…En er wordt onderscheid gemaakt tussen immoraliteit en zegen. Wat betreft de zegening, die is erg breed, die zich in de lege ruimte bevindt, en als hij zich in de overdekte huizen bevindt, wordt hij een meer genoemd, en hij kan een barakah worden genoemd, en wat de fesqah betreft, is hij degene die is in huizen, badkamers en dergelijke ….

En wie zag dat hij een nieuw tapijt had dat breed en brutaal was, dan zou hij in zijn wereld een lang leven en veel levensonderhoud verwerven, en als het tapijt klein dik was, dan zou hij een lang leven en een beetje levensonderhoud hebben, en als het lange tijd dun was, zou zijn levensonderhoud veel zijn en zou zijn leeftijd klein zijn, en wie zag dat hij een kleed van onbekende substantie had op een onbekende plaats of onder een onbekend volk, hij is vervreemd van zijn land en zijn volk, en in zijn ballingschap verkrijgt hij de eer van hem en wie ziet dat hij op een mat zit, dan komt hij tot een zaak waar hij spijt van heeft en spijt van heeft en wie ziet dat hij in een mat gewikkeld is, dan wordt hij opgesloten of verkregen door het opvangen van urine, en de mat kan aangeven wat het tapijt aangeeft

…De deuren : De deuren die openstaan, zijn de poorten van het levensonderhoud, en de deur van het huis zijn zijn waarden, dus wat erin gebeurde, zijn de waarden van het huis . Als hij een kleine deur in het midden van zijn huis ziet, dan is dat een hekel aan, omdat hij de mensen van de schande binnengaat, en hij zal dat huis binnengaan om zijn vrouw te verraden . De betekenis van de deuren van huizen valt op vrouwen, en als ze nieuw zijn, zijn ze maagd, en als ze vrij zijn van sluitingen, dan zijn ze maagd . En als hij ziet dat de deur van een huis is gevallen, verscheurd, verbrand of gebroken, is dat een ramp voor de waarde van het huis . Als de deur van zijn huis groot of verbreed en sterk is, dan is het de goede staat van de waarden, en als hij ziet dat hij om de deur van zijn huis vraagt, dan vindt hij die niet, dan is hij in de war over een wereldse zaak . En wie ziet dat hij door een poort is binnengegaan, en als hij in ruzie is, dan overwint hij, want de Almachtige God zegt : ~ Ga de deur bij hen binnen en als je die binnengaat, zul je de overwinning behalen .~ Als hij deuren ziet die zijn geopend vanuit bekende of onbekende plaatsen, dan worden de deuren van deze wereld voor hem geopend, tenzij hij zijn bestemming overtreft, en als hij verder gaat, dan verstoort hij dat huis en ruïneert het . Als de poorten naar de weg zijn, gaat wat uit deze wereld komt naar vreemden en het gewone volk . En als het werd geopend voor een huis in het huis, werd het aan de mensen van zijn huis gegeven . Als hij ziet dat de deur van zijn huis groter is dan het aantal deuren, dan is het de binnenkomst van een volk boven hem zonder toestemming bij een calamiteit, en misschien was de ondergang van de deur van het huis vanaf zijn locatie de ondergang van de huiseigenaar over zijn creatie en zijn verandering van de mensen van zijn huis . Als hij ziet dat hij van een smalle poort naar een brede poort is gegaan, dan is hij zijn uitgang van smal naar breed, en degenen die in een vagina zitten . En als hij ziet dat zijn huis twee deuren heeft, dan is zijn vrouw corrupt, en als hij twee ringen in het vruchtvlees ziet, dan is hij een schuld aan zichzelf verschuldigd, en als hij ziet dat hij zijn deurbel heeft weggetrokken, gaat hij binnen in ketterij . En de blokkering van de deur van het huis is een groot ongeluk voor de mensen van het huis . De drempel : een vrouw : Er is overgeleverd dat Ibrahim al-Khalil, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, tegen de vrouw van zijn zoon Ismael zei : Zeg hem dat hij niet de drempel van je deur is, en zij vertelde hem dat, dus hij scheidde van haar, en er werd gezegd dat de drempel de staat is, en de lijkwade de vrouw, en de pilaar het hoofd van het huis en haar waarden, dus ontwortelde hij haar voor de waarden van het huis na de glorie en haar afwezigheid Vanuit het oogpunt scheidt de dood van de waarden, net zoals de verwijdering van de zonden van de vrouw . Er werd overgeleverd dat een vrouw naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag in een droom dat de bovenste bovendorpel van mijn deur op de onderste viel, en ik zag de twee deuren vallen, en de ene viel buiten het huis en de andere binnen het huis. . Hij zei tegen haar : heb je een afwezige man en zoon? Ze zei ja . Hij zei: Wat betreft de val van de bovenste dorpels, je man zal snel komen, en wat betreft het luik dat naar buiten valt, je zoon trouwt met een vreemde vrouw . Al snel, totdat haar man en zoon een vreemde bijeenkomst presenteerden ….

…Wat betreft het applaus, het wordt aan twee kanten geïnterpreteerd, als het in de lengte wordt geklapt, dan is het vreugde, en als het breed is, dan is het een ramp ….

…Jaafar Al-Sadiq zei: ~Als het hemd nieuw en breed is, dan wordt het geïnterpreteerd in zes aspecten van een visie op religieuze mensen: verhulling, goed leven, leiderschap, de overname van Murad, vreugde en goed nieuws .~…

…En Ibn Sirin zei: Wie zag dat hij een nieuw breed tapijt uitspreidde en weet dat het zijn eigendom is, dan duidt het op een lang leven met gratie en een zalig bestaan ….

…Al-Kirmani zei: ~Wie denkt dat zijn tapijten klein zijn, geeft zijn korte leven aan .~ En wie denkt dat zijn vloerkleed klein maar breed is, dan duidt het op zijn korte leven en breedte . En wie denkt dat zijn eenvoud klein en oud is, het duidt op zijn gebrek aan leven, levensonderhoud, slecht leven, en misschien heeft hij een andere dan het goede pad bewandeld ….

…Hij zag dat hij een nieuw en breed tapijt voor hem uitspreidde, terwijl hij in zijn wereld een lang leven en een overvloed aan levensonderhoud bereikt, omdat de Almachtige God zegt dat Hij het levensonderhoud vereenvoudigt voor wie Hij wil en kan, en of het dik is in een onbekende plaats of onder onbekende mensen, dan zal hij zijn land en zijn volk verlaten en zal hij in vervreemding de eer en het respect voor hen ontvangen ….

…De bek in een droom duidt op de eliminatie van de behoefte en hulp voor het beoogde . Misschien gaf het aan onvrijwillig te reizen . En de bek is een man die hem niet geneest vanwege zijn hebzucht . De snavel is de plaatsvervanger van zijn eigenaar en kan naar zijn slaaf, ezel of mond wijzen . En de arend van de vogel in een droom wordt verheerlijkt en breed voor degenen die hem bezitten ….

…Vis : Er is overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag een vis op mijn tafel die ik en mijn dienaar aten van zijn rug en buik . Hij zei : Zoek uw dienaar, want het zal uw gezin overkomen . Hij zocht zijn knecht, en of hij een man was . Gegrilde zoute vis is een reis op zoek naar kennis, of het gezelschap van een leider, omdat de Almachtige God zegt : ~We zijn hun walvis vergeten .~ En wie een zachte gegrilde vis vangt, hij zal worden getroffen door een buit en goedheid, want het verhaal van Jezus ‘tafel, vrede zij met hem, en de gegrilde vis zal een behoefte vervullen of een rechtszaak of een breed levensonderhoud beantwoorden, als de de mens is vroom . Anders wordt hem een ​​boete opgelegd . Als hij ziet dat hij de jonge vis in meel heeft gemulseerd en met vet heeft gebakken, dan geeft hij zijn geld uit aan iets waardeloos totdat het waardevol wordt en heerlijk en eerlijk wordt . En er werd gezegd dat de vis prijzenswaardig is, vooral de gegrilde, behalve de jonge vis, omdat hun doornen meer zijn dan hun vlees, en het duidt op vijandschap tussen hem en de mensen van zijn huishouden, en het duidt op de hoop op iets onbereikbaar . En het eten van zoute vis geeft op dat moment goed en voordeel aan . Wat betreft de smaak van dingen : zijn interpretatie verschilt naargelang de omstandigheden. Als hij ziet alsof hij iets heeft geproefd, zoek dan genot en verwennerij, want hij verkrijgt verlichting en genade, want de Almachtige God zegt : ~En als we een persoon van ons hebben geproefd, verheug u er dan in .~ Als hij ziet alsof hij iets heeft geproefd en het bitter vindt, dan vraagt ​​hij om iets dat hem zal schaden . Als hij zag alsof hij heet, grof voedsel had ingeslikt, geeft dit aan dat zijn levensonderhoud beangstigend is ….

…Abu Saeed, de predikant, zei dat de sluier van een vrouw voor haar man is en breed genoeg is voor het geld van haar man ….

…Als je een zeef in een droom ziet, voorspelt dit dat je een dwaze daad zult begaan die je zal schaden . Als de zeefopeningen te smal zijn, krijgt u de gelegenheid om een ​​passende beslissing te nemen over een kwestie die u interesseert . Als de holes te breed zijn, verliest u uiteindelijk al uw huidige winst ….

…Wat betreft de gewelven, Ibn Sirin zei dat als de koepel een van de gebruikelijke kleding is om te dragen, deze wordt geïnterpreteerd met kracht en reizen, en als hij breed wit is, duidt dit op verlichting van het verdriet, en als het een dip is. dan geeft het aan dat er eer is van een groot lot, maar het wordt niet gewaardeerd in religie, en zijn visioenen voor mannen zijn niet prijzenswaardig omdat het in de sharia wordt gehaat ….

…Wat betreft de vulva, zei Ibn Sirin, de vulva, als het nieuw, schoon en breed is, dan duidt het op comfort, vulva en het verkrijgen van wat gewenst is, en als het oud, smal en vuil is, dan lijkt het er niet op ….

…De uitrusting is een man die beleefd, genereus en gehoorzaam genoeg is aan zijn broers in alle deugden. Nasser bewaarde voor hen om hen te beschermen tegen ongeluk en het ergste . Er werd gezegd dat het een eed is om bij te zweren . Er werd gezegd dat hij een jongen is die weggesmolten is van zijn vader . Het witte vistuig is een man van religie en pracht, het groen is vroom, het rood is grappig en vrolijk, het zwart is breed en de kleur is gemengd, en als hij het schild met wapens ziet, bereiken zijn vijanden het niet hem met haat . Als een juwelier of handelaar ziet dat een uitrusting bij zijn bagage, in zijn winkel of bij zijn dealers wordt geplaatst, dan is hij een man van alliantie . Hij heeft zijn eed afgelegd in een paradijs om te kopen en te verkopen, omdat de Almachtige God zegt : ~ Leg hun eden af ​​in de hemel .~ En wie een schild bij zich ziet en hij heeft een zoon, dan is zijn zoon voldoende voor hem met alle benodigdheden en wordt hij beschermd tegen het ergste en het ergste . En er werd vanuit een schild gezegd dat hij zijn toevlucht zou nemen tot een sterke man, om door hem te worden onthouden . Er werd gezegd dat als het schild van waarde is, het duidt op een mooie rijke vrouw, anders is het een lelijke vrouw . Als hij ziet dat hij wapens heeft terwijl hij onder mannen is die geen wapens hebben, dan zal hij het leiderschap over een volk verwerven . Als de mensen oud zijn, dan zijn ze zijn vrienden, en als ze jong zijn, dan zijn ze zijn vijanden . Er werd gezegd dat de persoon die dit visioen had ziek was, zijn dood aangeeft ….

…In het visioen duidt hij de moskee aan, net zoals de moskee de markt aangeeft . Het kan duiden op een oorlog waarin een volk wint en een volk verliest . De Almachtige God noemde jihad een handel in de Almachtige en zei : ( Zal ik je begeleiden naar een handel die je redt van een pijnlijke straf ). En wie zichzelf op een onbekende markt ziet, heeft er een deal in gemist en was wakker in de jihad, toen kwam het martelaarschap naar hem toe, maar hij was een opzettelijke voogd, en als hij op hadj was, miste of bedierf hij het, en als hij op zoek naar kennis, zou hij hem of zijn verzoek om iets anders dan de Almachtige God stoppen, en als daar niets van was. Hij miste het vrijdaggebed in de moskee . En wie de markt vol mensen zag, of er een vuur in zag, of stro in de zijkanten had gepropt, winsten en huichelarij kwamen naar zijn familie . Als de mensen van de markt slaperig zien, of ze zien dat de winkels gesloten zijn, of ze zien de spin erop weven, dan zijn ze depressief . Sommigen van hen zeiden : De markt is de wereld, en wie die breed ziet, zal een wijde wereld bereiken . En er werd gezegd : de markt duidt op onrust en oproer vanwege wat het publiek erin verzamelt . Wat betreft iedereen die op de markt woont, het is een goede gids voor hem . Als de markt traag was, duidt dit op werkloosheid . En markten in een droom zijn indicatief voor voordelen, levensonderhoud en nieuwe kleding . Misschien wezen de markten op liegen, immoraliteit, zorgen en verdriet . De markt geeft alle belangrijke plaatsen aan, zoals moskeeën en kerken, en de zee die vis verzamelt die elkaar opeten . De markt geeft aan de mensen van abstractie aan om in het verboden te vervallen of geneigd te zijn tot de wereld, en dit kan een bewijs zijn van nederigheid . En als hij op de markt God noemde, met stemverheffing, aangevende dat hij het goede beveelt en het kwade verbiedt . En elke markt heeft een interpretatie : wat betreft de boekenmarkt, het zien in een droom duidt op leiding en berouw . Apothekersmarkt is een remedie voor zieke mensen . En de geurmarkt is goed nieuws, echtgenoten en kinderen . De snoepmarkt is het bewijs van geloof en islam . En de zaadmarkt, het grootbrengen ervan en het vernieuwen van echtgenoten, positie, levensonderhoud en dekking voor zaken . En de juwelenmarkt is kenmerkend voor bruiloften, versieringen en echtgenoten . En de juwelenmarkt is als iets voor herdenkingskringen en kennislessen . De markt van kassamedewerkers duidt op kennis van systemen en proza, rijkdom na armoede, en geeft ook de verblijfplaats van oordeel aan . En de kopermarkt betekent geluk, ellende, hoofdkraken, huwelijk met celibatairen, vreugde en genot . En de wapenmarkt duidt op oorlog en overwinning op de vijanden . En de slavenmarkt, glorie en goed, of kennis van vreemd nieuws, en duidt misschien op de dierenmarkt . En de wol- en pluismarkt geeft voordelen en levensonderhoud aan . En de katoenmarkt duidt op groei en onderhoud, en de opkomst van waarheid uit onwaarheid . En de markt voor Abazir is het nageslacht, de winst en het voordeel van de teelt . En de groentemarkt geeft aan dat er ellende en nood heerst . De vismarkt is levensonderhoud, voordelen en een ontmoeting met familie en familieleden . En de vleesmarkt geeft de plaats van oorlog aan vanwege het bloed dat daarin is vergoten . En de markt van olie, ghee en honing duidt op de opkomst van verlangens en genezing van ziekten . Slagerijen zorgen over de markt en Ancad . Zadels markt reizen over land . En de fruitmarkt is goede daden, wetenschap en kinderen . De onroerendgoedmarkt is geldbehoud en geheimen . De tarwemarkt is welvaart en zekerheid tegen angst . En de hypocrisie, discriminatie en ontmoeting op de houtmarkt . En de ijzeren markt is slecht, leed, kortingen, ongeluk en leed, en het kan duiden op levensonderhoud en voordeel . En de zijdemarkt is glorie, geld en goed werk . En de wassenbeeldenmarkt is berouw voor de zondaar en een gids voor de verlorenen . En de puimsteenmarkt is reizen, en het kan duiden op de markt van dieren, slaven of slaven . En de markt voor tenten reist en kan duiden op de markt van lijkwaden voor de doden . En de markt van Hajjamin maakt zich zorgen en voorouders en ziektes, en wellicht duidt het op de marktgetuigen . En de leidende markt duidt op ziekten met beperking . En de fondsenmarkt staat voor behoud, begrip en bewustzijn . En de kookmarkt staat voor genezing van ziekten en het vervullen van behoeften . En de markt voor flessen duidt op hypocrisie en roddels . De papiermarkt is het bewijs van overwinning voor de onderdrukten en wraak op de onderdrukker ….

…Er zijn vier soorten kleding : soefi, poëtisch, katoen en linnen, gemaakt van wol is geld, en haar is geld zonder geld, en gemaakt van katoen is geld, en linnen is geld zonder, en de beste kleding is wat is nieuw en breed en brutaal, en ongebleekt is beter dan kort, en het creëren van kleding en hun vuil is armoede, illusie en corruptie van religie. Vuil en shag in het lichaam en hoofd zijn ze . De witheid van de kleding is een schoonheid in deze wereld en religie, en de roodheid in de kleding voor vrouwen is goed, en mannen hebben er een hekel aan omdat het de versiering van de duivel is, tenzij het rood in een jasje of bed zit, of dekbed, en wanneer de man er niet in verschijnt, dan is het op dat moment geluk en vreugde, en het gelige in de kleding is allemaal een ziekte . Er wordt gezegd dat zij roodheid zijn, en dat roodheid en geelheid in het lichaam geen kwaad doen, omdat ze de mens niet ontkennen of tevreden stellen, en groen in kleding is goed in religie, omdat het de kleding is van de mensen van Paradijs . Zwarte kleding is geldig voor degenen die ze dragen terwijl ze wakker zijn, en ze kennen, en ze zijn oppermachtig, rijkdom en autoriteit, en er is geen hekel aan hen ….

Surat Al-Furqan duidt het onderscheid aan tussen waarheid en onwaarheid en het verwerven van een breed bestaan

…Dirhams : De dirham van een paard is een religie, kennis en de vervulling van een behoefte of gebed, en het zuivere is het minimum van de visionair en zijn behandeling van elke zondag voor loyaliteit en het voortbestaan ​​van inkomsten en vertrouwen . Al-Sahih en zijn verwarring over een man die de goede woorden hoort . En hun aantal is het aantal daden van gerechtigheid, omdat er op geschreven staat dat er geen god is dan God en Mohammed is de Boodschapper van God, en de daden zijn niet voltooid zonder de herinnering aan de Almachtige God . Als iemand het ziet, dan zal de kwestie van religie en de wereld voor hem in vervulling gaan. Als hij met hem een ​​breed en mooi hoofdstuk ziet, dan is het een religie, en als hij een van de kinderen van deze wereld is, zal hij een wijde wereld en een goed bestaan ​​ontvangen . En als een zwangere vrouw een brave jongen heeft gebaard . En de vele dirham als hij wordt gekweld door een getuigenis is veel beter dan vreugde en plezier, en als hij ziet dat hij een goede en gezonde dirham op een persoon heeft, dan heeft hij een juist certificaat, en als hij hem erom vraagt, dan vraagt ​​hij hem om een ​​getuigenis, dus zijn terugkeer is een getuigenis van waarheid en gezondheid. Welnu, hij adviseert onwetende mensen en accepteert hem niet . De opgeblazen dirhams zijn bedrog, leugens, onenigheid en verraad in het leven, of het begaan van grote zonden waarin geen inscriptie staat in woorden die geen vroomheid bevatten . En die werd gegraveerd door Tyrus, ketterij in religie en immoraliteit, en de onderbroken rivaliteit houdt niet op, en er werd gezegd dat het artikel is afgesneden . Het nemen is beter dan het betalen, omdat ze het hebben betaald. Als hij een dirham steelt en die uit liefdadigheid geeft, dan vertelt hij wat hij niet kan horen . Als hij tien dirham bij zich ziet, dan wordt vijf zijn geldgebrek, en als hij er vijf ziet, wordt het tien, wat zijn geld verdubbelt . Sommigen van hen zeiden dat de dirhams in het visioen het bewijs zijn van het kwaad, en dat alles was verzegeld met de reling, en van de dirham werd gezegd dat ze veelvuldige woorden van nobele dingen aanduidden, en dat de dirhams woorden en argumenten waren als ze prominent waren, en als de dirhams in een bundel of zak werden gegeven, werden ze in het geheim neergelegd . Misschien was één dirham een ​​kind, en het geld was slecht en moeilijk, en de paardendirham waren goede woorden, en de slechte dirham waren slechte woorden. Er werd verteld dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof ik er twee dinars in had, dus ik vroeg ernaar en hij zei : kijk, ik ben iets uit je boeken kwijtgeraakt . Hij zei, en ik keek of ik twee argumenten had verloren . En er werd overgeleverd dat er een man naar de profeet kwam, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, en zei : ik zag alsof ik vierentwintig dinars had geraakt, die voor hen allemaal werden geteld, en ik vond er slechts vier van hen . Hij zei : Je bidt alleen en mist de gemeenten . En er werd overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof ik een dirham had geslagen als een kasrawi, dus hij zei : je zult het goede verkrijgen, maar hij raakte het niet aan totdat hij er iets aan had . Toen kwam er nog een en zei : ik zag alsof ik een Arabische dirham had geschoten . Hij vertelde hem dat je slaat . Dus werd hem getoond dat hij honderd knopen had bereikt . Er werd tegen Ibn Sirin gezegd. Hoe weet je dat? Hij zei : De kasrawi heeft een koning en een kroon op zich, en de Arabier moet deze dirham raken . En een ander kwam en zei : ik zag alsof ik dirham sloeg . Hij zei: voel je je? Hij zei ja . En hij zag een man alsof hij een dirham onder zijn voet had gelegd, dus vertelde hij zijn visioenen op een kruising . Hij zei: ~ U bent – u zult zich afkeren van schulden .~ De persoon van het visioen was doodsbang en stond op, en hij was van plan om zijn religie over te geven aan de jihad. Toen de twee groepen de familie van zijn ongelovigen zagen, werd hij getroffen door de kleuren van kwelling totdat hij van zijn religie afvallig werd, en het bewijs voor zijn afvalligheid is dat hij op de naam van de Almachtige God trapt . Een andere man kwam en zei : Het is alsof ik het gezicht van de profeet vertrapte, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, met mijn voeten. Ibn Sirin zei tegen hem : ~ Gisteren gebeten en bang voor je in je been?~ Hij zei ja . Hij zei, doe het eraf . Dus hij nam het af, en een dirham viel van hem af, waarop de naam van God en de naam van de boodschapper van God ….

…Als hij ziet dat hij ziek is en op het punt staat verwijderd te worden, dan sterft hij en trouwt zijn vrouw, en dan sterft hij door ontrouw . Het is wenselijk dat de patiënt zichzelf dik of groot of breed ziet, of schapen en koeien van veraf ziet, of zich met water wast, want dit zijn allemaal bewijzen van genezing en welzijn voor de patiënt ….

…Wat betreft de daraa, als het nieuw en groot en breed is, of het nu groen of wit is, dan geeft het de kracht, het prestige en de eer aan van de waarde van het schild en de redding van het verdriet en de regelmaat van zijn aangelegenheden, en als het vuil en bekrompen is, dan is de interpretatie ervan anders dan hij, en als hij ziet dat de Daraa van hem werd weggenomen, dan duidt het op de verdeling van zijn vrouw ….