…En wie zag dat de sultan van een hoge plaats viel, of werd geschopt door een dier, of zijn kap of zwaard nam, of zijn hoofd had geschoren, dan zou hij hem of zijn dood verwijderen ….

…Zeldzaam, zeiden sommigen van de sprekers, zag ik een koning op een hoge plaats, alsof een groep naar hem keek, dus draaide ik die hoogte aan het einde van zijn bevel, en mensen keken naar hem door te werken met wat er gebeurde. hem, toen ging een korte tijd voorbij en hij stierf en mensen werkten op zijn bevel ….

…En wie ziet dat hij een hoge hofboom bestijgt en merkt dat hij er controle over krijgt, zal de hoogte van de zaak en het bereiken van het gewenste interpreteren ….

…En wie ziet dat hij van een hoge plaats is gevallen zoals een berg of een muur en dergelijke, dan geeft dit aan dat het doel niet is bereikt ….

…En wie ziet dat hij op een hoge plaats is terwijl hij in de vorm van de hemel is en denkt dat hij het paradijs is, zal een rechtvaardige autoriteit, een deugdzame rijkdom of een werkende wereld bereiken ….

…Wie ziet dat hij van een hoge plaats naar een dak of grond valt, of het nu met een touw is of iets anders, dan zal hij worden afgeschrikt in zijn omstandigheden en afstand doen van de omstandigheden van de wereld, en de condoleance is zekerheid ….

…En wie ziet dat hij op een hoge boom zit, hij is gehecht aan een enorme man of wordt gered van wat hij vreest, zelfs als hij een alleenstaande man is, trouwt hij met een vrouw ….

…En wie ziet dat hij veel bomen bezit die alle vruchten dragen, dan is hij toegewijd aan een goed leven, een hoge status, meer leven en overwinning op vijanden ….

…Het dragen van alle wapens is een paradijs voor de vijanden . Het schild is immuniteit tegen religie . Het is een zegen voor het publiek en een bescherming tegen tegenslagen en intriges . God Almachtig zei : “ Sarabels beschermen je tegen de hitte, en Sarabil beschermt je ter ere van jou. Evenzo zal hij zijn zegen over u voltooien . ~ En de Almachtige zei : ~En we leerden hem kleren voor je te maken, om je tegen je macht te beschermen .~…

…En wie ziet dat hij een ram op zijn rug draagt, moet de proviand van een oude man dragen ….

…Wat het dragen van een schild betreft, het wordt geïnterpreteerd als een broer Dhahir of een neef. Al-Kirmani zei: ~Wie ziet dat hij een schild heeft gedragen, is veilig voor alle tegenslagen .~…

…Er is niets mis met het dragen van zijde voor de doden, want het is een van de bezittingen van het hiernamaals, en nu zijn ze van deze wereld overleden ….

…V : Hebben afbeeldingen en symbolen die mensen in hun dromen zien, als ze op elkaar lijken, één enkele uitdrukking? A : Deze vraag wordt vaak gesteld , dus heeft wat een persoon in zijn slaap ziet één uitdrukking die niet verandert , wat betekent dat een man bijvoorbeeld de zon en de maan zag, zodat ze een symbool zouden zijn van zijn ouders , een slaaf en een vader , analoog aan Jozefs visioen , en wie een koe zag, duidt de Sunnah aan zoals Jozef die overstak , enzovoort . . Het antwoord : Nee , de visioenen verschillen in hun uitdrukking van persoon tot persoon , en van tijd tot tijd, de Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, door zijn visioenen toen hij de koeien zag die werden geslacht , door hun metgezellen op een zondag, moge God tevreden met hen zijn, en Jozef, vrede en zegeningen zij met hem, door de vette koeien in de vruchtbare jaren waarin ze overvloedig aanwezig zijn. Levensonderhoud en magere koeien, in jaren van droogte waarin het levensonderhoud en de regen afnemen . De verwijzing naar de kruising in dit visioen, en hoopt toe te voegen aan hun bewoordingen, en hoopt in het geval van de eigenaar en de tijd van Openbaring, en dit alles trekt hem aan het kruisen van de uitdrukking , de zon heeft bijvoorbeeld meerdere aspecten in termen van expressie en in deze verwijzing naar de kruising . Ten eerste werd er gezegd : ik zag de zon en de maan het grondwater binnendringen, zei sterven, en protesteerde, zeggende de Almachtige : { Als bliksem (7) en verduisterde maan (8) en verzamel de zon en de maan (9 ) De mens zegt dat dag waar te vluchten (10) ( opstanding : 10 – 7). Hij zei dat Habis bin Saad al- Tai de heersers waren van het tijdperk van de rechterlijke macht , o Commandant van de Gelovigen : ik zag de zon en de maan Aguettlan, en de sterren tussen de twee helften . Umar zei : met welke jij ook? Hij zei : met de maan tegen de zon . Omar zei : ik was met een vers Geprezen, ga, ik werk niet voor mij werk, niet alleen doden door het te dragen . . Het was zoals Omar, moge God tevreden met hem zijn, zei, dus hij werd gedood op de dag van Safeen ( 1` ) , en Jozef toen hij zijn visioenen over de zon en de maan zag met zijn ouders . De zon en de maan als je erover nadenkt , er was niemand in de zin in deze visioenen, en daarom laat het je diffuse dwaling zien tussen mensen – en vooral – het publiek van hen, wanneer ze bijvoorbeeld de doden zien , denken dat het zo is een metafoor voor de korte termijn, of indicator van de boodschap of zal niet worden geïmplementeerd, en wanneer ze in Dreams huilen, zeggen ze : Hij is vreugde, en dit is niet correct zoals het ons door eerder bewijs leek ….

…Wat is de uitspraak over liegen over dromen op het gebied van poëzie en acteren? Liegen is een van de belangrijkste zonden , en het is : rapporteren over iets anders dan wat het is en de waarheid weerspiegelen, dat wil zeggen : goedheid afstemmen op realiteit en waarachtigheid is een van de grootste goede eigenschappen , en het is een van de eer van moraal die de Shariah kwam bevestigen en bevelen . Het is een sublieme schepping die de deugdzaamheid van mensen imiteert en de vernederende mensen vermijdt , en daarom was het een beschrijving die inherent was aan de profeten over hen en aan onze profeet, gebeden en vrede , en tegen wat werd geassocieerd met huichelaars en hun gelijkenis , die liegt, zoals we zeiden , en de teksten van de sharia zijn samengekomen met de vijandschap van de waarheid en de waarschuwing tegen liegen , waaronder de volgende : God Almachtig zei : ‘ O degenen die hebben geloofd, vrees God en wees met de waarheid (119). Op gezag van Ibn Masoud, moge God tevreden met hem zijn, op gezag van de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei hij : ~ Waarachtigheid is gerechtigheid , en gerechtigheid leidt naar het paradijs , en de dienaar moet waarheid zoeken. totdat hij schrijft, is God een vriend , en liegen is immoraliteit , en immoraliteit wordt naar het vuur geleid , en de dienaar moet een leugen onderzoeken om een ​​leugen te schrijven . ” Overgeleverd door al-Bukhari (5743) en Muslim (2607). De straat was bevoegd in zaken waarin liegen is toegestaan, dus Asma bint Yazid zei : De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede zij met hem en zijn gezin, zei: “ O mensen, het is niet nodig dat jullie blijven liegen , zoals naar bed gaan in het vuur. Alle liegen over een zoon van Adam is verboden behalve drie kenmerken : een man die liegt over zijn vrouw om haar te plezieren, een man die in oorlog ligt, want oorlog is een misleiding, en een man liegt tussen de moslims om tussen hen in te passen . ~ Overgeleverd door al- Tirmidhi, nr. (1939). Praten : hasan Sheikh Al-Albani in ~ Sahih Al-Jami ~(7723). En op gezag van Umm Kulthum bint Uqbah, dat ze de boodschapper van God hoorde, moge God gebeden en vrede zij met hem en zijn familie, zeg : hij is geen leugenaar die verzoend is onder de mensen, dus ontwikkelt hij goed of zegt goed . Verteld door Al-Bukhari (2546) en Muslim (2605). Liegen is niet toegestaan ​​in ernst of humor, maar het is allemaal een laakbare creatie, en er is geen geldige leugen, zoals bijvoorbeeld de april-dwaas, behalve zoals we al zeiden, die de noodzaak uitsluit of vereiste, zoals bepaald in de hadith, en zoals liegen tegen red het onfeilbare bloed van een moordenaar, of om het geld van een usurpator te versterken. Enzovoort . Ibn Masoud, moge God tevreden met hem zijn, zei : ~ Liegen is niet geschikt als grap of ernst .~ ( Overgeleverd door Al-Bukhari in het boek Al-Adab Al-Mufrad, nr. 387.) Liegen is groter als het leidt tot schade of corruptie, en gewoon liegen wordt als een grote zonde beschouwd . Liegen in poëzie, hoewel sommige van de critici verwarren het, ik ben niet met hen. Tijdloze gedichten .. is onsterfelijk vanwege de oprechtheid van haar gevoelens en de oprechtheid van haar gevoelens, en de oprechtheid van haar uitingen, maar ik kan geen rechtvaardiging vinden voor degenen die in het haar liggen en valt in een droom zag hij een leugen . Wat de representatie betreft, het heeft zijn vele fouten en kwaden veranderd, dus de heiligheid neemt toe als het wordt gebruikt voor spot, of het gaat om naaktheid, vermenging of liegen, en deze overtreding van liegen wordt bevestigd als je van een verhaal houdt voor iemand die droomt terwijl hij liegt, en dit wordt alleen gebruikt om het artistieke plot te vergroten zoals het wordt opgeworpen of gezegd. Of, zoals de critici beweren . Concluderend, liegen in poëzie of acteren is iets dat noch toegestaan, noch goed om te doen van de kant van de gelovige of de moslim, en t de dichter en acteur moeten zoeken naar toegestane teksten, en hierin is dit zijn onschuld en zijn schuld, van verspreiding onder mensen verboden, dus het is een spoiler en een gerucht van corruptie, en denk na over mijn broer, voor veel dichters of acteurs, die maakte een eerlijke uitspraak voor zichzelf, presenteerde niet waar hij morgen spijt van zou kunnen hebben, en probeerde hem na te volgen in jouw vakgebied, er is goede en mooie poëzie, en er is een zinvolle en eerlijke weergave ….

…Waarom zijn dromen overvloedig na ruqyah? Gewoonlijk gaat iemand die de Koran over zichzelf leest of opstaat uit iemand anders vergezeld van enkele visioenen, en het kan worden voorgesteld door het zien van slangen en katten, roofzuchtige dieren, die van hoogte vallen, het lezen van magische verzen en het zien van vlammen, en dit zijn naar mijn mening alle pijpdromen die niet betrouwbaar zijn, noch de betekenis ervan . De oversteek verwachtte een waanvoorstelling en denkt dat het komt van wat werd gezien in een natuurlijke omgeving, maar de kwestie is niet zonder de aanwezigheid van enkele patiënten die tijdens de ruqyah veelbelovende visioenen van genezing zien, en dit is uitgedrukt en betrouwbaar, en is bewezen op gezag van Ali bin Abi Talib : Er is geen visie voor angst tenzij hij ziet wat hij liefheeft…

…Ziet en ziet de blinde zijn dromen? De toespraak over deze kwestie varieert; Degene die met zien geboren werd en vervolgens zijn gezichtsvermogen verloor tijdens een van zijn levensfasen, hij zal in een droom duidelijk alles zien wat hij eerder had gezien . Wat betreft de personen, of dingen, die hij herkent nadat hij zijn gezichtsvermogen heeft verloren, hij ziet ze niet. Zoals iemand die is geboren zonder te zien, maar soms hebben sommige mensen een sterke fantasie, waarmee hij een foto kan maken van degene die voor hem spreekt, of een foto van wat hem omringt; En dan ziet hij haar in een droom op dezelfde manier als hij in zijn verbeelding trok, en het valt hier op dat de mate van visie, kracht en zwakte varieert naargelang de mate van zijn verbeelding in werkelijkheid . Wat betreft de kleuren, hij zal alles zien wat hij in zijn geheugen kon bewaren, en als hij het kan bewaren en het vergeet, zal hij het niet kunnen zien, en het hangt af van de leeftijd van de persoon, het belang van die kleuren voor hem, de nauwkeurigheid van zijn waarnemingen, de gebeurtenissen die verband houden met die kleuren, de kracht van zijn geheugen, en het is allemaal voor degenen die restjes hadden van de geboorte en ze later verloren . Wat betreft een persoon geboren met volledig gezichtsvermogen, hij kan nooit zien tijdens een droom, en zijn visie hangt af van zijn gevoel en de geluiden om hem heen . En er zijn enkele gevallen waarin ze stemmen hoort in een droom waarvan ze niet weet wat ze zijn, haar leidend naar wat ze graag zou willen weten en de waarheid van God die zegt in het schrijven van de Edele : ( En wat is gelijk aan blinden en zieners (19)) ( Fatir : 19)….

…. Geven dromen het verleden, het heden of de toekomst aan? Laat dit allemaal zien . Een voorbeeld van het bewijs voor het verleden is wat er in Sahih al-Bukhari kwam dat de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : ( Terwijl ik sliep, toen ik een mok zag waarmee ik melk bracht het, ik dronk ervan totdat ik het water in mijn nagels zag stromen, daarna gaf ik mijn gunst, Umar ibn al-Khattab. ) Ze zeiden : Wat gaf het, O Boodschapper van Allah? hij zei wetenschap . Deze visie was gebaseerd op het verleden. Omdat wat hem uit kennis werd gegeven, hem was overkomen, en Omar ook . . Het kan het heden aangeven, en de hadith van de oproep tot gebed en de narratieve hadith van Laylat al-Qadr geven het aan . . De toekomst wordt aangegeven door veel bewijs, waaronder het visioen van Yusef, vrede zij met hem, dat vervuld werd na veertig jaar en zijn visioen in zijn huwelijk met Aisha voordat hij met haar trouwde, en ander bewijs ….

…Waarom zijn visioenen en dromen vaak symbolisch? Dit ding is een genade en barmhartigheid van God. Als de droom zich voor iedereen ontvouwt, en hij komt op een duidelijke en directe manier, vooral degene die er doodsbang voor is, dan zal het leven van een persoon een hel worden en zal iedereen in beslag worden genomen door wat hij in zijn slaap heeft gezien, en dit vereist de kracht van geloof en zekerheid die misschien niet beschikbaar zijn voor de gemiddelde persoon, en daarom zijn de boodschappers, vrede en zegeningen zij met hen, alleen maar zien. Inderdaad, de meeste van hun visioenen zijn van het soort oprechte visioenen, die optreden zoals ze waren gezien, en daarom is bewezen dat de meest ernstige mensen de gesel zijn van de profeten, en dan van degenen die ze kleuren….

…Kan de wetenschap van het uiten van visioenen en dromen worden geleerd en onderwezen? Het is geen geheim voor iemand die in deze kunst is geïnteresseerd dat deze kennis zeer eervol is, en daarom is God zijn profeet Yusef dankbaar door de Almachtige te zeggen [en ook zal je Heer je antwoorden en je leren over de interpretatie van hadiths … .] , en onze profeet Mohammed [ vrede en zegeningen zij met hem ] was gewoon om visioenen te uiten en vaak vroeg hij de metgezellen zoals In de hadith van Samra bin Jundub : Toen de profeet [ vrede en zegeningen zij met hem ] de ochtend bad, kwam hij. naar hen met zijn gezicht en zei : Heeft iemand van u gisteren een visioen gezien ? In feite heb ik een standpunt over deze kwestie. Ik bedoel de mogelijkheid om deze wetenschap te leren en te onderwijzen, dat wil zeggen dat ze geleerd en onderwezen kan worden . En deze mening kan voor sommigen vreemd zijn; Dit komt omdat deze wetenschap meer op inspiratie en fysionomie lijkt, en alsof het de boodschappers imiteert, dus vond hij in dit opzicht verlegenheid, maar ik hoop dat we deze kwestie ter discussie zullen stellen zodat ons voorstel objectief is . Hier is het belangrijkste dat me geneigd maakt tot deze mening, en ik heb er in mijn boek uitgebreid over gesproken : De uitdrukking van de visie, hedendaagse termen, vragen en antwoorden, p. 96 , en verder, de uitgever : Dar al-Tadmuriyya . Nucleair commentaar zei op een interview met Samra voormalig : het is mustahabb om te vragen naar de visie, het initiatief om de eerste dag te interpreteren en te versnellen , en het is toegestaan ​​om te spreken in de wetenschap en interpretatie van Openbaring en dergelijke. 15/30 Ibn Hajar zei, commentaar leverend op de vorige lezing zoals in de opening 12/437: Inductie Om de wetenschap van visie en de uitdrukking ervan te onderwijzen, en de vraag erover te negeren, en de voorkeur ervan omdat het toegang tot enkele van het onzichtbare en de geheimen omvat van wezens . Ibn Abd al-Barr zei, zoals in al- Tamheed 1/313, commentaar op de vorige hadith : Deze hadith geeft de eer en deugd aan van de kennis van het visioen, omdat hij [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] alleen vroeg ernaar om het hem te vertellen en door te geven, zodat zijn metgezellen wisten hoe ze over de interpretatie ervan moesten spreken . Sheikh Muhammad ibn Abd al-Wahhab zei, zoals in de collectie van zijn boeken 5/130: De wetenschap van expressie is een ware wetenschap die God schenkt aan wie Hij wil van Zijn dienaren . En hij zei op een andere plaats 5/143: De term visie is een echte wetenschap die door God in de Koran wordt genoemd, en om deze reden werd er gezegd : Alleen degenen die goed geïnformeerd zijn, kunnen de visie interpreteren , omdat het een onderdeel is van de openbaring . Al- Shatibi, moge God hem genadig zijn, waarschuwde in Al- Muwwafaa 2/415: dat er geen verdienste en een sluier is die de profeet [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] gaf behalve wat daarvan was vrijgesteld, behalve dat zijn ummah kreeg een model, en dit is bekend door introspectie, en van daaruit gaf hij openbaring aan hem, en zijn ummah kreeg het rechtvaardige visioen . Imam Malik zei, en hem werd gevraagd : verklaart het visioen elke zondag? Hij zei : Hij speelt met het profeetschap, daarna zei hij : Alleen het beste van het visioen zal het visioen passeren . Als hij iets goeds ziet, vertel het hem dan, en als hij iets onaangenaams ziet, laat hem dan iets goeds zeggen of zwijgen . En Imam Ibn Al-Saadi zei in zijn Tafsir 2/442: En onder hen zijn de voordelen van het vorige vers : dat het een oorsprong heeft voor de uitdrukking van de visie, want de kennis van expressie is een van de belangrijke wetenschappen die God geeft aan wie Hij wil . Hij zei ook 2/449: Inclusief dat kennis van meningsuiting een van de sharia-wetenschappen is, en dat een persoon zal worden beloond voor zijn leren en onderwijzen . En wat het bestaan ​​van leren en onderwijs onder de metgezellen aangeeft – Ashraf al-Khalq – is wat werd bewezen dat Umar ibn al-Khattab, moge God tevreden met hem zijn, Asma bint Umais al- Khatha’a’miya altijd vroeg naar de uitdrukking van het visioen zoals in Tahdheeb al-Tahdheeb door Ibn Hajar 12/399. Ibn Saad vermeld in al- Tabaq 7/124: Said bin al-Musayyib was degene die de mensen naar het visioen bracht, en dit werd genomen van Asmaa Bint Abi Bakr, en namen namen hem van haar vader Abu Bakr, en Abu Bakr nam deze kennis van de edele Boodschapper, die hem soms enkele Visioenen liet kruisen, en hij corrigeert hem soms, en hij kan hem vergissen zoals elke leraar en zijn student, en deze student was bedreven in veel situaties waarin hij werd onderzocht, en daarom vinden we hem na een keer, en hij drukte een visioen uit dat de Boodschapper zag, zegt de Boodschapper tot hem met bewondering voor zijn uitdrukking : Evenzo zei de koning . Maar het overkwam hem ook dat ik een fout maakte in zijn idjtihad, en de Boodschapper [ moge Gods gebeden en vrede zij met hem ] complimenteerde hem niet, hij deed eerder het verkeerde. Dus zei hij eenmaal tegen hem nadat hij aan hem was overgegaan : Zeg me, o boodschapper van God, van mijn vader, heb je het bij het verkeerde eind? De profeet zei : je sloeg de een en je miste de ander . Aisha, moge God tevreden met haar zijn, had ook een opvoedende houding tegenover haar vader, dus presenteerde ze hem visioenen, en hij had enkele situaties met de Boodschapper van God [ moge Gods gebeden en vrede met hem zijn ] . Daarom was ze een keer gewelddadig toen ze een visioen aan een vrouw kenbaar maakte dat haar man stervende was en een kind baarde dat onrecht werd aangedaan door te zeggen : [ Wat, o Aisha Als je het visioen aan de gelovige uitdrukt, vertel het dan aan hem in goedheid ….] En de getuige uit de hadith vroeg Aisha om een ​​specifieke benadering van expressie te volgen, namelijk om het aan het goede te besteden . Imam Ibn Khaldun verklaarde in zijn inleiding, p. 389, dat deze kennis een van de sharia-wetenschappen is, en het is een ongeluk in de religie toen de wetenschappen artefacten werden en mensen erover schreven, en de uitdrukking ervan wordt gevonden in de voorgangers en de achterkant, en deze kennis wordt nog steeds overgedragen tussen de voorgangers ….

…Is wat we zien in een droom van visioenen , dromen , of Alodgat , in kleur , of zwart-wit? Als een van jullie over deze vraag nadenkt en er een antwoord op zoekt, dan kan hij op zoek gaan naar een antwoord erop door : te proberen terug te halen wat hij eerder in de slaap heeft gezien … en sommigen slagen er misschien in het zich te herinneren . Anderen kunnen mislukken . Maar zeer zeker zal zeggen dat we niet weten of wat we zien in kleur of in zwart-wit . Ik zeg hier mijn eigen mening door onderzoek en vragen, dat het meeste van wat we zien in zwart en wit is, en er zijn weinig visioenen in kleur, en op dat moment heeft de kleur die in de droom kwam zijn sterke betekenis en er zijn er veel voorbeelden die bij me opkwamen, of het nu tijdens de presentatie van het droomprogramma was, of tijdens mijn uitdrukking in Op maandag of vrijdag, waarin er een verwijzing is naar kleuren in visioenen, maar wat in de Koran of Sunnah wordt gevonden, is gebaseerd op het, en er is bewijs voor het bestaan ​​van kleuren in een droom, wat Al-Tirmidhi vertelde in het boek Openbaring, hoofdstuk over wat er in het visioen van de profeet kwam, vrede en zegeningen zij met hem, in de weegschaal En Waterman, op gezag van Aisha, die zei : De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, werd gevraagd naar een krant, en Khadija zei tegen hem : Hij geloofde je en dat hij stierf voordat je verscheen, dus de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : ( ik toonde hem in een droom met witte kleren aan, zelfs als hij van de mensen van Hellfire was. Hij zou zich anders gekleed hebben .) De aanwezigheid van kleuren wordt ook aangegeven door de hadith van Abdullah bin Salam, die Al-Bukhari vertelde in zijn Sahih, en hem zelfs de titel gaf door te zeggen : De deur van het groen in de droom en de groene tuin , en de hadith werd erin gepresenteerd, en daarin : Abdullah bin Salam passeerde een cirkel waarin Saad bin Malik en Ibn Omar, en ze zeiden : dit is een man van de mensen van het Paradijs, ik zei : geen verteller zei: ze zeiden dat en dat, hij zei : Halleluja ! Ze hadden niet mogen zeggen waar ze geen kennis van hadden, maar ik zag alsof er een pilaar in een groene weide was geplaatst en er een lendenen in was opgericht, en in zijn hoofd was er een lendenen, en op de bodem ervan was een schoner, en hij was de bediende, of de bediende, en dat werd hem verteld, dus ik ging uit elkaar totdat ik de pijl nam . Ze vertelde het aan de Boodschapper van God, en hij, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei: [ Abdullah zal sterven terwijl hij de meest betrouwbare pijl neemt ]. Dit bewijs bewijst wat u zei, en God weet het het beste ….

…Zien de mensen van de hemel of de mensen van de hel visioenen of dromen ze? Deze kwestie is een van de kwesties waar ik veel over ben gestopt, en na een lang onderzoek naar de kenmerken van de mensen van het paradijs en de mensen van de hel, zeg ik : het paradijs is de verblijfplaats van zegen en wat voor vriendelijkheid, God Almachtige zegt in de goddelijke hadith, overgeleverd door Bukhari in het Boek van het Paradijs en de beschrijving van zijn gelukzaligheid door Abu Hurairah, moge God tevreden met hem zijn : [ Ik heb voor Mijn rechtvaardige dienaren voorbereid wat geen oog zag, geen oor hoorde en geen menselijk hart riskeert ]. Volgens wat ze noemde, zeggende: vrede zij met hem over hen, zoals ook vermeld in Bukhari, in dezelfde positie de eerste : […….. niet urineren, noch poepen, noch Imitkhton, noch Atvlon, Omchathm goud, musk genomineerd, en Mjamram Aloë En hun echtgenoten al-hoor al-ayn, hun moraal over de schepping van één man, naar het beeld van hun vader Adam, zestig el in de lucht ]. Deze gelukzaligheid is eeuwig, en het vuur is ook de verblijfplaats van eeuwige ellende. Al-Sahih heeft ook bewezen wat Al-Bukhari overleverde door Abu Saeed, die zei : De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : […. O mensen van het Paradijs ! Onsterfelijkheid, er is geen dood, o mensen van de hel ! Onsterfelijkheid is geen dood ]. Slapen is een van de kenmerken van tekortkomingen in het recht van de mensen van het Paradijs, en het kwam in de hadith via Abu Huraira met een ketting van overdracht : [ Slapen is de broer van de dood, en de mensen van het Paradijs slapen niet. ] Deze hadith werd gecorrigeerd door Al-Al-Albani, moge God hem genadig zijn, in Al-Silsilah Al-Sahihah, J / 1 p. : 74 H : 1087 Het is ook in tegenspraak met de eeuwige kwelling van de mensen van de hel, omdat ze willen dat God hen zou verlossen van hun kwelling, maar ze hebben niets dan verdriet, zoals de Almachtige over hen zei. [En waarschuw hen op de dag van liefdesverdriet, aangezien de zaak voorbij is terwijl ze nalatig zijn en ze niet geloven ] Maryam : 39….

Spelen met schaken, dobbelstenen, cakes en walnoten : een hekel aan en omstreden . Er werd eerder gezegd dat spelen met alles een hekel is aan spelen, omdat de Almachtige God zei : “ Of het is veilig voor de mensen van de dorpen om met ons leven naar hen toe te komen als een offer terwijl ze spelen. ” En als hij ziet dat hij ermee speelt, dan heeft hij een religieuze vijand . En schaken is opgezet om niet mee te spelen, want het zijn geïsoleerde mannen . Wat betreft geïnstalleerd en gespeeld, het zijn mannelijke gouverneurs . Als het einde van haar leengoed komt, wordt hij de heerser van die positie als een pak slaag of strijd, en als een van de twee tegenstanders de andere verslaat, is de overwinnaar de schijnbare . Er wordt wel gezegd dat schaken een streven is in een gevecht of rivaliteit . Wat betreft het spelen met dobbelstenen, hij verschilde er over, en er werd gezegd dat het zich bezighield met zonde, en er werd gezegd dat het een handel in zonde was . Door ermee te spelen, duidt in de eerste plaats het optreden van een strijd in onderdrukking aan om het verbod ervan, en de overwinning is voor degene die overwint . En spelen met de kubus is een leugen, en er werd gezegd dat het een goed bewijs is . Gokken is oproer en conflict . Wat Muhammara betreft, werd Mamlouk, Adeeb, geprezen door zijn eigenaar ….

…Als je ervan droomde een vogel te kappen, geeft dit aan dat je op wereldse wijze behoeftig zult zijn . En vrienden zullen je irriteren vanwege het constante slechte humeur . Het snijden van vlees is een indicatie van slechte investeringen, maar als er een verandering is, worden de projecten helderder ….

Al-Qab is in een droom een ​​slavin, aan wiens hand veel goeds vloeit ….

…En wie ziet dat hij bidt terwijl hij dronken is, dan legt hij een vals getuigenis af voor de Almachtige door te zeggen: ~ Nader het gebed niet terwijl je dronken bent, totdat je weet wat je zegt .~…

En wie ziet dat een dode persoon boos is, geeft aan dat hij een gebod heeft gemaakt en zijn wil niet heeft gevolgd ….

Sommige van de sprekers zeiden een visioen van het kussen van degene van wie een persoon houdt, wat zich vertaalt in vier plezier en genegenheid, en het bereiken van de Heer en de nagel ….

Als hij een indringer ziet alsof hij aan het veranderen is, zal hij de buit ontvangen ….

En wie ziet dat hij met zijn knieën in een station is geland, dan krijgt hij rust, en als hij ziet dat de knie weg is terwijl hij achterblijft, wordt het op drie manieren geïnterpreteerd als een preek, verlangen en huilen ….

…Als je droomt dat je met een dom persoon praat, betekent dit dat onverwachte gebeurtenissen in je leven je naar een hogere positie zullen tillen . Als je in een droom ziet dat ik zwijg, dan stelt de interpretatie je bloot aan rampen en grote ellende ….