…Wie een sultan in een huis ziet en een moskee of een land binnengaat, is het bewijs dat er een ramp plaatsvindt voor de mensen van die plaatsen, en wie ziet dat hij tegen de sultan vecht of dat de sultan ruzie met hem maakt, hij zal zijn behoefte, en wie ziet dat de sultan zijn rechterhand afhakt, zweert bij hem, en wie ziet dat de sultan van een hoge plaats is gevallen, of een beest hem heeft afgesneden of zijn pet, zijn zwaard of zijn hoofd heeft geschoren , dan is het zijn verwijdering of dood, en wie ziet dat hij een sultan is geworden, als hij daarvoor waardig is, dan wordt hij verheerlijkt en een staat, en als hij niet waardig is, dan is het een ongeluk voor de zoeker, en wie ziet dat de sultan hem uitbreidt met een eenvoudig middel, dan verkrijgt hij levensonderhoud en een zegen, en als hij hem gescheiden ziet, zal hij met iets goeds worden gekweld. Vloeiendheid in het gezicht, en wie ziet dat hij hem kleedt en geeft hem of berijdt hem geïnstalleerd, dan krijgt hij een sultanaat van hem, en als hij daartoe gekwalificeerd is een baan op zich nemen, moet hij die overnemen, en als hij ziet dat hij met hem eet of hem voedsel geeft, dan zal hij van zijn kant net zoveel verdriet hebben als hij hem heeft gevoed en wie ziet dat de sultan een plaats en het zijn niet zijn zaken Het is een vernedering en oneer, en als de sultan rechtvaardig was, werd er gezegd dat hij gerechtigheid betoonde op die plaats, en wie zag dat de sultan iets uit zijn kleding nam, hij zou zijn geld aannemen, en als hij een isolerende baan had of een gepensioneerde, dan was zijn pensioen depressief en vernederd, en wie zag dat de sultan naar een hoge plaats steeg en dat er niets hoger is dan hij Het is het einde van zijn bevel en de ondergang van zijn autoriteit en degene die het in A. zag. De sultan heeft wat hij te schande maakt, want het is een gebrek in zijn pracht, en als hij ziet wat hem siert, dan is hij daar tegen. En wie ziet dat de sultan zat om het werk van de mensen te dienen, dan is hij het bewijs dat hij aandacht heeft voor hun belangen, en als hij ziet dat hij slaapt, dan is hij daar tegen. En wie een van de vertegenwoordigers ziet, dan is hij verheerlijkt en een staat. Misschien geeft het visioen van de vertegenwoordiger de sultan aan en degene die hij zag dat de vertegenwoordiger een sultan is geworden, omdat hij standvastig in hem is en zijn pracht verhoogt, in tegenstelling tot wanneer hij zag dat de sultan een plaatsvervanger werd, dan is zijn uitdrukking tegen hem…

…En er werd gezegd dat iedereen die zag dat hij een onbekende tulband draagt ​​en de kleur of het uiterlijk ervan niet kent, aangezien het een van de dode tulbanden is, hem daarop moet voorbereiden, of zij is een vrouw die haar op de hoogte brengt van haar zaken en weet niet wat ze is en wat ze aan dingen doet en hij is daar in de war over, en er werd gezegd dat de tulband wordt verwijderd als het hoofd onbedekt wordt Het wordt geïnterpreteerd in tien aspecten van echtscheiding en isolatie, dan de toestand verzwakken, ontwortelen de koning, gebrek aan pracht, verliefdheid en de paradox van een opperhoofd, het veranderen van een zaak waarin hij is, een weg over hem snijden en de dood van zijn vrouw. Hij kreeg van wat er werd vermeld van wat er werd genoemd, en wat de baret betreft, hij was er trots op, en elke pet was in eer en aanzien in overeenstemming met zijn waarde ….

…En wie ziet dat er een ongeluk is gebeurd in zijn pet door verbranding, verwijdering, vallen of iets dergelijks, dan zal hij dat in zijn geval met zijn meerdere interpreteren ….

…Abu Sa’id, de predikant, zei dat de pet in drie aspecten wordt geïnterpreteerd: een verre reis, trouwde met een vrouw of een vrouwelijke slavin en legde haar op het hoofd om zijn leiderschap en goedheid te verkrijgen en te profiteren van zijn baas of de macht van zijn meerdere, en als het wordt verbrand of verontreinigd, gaat het met verdriet over op zijn baas, en het kan het recht zijn van degene die haar zonden ziet begaan ….

…En wie een onbekende jongeman zijn kap van zijn hoofd ziet afnemen, hij interpreteerde de dood van zijn baas, en de puur witte pet was goed in religie en de wereld, en de zwarte was zwart, en de groene verhoogde vroomheid en rechtvaardigheid in zaken. , en het ondersteboven dragen van de kap geeft aan dat zijn baas hem heeft veranderd vanwege een wereldse kwestie ….

…Goed doen : wie het ziet alsof hij goed bezig is, krijgt geld . Als hij het ziet alsof hij geld heeft uitgegeven in gehoorzaamheid aan God, dan is hij rijk aan geld, want de Almachtige God zegt : ~ Wat voor goeds geef je aan je uit .~ Wat betreft fysionomie en het markeren van sommige afwezigen, dit duidt op de overvloed aan goed en geborgenheid voor kwaad, omdat de Almachtige God zegt : ~En als ik het ongeziene had gekend, zou ik goed hebben vermenigvuldigd en kwaad zou me niet raken .~…