…En wie zag dat hij iets uit de bliksem nam, hij zou vragen om iets dat goed en heilzaam voor hem zou zijn, en dat de bliksem altijd scheen, de zegen in dat jaar zou groot zijn, vooral als er een lichte wind mee waaide, en er werd gezegd dat iedereen die de bliksem zag wapperen op een hoog gebouw en mensen die hun stemmen schreeuwden, duidt op een bezoek aan de nobele stad van de profeet, en er werd gezegd dat de bliksem overgaat in goud omdat het schijnt als goud ….

…Als hij ziet alsof hij in de lucht ronddraait en dan afdaalt, dan leert hij de wetenschap van astrologie en de mysterieuze wetenschappen en wordt hij onder de mensen genoemd . Als hij het ziet alsof hij erop vertrouwt, zal hij leiderschap en overwinning behalen voor zijn tegenstanders . Er is overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag drie mensen die ik niet ken. Hij hief een van hen op naar de hemel, toen sloot hij de andere tussen hemel en aarde, en knielde de andere neer op zijn gezicht in neerknieling. Ibn Sirin zei : Wat betreft degene die naar de hemel werd verheven, het is het vertrouwen dat werd opgewekt onder de mensen. Degene die gevangen zit tussen hemel en aarde, het is het vertrouwen dat is afgesneden, en wat betreft degene die neerknielt, het is het gebed waartoe de ummah het ultieme is ….

…En wie ziet dat hij een ring heeft en deze ermee verzegelt en het als een pracht ziet, dan bezit hij iets dat hij nooit heeft gehad ….

…En er werd gezegd dat iedereen die zag dat hij met een zilveren ring was verzegeld, een rechtvaardige zoon zou krijgen ….

…En hij vertelde dat er een man naar Ibn Sirin kwam en zei: Ik zag alsof mijn ring gebroken was. Hij zei dat als je je visioen geloofde, ik van je vrouw gescheiden was ….

…En wie ziet dat hij zijn ring aan iemand heeft gegeven als een geschenk dat onomkeerbaar is, dan zal hij zich met zijn eigen goedheid terugtrekken uit een deel van wat hij bezit, en als hij van plan is terug te keren, zal hij daarnaar terugkeren ….

…Er werd gezegd dat hij die zag dat hij een gouden ring gaf in de vorm van ringen zonder toe- of afname, een bezwaar is gemaakt in de religie, en als het een inscriptie had waarin het werd geprezen, zijn de gevolgen goed, en als het anders is dan het is dan zijn uitdrukking ertegen ….

…En wie ziet dat hij een ring draagt ​​die verdraaid of krom is, en als hij van goud is, dan zal het geïnterpreteerd worden als een order te hebben afgesloten of er is iets met hem gebeurd dat hij haat, zelfs als het van zilver is, dan is het het waard ….

…En wie ziet dat hij een ring draagt ​​of bewaart met een saffierkwab, dan wordt uitgelegd of hij een zwangere vrouw heeft die een meisje baart en snel sterft, en als hij geen zwangere vrouw heeft, dan geeft hij aan dat zij is zwanger, en als hij celibatair is, zal hij een afgedankt meisje oppakken en misschien iets aangeven ….

…En wie ziet dat hij om zijn ring vraagt ​​terwijl hij in zijn hand is, dan zal hem een ​​bevel overkomen totdat hij er zeker van is dat wat hij bezit, zal verdwijnen en niets naar hem zal gaan en zijn zaak goed en veilig zal zijn ….

…En wie denkt dat zijn ring twee lobben heeft op de rug van de hand en een lob van binnenuit, en beide in hun formulering en inscriptie zijn vergelijkbaar, dan is dit een schijnbare en innerlijke autoriteit, en als een van de twee lobben spreekt de ander in zijn formulering tegen, dan gaat het over op de eigenaar of draagt ​​het aan twee kanten, vrouwen en mannen komen of een vrouw komt van beide kanten. ….

…En wie zag dat hij een ring met twee delen vond, de een met de ander overeenkwam, dan duidt het op het voorkomen van eer en de uitvoering van een bevel en het verwerven van geld en genade, en als ze het er niet mee eens zijn, dan is het duidt op sodomie en overspel, en als hij ziet dat een van hen plaatsvond en de andere bleef, dan heeft hij berouw van een van hen ….

…Dirhams : De dirham van een paard is een religie, kennis en de vervulling van een behoefte of gebed, en het zuivere is het minimum van de visionair en zijn behandeling van elke zondag voor loyaliteit en het voortbestaan ​​van inkomsten en vertrouwen . Al-Sahih en zijn verwarring over een man die de goede woorden hoort . En hun aantal is het aantal daden van gerechtigheid, omdat er op geschreven staat dat er geen god is dan God en Mohammed is de Boodschapper van God, en de daden zijn niet voltooid zonder de herinnering aan de Almachtige God . Als iemand het ziet, dan zal de kwestie van religie en de wereld voor hem in vervulling gaan. Als hij met hem een ​​breed en mooi hoofdstuk ziet, dan is het een religie, en als hij een van de kinderen van deze wereld is, zal hij een wijde wereld en een goed bestaan ​​ontvangen . En als een zwangere vrouw een brave jongen heeft gebaard . En de vele dirham als hij wordt gekweld door een getuigenis is veel beter dan vreugde en plezier, en als hij ziet dat hij een goede en gezonde dirham op een persoon heeft, dan heeft hij een juist certificaat, en als hij hem erom vraagt, dan vraagt ​​hij hem om een ​​getuigenis, dus zijn terugkeer is een getuigenis van waarheid en gezondheid. Welnu, hij adviseert onwetende mensen en accepteert hem niet . De opgeblazen dirhams zijn bedrog, leugens, onenigheid en verraad in het leven, of het begaan van grote zonden waarin geen inscriptie staat in woorden die geen vroomheid bevatten . En die werd gegraveerd door Tyrus, ketterij in religie en immoraliteit, en de onderbroken rivaliteit houdt niet op, en er werd gezegd dat het artikel is afgesneden . Het nemen is beter dan het betalen, omdat ze het hebben betaald. Als hij een dirham steelt en die uit liefdadigheid geeft, dan vertelt hij wat hij niet kan horen . Als hij tien dirham bij zich ziet, dan wordt vijf zijn geldgebrek, en als hij er vijf ziet, wordt het tien, wat zijn geld verdubbelt . Sommigen van hen zeiden dat de dirhams in het visioen het bewijs zijn van het kwaad, en dat alles was verzegeld met de reling, en van de dirham werd gezegd dat ze veelvuldige woorden van nobele dingen aanduidden, en dat de dirhams woorden en argumenten waren als ze prominent waren, en als de dirhams in een bundel of zak werden gegeven, werden ze in het geheim neergelegd . Misschien was één dirham een ​​kind, en het geld was slecht en moeilijk, en de paardendirham waren goede woorden, en de slechte dirham waren slechte woorden. Er werd verteld dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof ik er twee dinars in had, dus ik vroeg ernaar en hij zei : kijk, ik ben iets uit je boeken kwijtgeraakt . Hij zei, en ik keek of ik twee argumenten had verloren . En er werd overgeleverd dat er een man naar de profeet kwam, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, en zei : ik zag alsof ik vierentwintig dinars had geraakt, die voor hen allemaal werden geteld, en ik vond er slechts vier van hen . Hij zei : Je bidt alleen en mist de gemeenten . En er werd overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof ik een dirham had geslagen als een kasrawi, dus hij zei : je zult het goede verkrijgen, maar hij raakte het niet aan totdat hij er iets aan had . Toen kwam er nog een en zei : ik zag alsof ik een Arabische dirham had geschoten . Hij vertelde hem dat je slaat . Dus werd hem getoond dat hij honderd knopen had bereikt . Er werd tegen Ibn Sirin gezegd. Hoe weet je dat? Hij zei : De kasrawi heeft een koning en een kroon op zich, en de Arabier moet deze dirham raken . En een ander kwam en zei : ik zag alsof ik dirham sloeg . Hij zei: voel je je? Hij zei ja . En hij zag een man alsof hij een dirham onder zijn voet had gelegd, dus vertelde hij zijn visioenen op een kruising . Hij zei: ~ U bent – u zult zich afkeren van schulden .~ De persoon van het visioen was doodsbang en stond op, en hij was van plan om zijn religie over te geven aan de jihad. Toen de twee groepen de familie van zijn ongelovigen zagen, werd hij getroffen door de kleuren van kwelling totdat hij van zijn religie afvallig werd, en het bewijs voor zijn afvalligheid is dat hij op de naam van de Almachtige God trapt . Een andere man kwam en zei : Het is alsof ik het gezicht van de profeet vertrapte, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, met mijn voeten. Ibn Sirin zei tegen hem : ~ Gisteren gebeten en bang voor je in je been?~ Hij zei ja . Hij zei, doe het eraf . Dus hij nam het af, en een dirham viel van hem af, waarop de naam van God en de naam van de boodschapper van God ….

Als hij ziet dat hij een hemd droeg zonder viool, dan is hij van goede zaken en heeft hij geen geld, want geld heeft één hand en hij heeft niet dezelfde hand, namelijk de viool ….

Als iemand zag dat hij in een schoen liep en een van hen zijn been uittrok en met één schoen liep, dan scheidde dat een broer, zus of partner op de rug van een reis of overlijdt of scheidt van zijn vrouw of verkoopt zijn bediende na een van hen of hun moeder ….

En wie vrijwillig vastte, werd dat jaar niet ziek, toen er in het rapport werd verteld : ~ Snel, word wakker. ~…

De hinde is in een droom een ​​mooie Arabische slavin . Wie ziet dat hij de koning van een hinde is, smeedt een complot tegen een slavin, en als hij een steen naar haar gooit, treedt hij binnen . Als hij haar met een pijl neerschoot, een slavin . Als hij zag dat hij een gazelle had gepakt, dan is hij een jongen . Als het reekalf zijn huis binnenkomt, zal hij met zijn zoon trouwen . En als hij een hert ziet dat op hem stuitert, is zijn vrouw hem ongehoorzaam ….

En wie ziet dat het op een plaats is ontsproten en het met aarde bedekt, zal geld begraven ….

…En wie ziet dat hij een kledingstuk weeft en het dan afsnijdt terwijl het minder is dan zijn lengte, de materie waarin het is gemaakt, is gedaan ….

…En als hij iemand anders zijn slijm ziet afvegen, bedriegt iemand hem in zijn vrouw ….

…En wie ziet dat een deel van zijn baard wordt afgetrokken en daarvoor tekort komt, of hij ziet dat hij onvruchtbaar is geworden, het is in alle opzichten een gebrek aan zijn recht ….

…En wie ziet dat het een draad is die zijn klap heeft afgesneden, geeft aan dat zijn geheim verborgen is, en als hij zijn tas verzegelt, bewaart hij zijn geheim ….

En wie ziet dat hij zijn baard knijpt met zijn tanden, dan duidt het op saaiheid en laaghartigheid, en als hij het in zijn mond stopt zonder scharlakenrood, duidt het erop dat het onzedelijkheid is, en er is niets in dat wat wordt belasterd of geprezen ….

…Jaber al-Maghribi zei: “ Degene die zag dat hij zijn duim afhakte, zijn duimen zijn verdwenen, en als zijn wijsvinger wordt doorgesneden, duidt dit op zijn gebrek aan volharding in het gebed, en dat het afsnijden van zijn middelvinger duidt op de dood van een leider verwant aan hem, en het afsnijden van de ringvinger duidt op de vernietiging van geld ….

…En wie zag dat zijn hand zonder pijn was afgehakt, legde uit dat hij lief zou hebben en zich aan zijn hart zou hechten met de liefde van iemand, omdat de Almachtige God zei: ~En zij sneden hun handen .~…

…En wie ziet dat een leeuw treedt, duidt op een afname van zijn eer en heiligheid, en het optreden van schadelijke gevolgen van hem ….

…En wie ziet dat de zonde van zijn paard wordt afgesneden, dan is zijn uitdrukking anders dan die, en mist het die betekenis ….

…En wie een onbekende jongeman zijn kap van zijn hoofd ziet afnemen, hij interpreteerde de dood van zijn baas, en de puur witte pet was goed in religie en de wereld, en de zwarte was zwart, en de groene verhoogde vroomheid en rechtvaardigheid in zaken. , en het ondersteboven dragen van de kap geeft aan dat zijn baas hem heeft veranderd vanwege een wereldse kwestie ….

…En wie een afname van zijn aanbidding ziet, schiet tekort in zijn eigen belang ….

…En Al-Salmi zei: ~Degene die zag dat hij een leeuw had geïnstalleerd om het uit te geven waar hij maar wilde, het zou op twee gezichten de verwonding van grote glorie en de verovering van een enorme vijand uitleggen .~…