijn handen en mijn voeten en ik niet ongehoorzaam aan hem ben en ik ben gestorven. Hij zei : ik ging terug naar haar huis en ik kwam in haar slaap en er werd haar gezegd : jij bent degene die naar de almachtige God komt om je niet te kwellen, dus zorg ervoor dat je iets zegt dat je niet aangaat en wat voorkwam dat je je niet verrijkte. Hij zei : Dus keerde ze terug naar Aisha, moge God tevreden met haar zijn. Tot haar : ik kwam in mijn droom, en mij werd zo-en-dat verteld en dat ik God om vergeving vraag en berouw voor Hem heb ….

…En wie ziet dat hij zichzelf heeft afgeslacht, zijn vrouw is met hem in het verboden ….

…En er werd gezegd dat wie zag dat hij een vos voor zichzelf nam, het een vrouw zou treffen met wie zijn ogen gesloten waren ….

…En onpartijdigheid : tijdens het werken op het werk, bewijs van geslagen en nagelen door zijn eigen wil . Wie zichzelf naakt ziet en ontdaan van zijn kleed, hij heeft vijanden op de plaats waar hij zag, en hij overwint ze . Als zijn naaktheid niet wordt ontmaskerd, overwint hij ze niet . Als hij zijn geslachtsdelen met iets of met zijn hand bedekt, dan wordt hij ernaartoe geleid en ontsnapt hij eraan . Als hij alleen in het midden een lendendoek ziet, streeft hij ernaar om te aanbidden . Als hij ziet dat hij onpartijdig iets zoekt, bereikt hij dat ding evenzeer als onpartijdig. Wat betreft naaktheid, als hij geen werk met hem heeft, dan is het een beproeving en het opgeven van gehoorzaamheid en een onfatsoenlijke aanval . En er werd overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag dat een man die in het midden van de moskee stond de Basra-moskee betekent, nauwelijks, met een zwaard in zijn hand dat op een rots slaat en het breekt, dus Ibn Sirin zei tegen hem : Deze man zou Hassan Al Basri moeten zijn . De man zei : Hij en God is hij . Ibn Sirin zei : ik wist dat hij die geabstraheerd was in religie, de locatie van de moskee bedoelde, en dat zijn zwaard waarmee hij zijn tong sloeg, die met zijn woorden de steen van de waarheid in religie breekt ….

…Sommige uitleggers zeiden: ~Degene die denkt dat hij op iets kauwt en het scheurt, als dat ding van hem is, dan komen er woorden van hem die zichzelf pijn doen, en als de schade van hem aan iemand anders is .~…

…En de man : de kracht, het geld en het levensonderhoud van de man waarvan hij afhankelijk moet zijn, en het been kan de leeftijd hebben van de eigenaar . Als hij ziet dat zijn been van ijzer is, zal zijn leven lang zijn en zal zijn geld blijven . En als hij ziet dat zijn been van kolven is gemaakt, zal hij spoedig sterven en zijn geld en kracht zijn op, want de flessen overleven het niet . De zaag . Zijn been was afgehakt, de helft van zijn geld was op . Als ze allemaal zijn rijkdom en macht zouden afsnijden, of alles wat eruit werd gelaten, zou sterven . Er werd gezegd dat de twee mannen ouders zijn, en blootsvoets lopen duidt op vermoeidheid en ontbering, en er werd gezegd dat iemand die hem zag veel benen had, en als hij op reis was, was het gemakkelijk voor hem om te reizen en kreeg hij goede resultaten . En als hij arm is, krijgt hij rijkdom, en als hij rijk is, is hij ziek . En het zien van de twee mannen Mkhadfin gegraveerd, voor de man de dood van het gezin, en de vrouw de dood van haar man . En wie het ziet alsof hij een been heeft opgetild en een been heeft uitgestrekt, en dan een van zijn benen naar het andere heeft gedraaid, het is dicht bij hem en het is moeilijk om hem te ontmoeten . En het geeft aan dat de persoon van het visioen een leugenaar is . Het zien van het been van een man van een vrouw is een bewijs van een huwelijk . De vrouw legde haar been te goeder trouw bloot en haar verwonding was beter dan het was ….

…Iemand die ziet dat hij op zijn rug ligt met een krachtig bevel, en zijn wereldse leven wordt geaccepteerd, of de wereld ligt onder zijn hand, ligt liggend . En wie zag dat hij op zijn rug lag met zijn mond open en er kwamen broden uit hem, dan verminderde zijn management en zou zijn toestand verdwijnen en iemand anders wint zijn bevel ….

…En wie ziet dat zijn voet een man in iets van een dier heeft veranderd, is een teken van kracht ….

En wie ziet dat iemand hem beledigt, geeft zijn geld aan hem uit ….

…En wie ziet dat hij door een van zijn leden aan een andere persoon is gebonden, hij zal hem vergelijken in zijn daden, of ze nu goedaardig of verwerpelijk zijn, en wat betreft het binden van boten, ze komen in zijn klas en wat alles in zijn klas en plaats ….

…Wie in een droom een ​​onbekende persoon uit de kinderen van Adam ziet, dan is misschien het visioen van die persoon hijzelf . Als hij ziet dat die persoon het goede doet, kan hij degene zijn die het doet, en als hij ziet dat hij kwaad doet, is hij degene die het heeft gepleegd . En misschien is een van hen de enige die in zijn levensonderhoud of zijn vertraging terechtkomt . En als hij er twee zag, als hij bang was, voelde hij zich veilig . Als hij er drie zag, is dat een bewijs van vroomheid voor het plegen van incest . En wie een man ziet die hem kent, hij neemt iets van hem of van zijn gelijkenis, en wie ziet alsof hij iets van hem afneemt dat hij liefheeft, hij zal krijgen waar hij op hoopt . En als hij van de mensen van de staat was en hij zag alsof hij een nieuw hemd van hem nam, dan zou hij het dragen, en als hij een touw van hem nam, dan is het een verbond . Als hij het ziet alsof hij geld van hem heeft afgenomen, dan wanhoopt hij eraan en zal er vijandschap en haat tussen hen zijn . En wie een bekende persoon ziet, die persoon zal naar een hoge rang verhuizen, en als hij van een hoge rang is, wordt zijn waarde verlaagd, of wordt hem een ​​plaag aangedaan, dan duidt dat op de neerdaling van goed of kwaad in hem zoals hij zag, en dat is bijvoorbeeld met een voorbeeld, of de tekortkoming is een toename van zijn aantal of een toename Bij de ziener is er een afname in zijn aantal, en als dit niet te wijten is aan degene van zijn geslacht of gelijkenis of die uit zijn land komt ….

…En wie een meid ziet die zich aan de mensen presenteert als een misdadiger, dan zal ze een oproer zijn die op die plek kabbelt, en wat betreft emancipatie, puberteit en klappen, ze wordt in de buurt geïnterpreteerd in tegenstelling tot wat eerder werd genoemd in slaven ….

…En wie ziet dat hij een kleed tot het einde ervan wikkelt, dan wordt hij aan het einde van zijn leven geïnterpreteerd, dus laat hem God vrezen en berouw tonen. De inscriptie in het vloerkleed is meer dan vermeld, en het goede erin is krachtiger ….

…En wie ziet dat hij en de kalief in één bed liggen, dan zal hij zijn zaken met hem delen of hem een ​​plaats geven om te regeren, en er werd gezegd dat hij ofwel een vrouw uit het huis van de kalief trouwt of hem een ​​slaaf geeft. -meisje ….

…En wie ziet dat hij een tand heeft laten groeien op een plaats waar hij niet zou mogen groeien, dan geeft het aan dat er iets is gebeurd dat niet Mahmoud is, en als hij ziet dat hij zijn tanden of een paar ervan heeft ingeslikt, dan eet hij wat wel is. geld is voor hem niet toegestaan, of het nu voor hem is of voor iemand anders ….

…En wie ziet dat hij op een merrie rijdt en er dan van afstapt, heeft spijt van iets, en er werd gezegd dat het visioen van het wilde paard wordt geïnterpreteerd door een gekke man en de Haroon wordt geïnterpreteerd in drie aspecten van moeilijkheid in zaken en een tegenspraak met zijn metgezellen en een vermoeide vrouw die het er niet mee eens is en een overtreding in goede zaken schaadt en er werd gezegd dat het berijden van een paard leidt tot het verwerven van geld en daartegenover van boord gaan ….

…En wie ziet dat een hond op zijn schip springt, dan zal een vijand van een magiër zijn vrouw volgen ….

…En wie zag dat de leeuw waarop hij reed, hem niet gehoorzaam was, en als hem dat overkwam, lieten de koningen en oudsten het hem niet zien ….

…Varkensmelk duidt op zijn verwarring en gebrek aan geest en kan duiden op de consumptie van verboden geld en kan duiden op het optreden van leed en ongeluk ….

…En wie denkt dat hij op een klein kleed zit en daaronder een groot en breed kleed, de interpretatie duidt op het grote, niet het kleine, maar eerder het kleine ….