…En wie ziet dat een dode met hem in zijn deken komt, dan wordt hij ziek of slaat hij hem en wordt hij daarvan gered ….

…Met zwepen slaan in een droom zijn slechte woorden, en als er bloed uit hem stroomt, is dat geldverlies . En slaan met parels is het leven is dood . Het zwaard raken is een bewijs van overwinning op de vijanden . En slagen in de oksels van delen ervan tussen zijn familie en familieleden . De pak slaag is goed en is bekend bij de geslagen . En als hij ziet dat een engel hem slaat, dan zal hij gekleed gaan, en als hij hem op zijn rug slaat, betaalt hij zijn schuld, en als hij hem slaat op zijn handicap, zal hij met hem trouwen . Het slaan wordt gepredikt, dus wie ziet dat hij een man op zijn hoofd slaat, wil dat zijn hoofd gaat . Als hij hem in het ooglid van zijn oog slaat, wil hij zijn religie schenden . Als hij aan de bladen van zijn ooglid trok, dan wilde hij een innovatie van hem, dus als hij hem op zijn schedel slaat, zal degene die hem slaat hem pakken . En slaan is een smeekbede : Dus wie ziet dat hij een ezel slaat, is de berijder ervan, dan eet hij niet voordat hij de Almachtige God aanroept en hem vraagt . Als hij zag dat hij een man sloeg, dan zou hij tegen hem moeten bidden . En hij sloeg een ander dan de vrouw onder zijn hand vanwege het voordeel van de mishandeling voor hen . En als hij zag dat hij werd geslagen, dan is dat een goed bewijs, als de geslagen niet een engel of een van de doden was, en geslagen door te lopen een slecht bewijs is omdat hij van leer is, en hetzelfde is het slaan met een riet, en als hij ziet dat hij iemand anders slaat, is dat gunstiger voor hem dan wanneer iemand anders hem slaat . En er werd gezegd : slaan en geselen worden uitgelegd als weten dat de geslagen goede manieren kent . En kloppen in een droomreis . Wie ziet dat hij de grond raakt, zal reizen . En wie honderd zweepslagen in zijn slaap heeft gehad, dan heeft hij hoererij gepleegd of maakt zich daar zorgen over . Het geselen van veertig zweepslagen is van wijn, en het geselen van tachtig zweepslagen is het gooien van de vrouwenmannen . En wie een dode ziet, slaat hem, en de dode is boos, omdat degene die werd geslagen een zonde heeft begaan of een besluit tegen hem heeft genomen, en dat de dode in de verblijfplaats van de waarheid is, hij is niet tevreden, behalve met wat God behaagt . En sloeg de levenden voor de dode kracht in zijn religie . En er werd gezegd : hij die een dode zag die hem had geslagen, werd beter van reizen, en er werd gezegd : wie een dode heeft geslagen, zal zijn schuld afbetalen en iemand slaan zonder te krabben of pijnlijke kleding als dat in de winterseizoen . Het slaan van het dier is een discipline voor degene die het dier niet waardig is, en voor degene die geen onwetendheid en agressie verdient ….

…En wie zag dat een dode een heerser was die leefde en zijn plaats innam, dan zal geen van zijn erfgenamen de voogdij verwerven ….

…En wie een dode persoon vuile kleren ziet dragen of alsof hij ziek is, dan is hij verantwoordelijk voor zijn religie tussen hem en de Almachtige God, vooral zonder de mensen ….

…En wie ziet dat hij een dode put brengt en er een vuur in vindt, dan duidt het op de lelijkheid van de oom van de zee en zijn waarschuwing, en misschien heeft de eigenaar van de put een ketterij en misleiding begaan, evenals of hij iets in het van het ongedierte ….

…En wie zag dat er een dode zee tussen hem en de weg stond, en als hij op reis was, sneed hij de weg af, en misschien werd deze geblokkeerd door de sultan of als een godin ….

…En wie ziet dat hij een plein heeft gekocht, koopt een dienstmaagd slavin en krijgt goed en profiteert van haar ….

Als hij zou zien dat hij een koran had gekocht, zou zijn kennis zich verspreiden over religie en mensen, en daar zou hij goed van profiteren ….

En wie ziet alsof hij een jongen heeft gekocht, zal hem slaan ….

…Pauw : Het mannetje is een niet-Arabische koning, een Haseeb, en het vrouwtje is een niet-Arabische vrouw, die mooi is en geld en schoonheid heeft . En de verzamelaar tussen de pauw en de duif, een man van pooier over vrouwen en mannen . En de pauw zou verwijzen naar de ochtendmensen die lachten . En er werd overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof mijn vrouw me een pauw had gegeven, en ze zei tegen hem : Als je je visioen gelooft, koop je een slavin, en hij zal terugkeren naar u de prijs van dat slavin zesenzeventig dirham in schulden, en dat zal zijn met de toestemming van uw vrouw . De man zei : Moge God u genadig zijn. Gisteren was hetzelfde als wat je bent overgestoken, en ze hebben de schulden afgelost zoveel als je zei, hetzelfde. Er werd tegen Ibn Sirin gezegd : Waar wist je dat? Hij zei : De huidige Tawoos en de Tawoos van schulden met de woorden van de Nabateeërs, en het aantal dirhams uit de letters van de Tawa’s zijn afkomstig uit het verslag van de zinnen : de Taa is negen, de duizend een, de Waw zes, en de Gezien zestig ….

…Al-Jawalqi is in een droom een ​​man die elke persoon weet te kennen, en dat al-Jawalqi een container is voor alle bezittingen, dus ook in de interpretatie die Al-Jawalqi ziet met een obelisk in zijn hand de werper naaien en koop en verkoop dit geeft zijn beheersing van zijn kennis aan . Al-Jawalqi is een man die mensen aanzet tot reizen . En er werd gezegd : hij is een man aan wie mensen hun geheimen prijsgeven ….