…En er werd overgeleverd dat de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zag en neerdaalde in Taif, alsof hij een mok melk had meegebracht en die tussen zijn handen had geplaatst, dus zette hij de mok op . Dus Abu Bakr, moge God tevreden met hem zijn, zei : O Boodschapper van God, ik denk niet dat je gelijk hebt met de Ta’if in je jaar, dit is alles. Hij zei : Ja, hij gaf me er geen toestemming voor, dan vertrok hij, moge God hem zegenen en vrede schenken . En Ibn Sirin kwam naar een man en zei : Ik zag een melk van melk die werd binnengebracht totdat hij werd geplaatst, en toen kwam een ​​andere en deed het erin . Hij breidde het uit, dus ik maakte mijn vrienden en ik at van het schuim, draaide toen de kop van een kameel om en liet ons het eten met honing . Hij zei : Wat betreft melk, het is fitrah, en wat betreft degene die het erin goot, hij zette het uit, zodat er niets in de fitrah kwam, en wat betreft degene die jou met zijn schuim verteerde, de Almachtige God zei : ~ Wat betreft de boter, die gaat verloren . ~ Wat een kameel betreft, het is een Arabische man, en er is niets in een kameel dat groter is dan zijn kop, en het hoofd van de Arabieren is de bevelhebber van de gelovigen, en jij bijt hem en eet zijn vlees. Wat betreft honing, het is iets waarmee je je woorden versiert . En dat was in de tijd van Omar bin Abdul Aziz, moge God tevreden met hem zijn . En Ibn Sirin kwam naar een man toe en zei : Ik zag alsof ik borstvoeding gaf, en hij zei : Wat doe je? Hij zei : ik zal bij mijn Heer in de winkel zijn. Hij zei : Vrees God met het geld van uw Meester . Uday ibn Arta’t zag een slet die hem passeerde terwijl hij aan de deur van zijn huis stond, en hij bood hem haar melk aan, maar hij accepteerde het niet . Toen kreeg hij een tweede keer aangeboden, maar hij accepteerde het niet . Hij werd hem opnieuw aangeboden , dus hij accepteerde het, dus Sirin zei : Het is een omkoping die hij niet accepteerde. Toen kwam hij terug en nam het aan en nam het aan . En de Commandant van de Gelovigen zag Harun al-Rashid, alsof hij in de Haram rustte van de sekten van een hinde . Al-Kirmani vroeg mondeling naar haar interpretatie, en hij zei : O Commandant van de Gelovigen, borstvoeding geven na het spenen zit in de gevangenis en de gelijkenis van jou zit niet gevangen, maar je zit gevangen met de liefde van een dienstmeisje dat verboden is . Het was zo . Met betrekking tot neusbloedingen : als het veel dun is, duidt dit op blijvend geldletsel . En als het dik was, duidt dit op een val die eraan zal worden geboren . Als hij ziet dat zijn neus trilt en zijn geweten is dat de Heer hem goed doet, dan zal hij hem goed slaan bij zijn baas . Als zijn geweten is dat hij hem kwaad doet, dan slaat hij het kwaad van zijn baas, en hij zal een gesel voor hem zijn, en na hem zal hij schade lijden . Als hij het hoofd is, dan kan hij met zijn lichaam evenveel zien als kracht en zwakte, en de overvloed aan bloed en zijn weinige . Als je een paar druppels schudt , is dat een voordeel . Als hij een pond of twee pond ziet en zijn geweten is dat het een voordeel voor zijn lichaam is, dan is de gezondheid van het lichaam de geldigheid van de religie, dus het komt voort uit de zonde en zijn religie is correct . Als het in zijn geweten is dat hij hem in zijn lichaam schade toebrengt, dan is de schade aan het lichaam schade aan de schuld of het verwerven van een zonde . Als zijn kracht weg is nadat het bloed eruit is, dan ontbreekt het hem, en als hij sterk is, dan is hij rijk, want kracht is de rijkdom van de man . Als hij zijn kleren bevlekt met zijn bloed, zal hij daardoor in een kwaaddoen vervallen . Als u niets bevlekt, is degene die het doet vrij van zonde . Als hij bloedneuzen op de weg ziet druipen, dan betaalt hij zakaatgeld en liefdadigheid het op straat . Er werd gezegd dat de bloedneus een schatkist is, en het niezen is zeker ….

…En wie ziet dat hij zijn lijk aan het opgraven is, dan zoekt hij ijverig de wereld. Als hij iets bereikt, zal hij zijn behoefte krijgen, en als hij zijn rijkdom niet verkrijgt ….

En wie ziet dat hij is gestorven met de verschijning van de doden op zich, en niemand om hem heeft gehuild, niet gewassen is en niet gehuld is, hij zal een deel van zijn huis vernietigen ….

…En wie denkt dat zijn lichaamshaar langer is geworden, en als het waardig is, dan een toename van zijn geld en pracht in zijn status, en als hij ziet dat dat arm, hard en smal is, en als de vrouw ziet dat haar haar geschoren of uitgetrokken zonder de oorsprong, dan is dit het bewijs van haar misbruik ….

…Wat betreft vlees van ongedierte, het komt voort uit het geld van de vijanden, evenals van sommige insecten, en het vlees van elke soort waarover niet was besloten, wordt vermeld op wat iedereen zei in zijn hoofdstuk ….

…Als een vrouw droomde van een bronzen beeld, geeft dit aan dat ze er niet in zal slagen de persoon te verkrijgen met wie ze besloot te trouwen . Als het beeld tot leven komt of in beweging komt, word je ondergedompeld in liefdesaffaires, maar zonder dat er een huwelijk plaatsvindt . Een droom kan worden gevolgd door teleurstelling voor iemand . Als je droomde van bronzen slangen of insecten, voorspelt dit dat afgunst en vernietiging je zullen volgen . Als je brons ziet, is je geluk onzeker en onbevredigend…

…Bedwantsen in een droom zijn zwakke vijanden, en insecten duiden zorgen en verdriet aan . En de bug is een koppige, arme, zwakke man . En wie ziet alsof de beestjes het bevatten, zullen mensen lijden, verdriet en verdriet . En wie ziet dat een insect zijn keel is binnengedrongen of zijn keel heeft bereikt, dan komt een zwak persoon erin, en hij zal een beetje goed van hem lijden ….