…Zei Ibn Sirin, en wie zag dat zijn geld werd geplunderd, geeft aan dat ze verontrust waren door de hoeveelheid van die overval ….

Ibn Sirin zei : Het visioen van de minaret duidt op een man die mensen oproept tot het goede ….

Ibn Sirin Al-Shahd zei dat veel levensonderhoud voor de eigenaar aan de ene kant is toegestaan ​​zonder vermoeidheid, omdat het vuur hem niet raakte, en honing een klein middel was aan de ene kant dat hij het vuur aanraakte, en als hij zag honing neerdaalde uit de hemel voor een jaar, zijn visioenen wezen op Saladin en de algemene zegen ….

Ibn Sirin zei dat het duidt op een dienstmeisje en een bediende in een huis, en haar kuikens verwijzen naar de kinderen van slaven en bedienden ….

…Later werd het visioen overgeleverd aan Ibn Sirin en Qatada noemde hem niet, dus hij zei dat dit een man van eer en reputatie is ….

…En Ibn Sirin zei dat de parels een mooi slavin zijn of een mooie vrouw, wie ziet dat hij veel parels heeft, dan wordt hij uitgelegd met de overvloed aan geld en genade, en er werd gezegd dat het visioen van sporadische parels wordt geïnterpreteerd door de Koran en als het is voorgeschreven, dan wordt het geïnterpreteerd met kennis en wijsheid, en wie ziet dat hij parels eet, geeft de woorden van monotheïsme en wijsheid of vergeet de Koran .)…

…Wat betreft de taoos, Ibn Sirin zei dat het mannetje van hem een ​​niet-Arabische koning is, en als hij ziet dat hij een mannelijke poot heeft, dan geeft dit zijn status aan bij een niet-Arabische koning, en het vrouwtje van hem is een niet-mahram-vrouw met geld, hasj en bedienden, hij trouwt met haar en krijgt kinderen van haar ….

…Wat de farao’s betreft, ze worden geïnterpreteerd volgens Ibn Sirin zei: wie een van de geavanceerde farao’s of een oneerlijke koning zag die een stad of land binnenkwam en erin woonde, het geeft de opkomst van de biografie van de farao’s op die plaats aan ….

Ibn Sirin zei dat poëzie niet prijst omdat ze vals is, en poëzie ter ere van de Boodschapper en soortgelijke woorden en wijsheid, want het is prijzenswaardig ….

…En Ibn Sirin zei, als het aantal dinars vijf is, dan geeft het aan dat je iets doet dat acceptabel is, en als hij één dinar heeft, is een zoektocht niet groot of klein, dan wordt het geïnterpreteerd met een klein huis van goede daden. Als hij honderd dinar of duizend dinars heeft, wordt het geïnterpreteerd door kennis van de test te verkrijgen, maar als het aantal een paar is, zijn het geen individuen ….