…In de winter is het fijner dan in de zomer . En wie zag dat hij kleding droeg, en dat was niet zijn gewoonte, het zou hem ontbreken . De bekleding is een hoofdman . Het is voor de koopman, de jurist en de imam als een ambacht, dat een veiligheid voor hem is tegen armoede en voor bescherming tegen ongeluk . En wie ziet dat hij vuile kleren draagt, heeft een verkeerde voorstelling van zaken gegeven over zijn levensonderhoud en geeft hem een ​​slecht gevoel . En wie een man in de zomer kleren ziet dragen, hij is mooi en arrogant, en hij maakt zich zorgen omdat de hitte in de zomer van hen is . De bekleding verschilt naargelang de juwelen, kleuren en rassen . Als een vrouw de kleding van een man op haar ziet, dan geldt dat voor haar in religie en in de wereld . Als het in de oorlogskleding was, was het zijn interpretatie van haar man of haar waarden . En als een man zou zien dat hij vrouwenkleding moest dragen, zou hij worden getroffen door intense angst, onderwerping en vernedering ….

…Wat betreft de pantoffels, wie ziet dat hij khuff draagt ​​en niet van iemand is die het draagt ​​terwijl hij wakker is, dan is hij bang terwijl hij zal worden geslagen of gevangengezet, of hij zal twee vrouwen krijgen en er wordt gezegd dat als hij in een wolk dan is hij veilig van datgene waar hij bang voor is en misschien was de slipper een paradijs van het onheil en misschien reisde het in de zee en wie zag dat iemand verborgen was, werd van hem weggenomen en verbrand. Dan gaat de helft van zijn geld weg, en als het weg is, is zijn rijkdom samen weg, al zijn geld is op, en als hij ziet dat hij sokken draagt, heeft de sok bescherming. Als de sok nieuw en correct is, dan betaalt hij zakaat en doet hij met zijn geld goed, en als het versleten en onderbroken is, dan houdt hij zakaat vast….

…De klomp, de kluis, heeft een gezicht, dus wie ziet dat hij een nieuwe klomp draagt, koopt een jongen . En wie ziet dat hij zijn klomp uittrekt, zal vallen tussen hem en degenen die hem gebruiken voor kwaad en verlatenheid . En wie ziet dat zijn klompen verbrand zijn, zal de dood van zijn knecht of de dood van zijn werkgever uitleggen . En wie ziet dat er een ongeluk in zijn klomp is gebeurd, zal worden geïnterpreteerd zoals vermeld . En wie ziet dat hij in een nieuwe klomp loopt en er bedreven in is, zijn zaken zijn in orde met zijn dienaren . En wie ziet dat hij zijn klomp heeft verwijderd en er geen effect op heeft gezien, of hij denkt dat hij iets goeds doet als hij hem uittrekt, dat kan hem geen kwaad . Abu Sa’id, de predikant, zei dat het visioen van de klomp wordt geïnterpreteerd door een hypocriete vrouw, en als hij een klomp ziet, dan wordt het geïnterpreteerd met wat hij zei. Als hij het draagt, is het eigendom van een dergelijke vrouw, als hij het niet draagt, kan dat hem geen kwaad. Het was afgesneden van reizen ….

Een schild in een droom staat voor bescherming tegen vijanden, en wie ziet dat hij een schild aan het weven is, bouwt een fort . Wie ziet dat hij een schild heeft, is een vesting . En wie ziet dat hij een schild draagt, zal grote macht krijgen over een versterkte regio, zijn isolement veiligstellen en van elk verdriet redden, en als hij een koopman is, wordt hij een deugd voor hem door gevestigde handel, veiligheid en behoud, en als hij een vriend is, dan is hij een vrijgevige man aangesteld bij wie hij hulp zocht. Ongeluk en leed, en het is ook voor degene die het draagt ​​een zegen die een man haar zal toebrengen, en die hem zal beschermen in goede en slechte tijden, en gered zal worden van het complot van de plotter . Wie ziet dat hij een ijzeren schild heeft, dan is hij de immuniteit van zijn religie . En er werd gezegd : wie een schild draagt, krijgt geld en bezit . Het schild is een indicatie van veiligheid tegen angst, bescherming van de vrouw, geld en voordeel . En het schild voor vrouwen is een nikab of echtgenoot die haar verbergt . Het schild Nawal Sultan is geweldig . Het dragen van een schild duidt op de broer Zuhair of Ibn Shafiq . Er werd gezegd : het schild is geld en koning . En er werd gezegd : dat wat werd bedekt door wapens, zoals een uitrusting, een ei, een god, een kist en een been, duidt op kleding, en de onderarmen van ijzer zijn van zijn familieleden, dus wie ziet dat hij heeft twee onderarmen, wordt hij gesterkt door de hand van een man van zijn familieleden . En er werd gezegd : het ging vergezeld van twee sterke, grote mannen, en de interpretatie kan zijn gevallen op zijn zoon en broer . En wie ijzeren onderarmen op hem ziet, hij is een kind en kracht op reis ….

…De rivier van wijn is het bewijs van dronkenschap van de liefde van God Almachtig en haat voor Zijn incest . En de huwelijksreis is het bewijs van wetenschap en de koran . Het eten van de vruchten van het paradijs zal resulteren in goede daden, echtgenoten en kinderen . De gezegende boom is een teken van degene die zijn toevlucht zocht in zijn schaduw en erop vertrouwde op het welzijn van de toekomst, en duidt misschien op beëindiging en celibaat voor aanbidding, en het voordeel van metgezellen en heren van rijkdom en Surat al-Muntaha is een teken dat alles het doel bereikt van alles wat is beloofd . Misschien zijn de bomen van het paradijs een indicatie van de werkende geleerden, de vooraanstaande imams, de populier en de kinderen van hun metgezel . En de visie van de populier en de kinderen van de eigenzinnige die in waakzaamheid staat met de relaties, en de visie van de arbeiders op hen is een indicatie van hun daden, of van wat in deze wereld als gezegend wordt beschouwd , zoals huisvesting, overvloed, en soorten genoegens . Het betreden van de paleizen duidt op het bereiken van hoge posities, het dragen van luxe kleding, het trouwen met zijde en rijkdom en goedheid . Wijn is het bewijs van dronkenschap door de liefde van God de Almachtige en haat tegen Zijn incest . En de huwelijksreis is het bewijs van wetenschap en de koran . Het eten van de vruchten van het paradijs zal resulteren in goede daden, echtgenoten en kinderen . De gezegende boom is een teken van degene die zijn toevlucht zocht in zijn schaduw en erop vertrouwde voor het welzijn van de toekomst, en duidt misschien op het ophouden en het celibaat voor aanbidding, en het voordeel van metgezellen en heren van rijkdom en Surat al-Muntaha is een teken dat alles het doel bereikt van alles wat is beloofd . Misschien zijn de bomen van het paradijs een indicatie van de werkende geleerden, de vooraanstaande imams, de populier en de kinderen van hun metgezel . De visie van de populier en de kinderen van de eigenzinnige die wakker staat met de relaties, en de visie van de arbeiders op hen is indicatief voor hun daden, of van wat in deze wereld als gezegend wordt beschouwd, zoals huisvesting, het plezier van het leven, en de soorten genoegens . Het betreden van de paleizen duidt op het bereiken van hoge posities, het dragen van luxe kleding, het trouwen met zijde en rijkdom en goedheid . En het visioen van Radwan, vrede zij met hem, de bewaarder van het paradijs, geeft de goedheid aan van de penningmeester van de koning en zijn boodschapper om de belofte na te komen, de behoeften te vervullen en de smeekbede te beantwoorden . En wie ziet dat hij het paradijs is binnengegaan en niet de vruchten ervan eet of uit de rivieren drinkt, dan zal hij niet profiteren van wat hij heeft opgedaan met kennis . Wie ziet dat hij uit de hemel werd verdreven, hij mist het verhaal van Adam, vrede zij met hem . En wie ziet dat hij door het paradijs dwaalt, dit duidt op zijn levensonderhoud en hoge status, en veiligheid tegen angst . En wie bang was en zag dat hij de hemel was binnengegaan, voelde zich gerustgesteld, en als hij zich zorgen maakte, zou hij van zijn leed worden verlost, en als hij alleenstaand was, trouwde hij ….

…Rozet Als u uw kleding met Rozet versiert, of u ziet dat anderen het in een droom versieren, geeft dit aan dat u tijd verspilt aan het valse plezier dat u vluchtig gelukkig maakt, maar het zal u niet snel verdriet en frustratie bezorgen . ~ Rozet is een decoratieve vorm die lijkt op een roos die op kleding wordt geplaatst .~…

Militaire munitie Het zien van militaire munitie in een droom voorspelt dat actie wordt ondernomen die een vruchtbare voltooiing belooft . Maar als je droomde dat je munitie op was, duidt dit op strijd en vergeefse pogingen ….

Kleding : een hoofdman, en er werd gezegd dat het een ambacht is waar de eigenaar in gelooft vanuit armoede . Vuil in kleding is een vergissing bij het leven en het nalaten van rijkdom . En het dragen van kleding in de zomer is schadelijk, en in de winter zijn ze goed ….

…De achterkant geeft aan wat erop verschijnt, zoals kleding . En de achterkant is indicatief voor het uiterlijk van het huis, land of sekte . De rugsplitsing is angst of verdriet . En als hij ziet dat zijn rug met vuur is gestreken, duidt dat op zijn zoon en houdt hij hem aan de rechterkant van God de Almachtige . En de rug is van de eigenaar van zijn meester, en als hij zag dat zijn rug gebogen was, zou hij door een bankschroef worden geraakt . Als hij de rug van zijn vriend ziet, dan keert zijn vriend zich van zijn gezicht af, en als hij de rug van zijn vijand ziet, is hij veilig voor zijn kwaad . Als hij de rug van zijn vrouw ziet en ze is oud, dan neemt de wereld het van hem over, en als het de helft is, dan vraagt ​​hij om iets dat moeilijk voor hem is geweest, en als ze jong is, dan wacht hij voor een goede zaak om hem te vertragen . En de achterkant duidt op veroudering . En wie een kromming in zijn rug ziet van pijn, zal verliezen en ouder worden . En pijn in de rug duidt op de dood van de broer . En de rug is een man om naar toe te gaan in zijn zaken, en hij is de eigenaar van zijn rijkdom en rijkdom . En er werd gezegd : de achterkant is de achterkant of de quilt of de puurheid van het kledingstuk . En wie ziet dat hij een zware last op zijn rug draagt, dat is een grote schuld . En er werd gezegd : een zware last gaat slecht . En wie zijn rug gebroken ziet, dan zijn zijn kracht en kracht of ondergang verdwenen, en de zware last op de rug zijn zij of zonden . Als hij ziet dat hij hout draagt, dan draagt ​​hij laster en roddelen . Hij die zijn rug zag, was gebroken en ziek, stierf . En er werd gezegd : de zware last op de rug, het grote aantal kinderen en het gebrek aan geld . En wie iemand een bochel ziet, geeft de toename van zijn geld of de levensduur van zijn leven aan ….

…Wat betreft het hemd in het visioen, de vrouw van de man is misschien zijn zorg in zijn pers en zijn levensonderhoud, en het kan zijn religie en zijn vrijgevigheid zijn. Wie ziet dat hij een nieuw, brutaal en wijd hemd droeg, zijn vrouw is het met hem eens in zijn belangen, of zijn rechtschapen leven, of zijn religie is correct. En wie het als een tekortkoming of een doorbraak of iets dergelijks ziet, de gebeurtenis is in een van de bovengenoemde gezichten en misschien zal het kapotte overhemd de zaken van de eigenaar overstemmen en zijn zorgen in overvloed, of hij verlaat zijn vrouw. En als hij ziet dat hij een dun hemd draagt, dan is hij zachtaardig in de zaken van de eigenaar. En als het kledingstuk van wat bij hem bekend is van de rechtvaardige kleding, dan lijdt hij aan onthouding en heeft hij gelijk in zijn religie, en als het celibatair ziet dat hij een nieuw hemd draagt, is hij getrouwd Een vrouw en er werd gezegd dat wie dan ook zag dat hij hem een ​​hemd had gegeven is een goed nieuws, en wie ziet dat hij een nieuw hemd aan heeft, dan ontmoet hij zijn zaken en regelt zijn zaken, en als hij ziet dat het versleten is of het valt van zijn hemd, dan is hij dat ook gescheiden en als hij zijn hemd zonder zak of kraag ziet en hij draagt ​​het, als hij ziek is, dan is het zijn dood en omhult hem. Zijn overhemd is zijn dood…

…En wie ziet dat hij een huichelaar draagt, hij mag hout dragen, en als hij ziet dat hij hout draagt, dan draagt ​​hij een huichelaar ….

…Mensen samenbrengen met corruptie : Wie ziet dat hij een overspelige combineert en geen overspelige vrouw ziet, dan is hij een tere man die goederen aanbiedt en moeilijk voor hem is . Wat betreft de imitatie van een vrouw naar een man : als de vrouw ziet dat ze de kleding en het uiterlijk van mannen heeft, dan zal haar toestand verbeteren als dat de bestemming niet te boven gaat . Als de kleding het lot te boven gaat, verandert hun toestand met angst en verdriet . Als ze zag dat ze in een man was veranderd, was haar goedheid bij haar man ….

…En helderheid : een religie waarin er onenigheid is en geschilderd is een gebrek aan religie en leugens en fraude . En er werd gezegd dat Ibn Sirin altijd zei : Dinars zijn boeken die komen, of cheques die hij pakt . Als de vijf dinars de vijf dagelijkse gebeden zijn . Misschien was één enkele dinar een kind . En alle kleding van sieraden is prijzenswaardig voor vrouwen, en ze hebben versieringen en mooie dingen, en misschien geeft het aan waar vrouwen trots op zijn, en misschien duidt het op hun kinderen, waarvan het mannetje mannelijk is en het vrouwelijke vrouwelijk, en zo daarvan is voor mannen een schandelijke verwerpelijke, behalve wat ze hun kleding niet ontkennen ….

…Kan de wetenschap van het uiten van visioenen en dromen worden geleerd en onderwezen? Het is geen geheim voor iemand die in deze kunst is geïnteresseerd dat deze kennis zeer eervol is, en daarom is God zijn profeet Yusef dankbaar door de Almachtige te zeggen [en ook zal je Heer je antwoorden en je leren over de interpretatie van hadiths … .] , en onze profeet Mohammed [ vrede en zegeningen zij met hem ] was gewoon om visioenen te uiten en vaak vroeg hij de metgezellen zoals In de hadith van Samra bin Jundub : Toen de profeet [ vrede en zegeningen zij met hem ] de ochtend bad, kwam hij. naar hen met zijn gezicht en zei : Heeft iemand van u gisteren een visioen gezien ? In feite heb ik een standpunt over deze kwestie. Ik bedoel de mogelijkheid om deze wetenschap te leren en te onderwijzen, dat wil zeggen dat ze geleerd en onderwezen kan worden . En deze mening kan voor sommigen vreemd zijn; Dit komt omdat deze wetenschap meer op inspiratie en fysionomie lijkt, en alsof het de boodschappers imiteert, dus vond hij in dit opzicht verlegenheid, maar ik hoop dat we deze kwestie ter discussie zullen stellen zodat ons voorstel objectief is . Hier is het belangrijkste dat me geneigd maakt tot deze mening, en ik heb er in mijn boek uitgebreid over gesproken : De uitdrukking van de visie, hedendaagse termen, vragen en antwoorden, p. 96 , en verder, de uitgever : Dar al-Tadmuriyya . Nucleair commentaar zei op een interview met Samra voormalig : het is mustahabb om te vragen naar de visie, het initiatief om de eerste dag te interpreteren en te versnellen , en het is toegestaan ​​om te spreken in de wetenschap en interpretatie van Openbaring en dergelijke. 15/30 Ibn Hajar zei, commentaar leverend op de vorige lezing zoals in de opening 12/437: Inductie Om de wetenschap van visie en de uitdrukking ervan te onderwijzen, en de vraag erover te negeren, en de voorkeur ervan omdat het toegang tot enkele van het onzichtbare en de geheimen omvat van wezens . Ibn Abd al-Barr zei, zoals in al- Tamheed 1/313, commentaar op de vorige hadith : Deze hadith geeft de eer en deugd aan van de kennis van het visioen, omdat hij [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] alleen vroeg ernaar om het hem te vertellen en door te geven, zodat zijn metgezellen wisten hoe ze over de interpretatie ervan moesten spreken . Sheikh Muhammad ibn Abd al-Wahhab zei, zoals in de collectie van zijn boeken 5/130: De wetenschap van expressie is een ware wetenschap die God schenkt aan wie Hij wil van Zijn dienaren . En hij zei op een andere plaats 5/143: De term visie is een echte wetenschap die door God in de Koran wordt genoemd, en om deze reden werd er gezegd : Alleen degenen die goed geïnformeerd zijn, kunnen de visie interpreteren , omdat het een onderdeel is van de openbaring . Al- Shatibi, moge God hem genadig zijn, waarschuwde in Al- Muwwafaa 2/415: dat er geen verdienste en een sluier is die de profeet [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] gaf behalve wat daarvan was vrijgesteld, behalve dat zijn ummah kreeg een model, en dit is bekend door introspectie, en van daaruit gaf hij openbaring aan hem, en zijn ummah kreeg het rechtvaardige visioen . Imam Malik zei, en hem werd gevraagd : verklaart het visioen elke zondag? Hij zei : Hij speelt met het profeetschap, daarna zei hij : Alleen het beste van het visioen zal het visioen passeren . Als hij iets goeds ziet, vertel het hem dan, en als hij iets onaangenaams ziet, laat hem dan iets goeds zeggen of zwijgen . En Imam Ibn Al-Saadi zei in zijn Tafsir 2/442: En onder hen zijn de voordelen van het vorige vers : dat het een oorsprong heeft voor de uitdrukking van de visie, want de kennis van expressie is een van de belangrijke wetenschappen die God geeft aan wie Hij wil . Hij zei ook 2/449: Inclusief dat kennis van meningsuiting een van de sharia-wetenschappen is, en dat een persoon zal worden beloond voor zijn leren en onderwijzen . En wat het bestaan ​​van leren en onderwijs onder de metgezellen aangeeft – Ashraf al-Khalq – is wat werd bewezen dat Umar ibn al-Khattab, moge God tevreden met hem zijn, Asma bint Umais al- Khatha’a’miya altijd vroeg naar de uitdrukking van het visioen zoals in Tahdheeb al-Tahdheeb door Ibn Hajar 12/399. Ibn Saad vermeld in al- Tabaq 7/124: Said bin al-Musayyib was degene die de mensen naar het visioen bracht, en dit werd genomen van Asmaa Bint Abi Bakr, en namen namen hem van haar vader Abu Bakr, en Abu Bakr nam deze kennis van de edele Boodschapper, die hem soms enkele Visioenen liet kruisen, en hij corrigeert hem soms, en hij kan hem vergissen zoals elke leraar en zijn student, en deze student was bedreven in veel situaties waarin hij werd onderzocht, en daarom vinden we hem na een keer, en hij drukte een visioen uit dat de Boodschapper zag, zegt de Boodschapper tot hem met bewondering voor zijn uitdrukking : Evenzo zei de koning . Maar het overkwam hem ook dat ik een fout maakte in zijn idjtihad, en de Boodschapper [ moge Gods gebeden en vrede zij met hem ] complimenteerde hem niet, hij deed eerder het verkeerde. Dus zei hij eenmaal tegen hem nadat hij aan hem was overgegaan : Zeg me, o boodschapper van God, van mijn vader, heb je het bij het verkeerde eind? De profeet zei : je sloeg de een en je miste de ander . Aisha, moge God tevreden met haar zijn, had ook een opvoedende houding tegenover haar vader, dus presenteerde ze hem visioenen, en hij had enkele situaties met de Boodschapper van God [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] . Daarom was ze een keer gewelddadig toen ze een visioen aan een vrouw kenbaar maakte dat haar man stervende was en een kind baarde dat onrecht werd aangedaan door te zeggen : [ Wat, o Aisha Als je het visioen aan de gelovige uitdrukt, vertel het dan aan hem in goedheid ….] En de getuige uit de hadith vroeg Aisha om een ​​specifieke benadering van expressie te volgen, namelijk om het aan het goede te besteden . Imam Ibn Khaldun verklaarde in zijn inleiding, p. 389, dat deze kennis een van de sharia-wetenschappen is, en het is een ongeluk in de religie toen de wetenschappen artefacten werden en mensen erover schreven, en de uitdrukking ervan wordt gevonden in de voorgangers en de achterkant, en deze kennis wordt nog steeds overgedragen tussen de voorgangers ….

…Terminal : een vrouw . Qatana : een wapen tegen de vijand . En regenachtig : goede lof en herinnering aan mensen en ruimheid in de wereld, omdat het een van de breedste kleding is, en er werd gezegd dat het een bijeenkomst is van eenheid en veiligheid in deze wereld en bescherming tegen ongeluk, en het alleen dragen zonder het hebben van iets anders van kleding, bewijs van armoede en verfraaiing daarbij voor mensen door rijkdom te tonen ….

…Wat betreft de rode wijnen, ze zijn prijzenswaardig voor vrouwen, of ze nu op de kleding of het lichaam zitten, en voor mannen is er een hekel aan in termen van de straf, en het kan overgaan op mannen als het door opruiing met de kleding is bevlekt, tenzij ziet hij zichzelf in een moskee of iets dergelijks, dan is het lichter dan dat ….

…Tafel met goederen uitstallen Als u droomt van tafels voor goederen, voorspelt dit dat effectief werk zal voorkomen dat afhankelijkheid uw leven aan zieke verlangens verklaart . Als je droomt van lege en modderige presentatietafels , dan voorspelt dit ongelukkige acties die grote angst voor de hersenen zullen veroorzaken, anders zou je werk volledig verdwijnen ….

…Vlag Als u droomde van de vlag van uw land, voorspelt dit een overwinning als uw land in staat van oorlog en voorspoed in een staat van vrede verkeert . Als een vrouw droomt van een vlag, betekent dit dat ze in de vallen van een soldaat zal vallen . Als je droomde van buitenlandse vlaggen, betekent dit het verbreken van relaties en het verbreken van overeenkomsten tussen naties en vrienden . Als je droomt dat je een signaal hebt ontvangen door middel van een vlag, dan betekent dit dat je voorzichtig moet zijn met je gezondheid en je reputatie, aangezien deze worden bedreigd . Als men de vlag van een land aan een heldere hemel ziet zweven, duidt dit op overwinning op buitenlandse vijanden . Maar als hij het zag en een kloof die werd gebombardeerd, dan symboliseert dit oorlogen en het verlies van militaire eer, te land en op zee ….

…Zeldzaam zei de verteller ook zag dat de mooie Tguettl met paarden en ik tussen hen en gekwalificeerde Mastaba als ik met mensen ben velen kwamen en met hen Drees, een klaver droog legden ze hem voor me Kuma plaatste zo toen ik verscheen dat schoonheid folk tekort en paardenmensen met oorlog en zeer fijne twee Askaran Aguettlan en de stijging van Mostabe veiligheid en upgraden naar De positie werd voor mij geplaatst met een buit evenveel als die van al-Drees. Toen hij in het jaar tweeënveertig ook in Dhul-Qi’dah was, deed zich een incident voor dat de plaatsvervanger van Aleppo verleidde en met zijn ogen knipperde, en het was in de buurt van de stad Hama en zijn metgezellen waren van de Turkmeense bejaarden met de eerbare militaire Al –Mansour. Het visioen zoals het kruiste ….

…Knoop Als een meisje ervan droomt glitterknopen aan een outfit te naaien, duidt dit op warme genegenheid van een partner in het huwelijk die rijk en representatief is . Wat betreft de jeugd, het symboliseert betrokkenheid bij militaire ceremonies en een schitterende carrière . Als knopen dof zijn of knopen gemaakt van stof, betekent dit teleurstelling en een hoop verliezen en een slechte gezondheid . Het verlies van een knoop en de angst die het veroorzaakt, staat gelijk aan het verlies van een jurk, betekent verwachte verliezen in het bedrijfsleven ….

…Wie een van de engelen op een plaats ziet, dan zal zijn familie het goede, de overwinning en verlichting van hen of verdriet lijden, en als hij een groep engelen ziet, kan dit duiden op een militaire macht, en het kan een plaag en oorlog zijn. , en sommigen van hen zeiden dat de koning de koning zou passeren of met zijn bedoeling ….