…Wie ziet dat hij zelfmoord pleegt, zal het goed doen en oprecht berouw hebben, want de Almachtige God zegt : “ Bekeert u van uw rechtvaardigen en pleegt zelfmoord . ”Het vers . En wie ziet dat hij wordt vermoord, zal zijn leven verlengen . En wie het ziet alsof hij een persoon heeft gedood zonder te zijn afgeslacht, de gedode zal met het goede gezegend worden . Het basisprincipe is dat het slachten onrechtvaardig is als het niet is toegestaan ​​om te slachten . Als hij ziet dat hij een slachting heeft afgeslacht, veroordeel de slachter dan om de afgeslachte in zijn religie onrecht aan te doen of hem ongehoorzaam te zijn . Wat betreft degene die een moordenaar doodt of een naam geeft en zijn moordenaar kent, hij zal goed, gezang, geld en macht ontvangen . Dit kan worden beïnvloed door de moordenaar of zijn partner, want de Almachtige God zegt : ~ En wie een kwaaddoener doodt, heeft ons tot heerser voor zijn heerser gemaakt .~ Hoewel niet een bekende moordenaar, is het een man Cavour die Hamlet is over het vermogen, hetzij Kafr El- Din of Kafr genade, het vers : ~ man vermoordde Okfarh ~ en zag zijn keel doorgesneden weet niet van slachting, het is de mens die heeft uitgevonden een ketterij of imiteerde zijn nek valse getuigenis en de regering en geld . Wat betreft degene die zijn vader, moeder of zoon afslacht, hij moet hem verhinderen en tegen hem overtreden . Wat betreft degene die een vrouw afslacht, hij moet haar verwisselen . Evenzo, als een vrouwelijk dier wordt geslacht en hij gemeenschap heeft met een vrouw of een eerstgeborene heeft verwend, en degene die een mannelijk dier erachter slacht, hij slacht, en als hij ziet dat hij een kind heeft geslacht en een kind heeft gegrild en niet heeft gekookt. , dan is het onrecht daarin aan zijn vader en moeder . Als de jongen een onderwerp van duisternis is, dan wordt hem onrecht aangedaan, en het wordt lelijk genoemd, net zoals het vuur uit zijn vlees kwam en het niet gaar was, en als het was wat er over werd gezegd, zou de barbecue gedaan worden . Als de jongen niet is in wat er over wordt gezegd en erdoor onrecht wordt aangedaan, dan is dat voor zijn ouders, want ze worden onderdrukt en ze liegen erom, en mensen zijn er in overvloed, en dit alles is ongeldig zolang de vuur kookt niet . Als hij ziet dat de jongen wordt afgeslacht met barbecues, dan bereikt de jongen het niveau van mannen . Als zijn familie van zijn vlees zou eten, zou hij ze winnen door zijn goedheid en gunst . Als hij ziet dat een sultan een man afslacht en hem op de nek legt van de persoon van het visioen zonder hoofd, dan onderdrukt de sultan een persoon en vraagt ​​hem wat hij niet kan, en deze drager eist die eis, en vraagt ​​hem om zijn geld dat zwaar is voor het gewicht van de geslachte, als hij hem kent, dan is hij zichzelf, en als hij hem niet kent en hij was een oude man, dan neemt hij hem mee met een vriend En hij is verplicht om een ​​boete te betalen op basis van zijn gewicht en lichtheid . En als hij een jonge man was, nam hij een vijand en was hij verliefd . Als het hoofd van de afgeslachte persoon bij hem is, krijgt hij de oproep tot gebed, en krijgt hij geen boete, en komt de boete voor de eigenaar, maar het zal hem een ​​illusoire last bezorgen . Als de koning ziet dat zijn meester hem heeft vermoord, zal hij hem vrijlaten . En een man kwam naar Ibn Sirin en zei : Ik zag een vrouw gedood in het midden van haar huis, gestoord op haar bed . Ibn Sirin zei tegen hem : Deze vrouw had die avond een huwelijk op haar bed moeten hebben . De man was een broer en haar man was afwezig, dus de man stond op van Ibn Sirin terwijl hij boos was op zijn zus met een verborgen kwaad, dus hij kwam naar zijn huis en vond de slavin van zijn zus en zij bracht hem een ​​geschenk en zei : Mijn meester kwam gisteren van de reis . Dus de man verheugde zich, en hij verwijderde zijn woede . En een vrouw Ibn Sirin kwam en zei : ik zag alsof ik mijn man vermoordde met een volk . Hij zei tegen haar : Je hebt je man tot zonde gedragen, dus vrees God, moge Hij verheerlijkt en verhoogd worden . Ze geloofde . En een ander kwam naar hem toe en zei : ik zag alsof ik een jongen had gedood en hem tot leven had gewekt . Hij zei dat je deze jongen kwaad zou doen door hem op iets verboden te roepen en dat hij je zou gehoorzamen ….

…Wat betreft moord, wie ziet dat hij iemand heeft vermoord en geen orgaan van hem afsnijdt, dan is er goed en voordeel van hem voor die vermoorde persoon, en er werd gezegd dat de moordenaar de vermoorde onrecht heeft aangedaan, en als hij zag dat hij werd gedood, het is een lang leven voor hem en goed en voordeel voor hem van zijn moordenaar, en er werd gezegd dat iedereen die zag dat hij werd vermoord en hij wist niet wie hem vermoordde, dan is hij van de kleine sharia. Hij zag dat hij zijn zoon had vermoord, moge de Almachtige God hem voorzien van een geoorloofd levensonderhoud, en er werd gezegd dat zijn zoon onrecht werd aangedaan om geld. Beter dan hij, en wie ziet dat hij een ziel heeft gedood en niet weet wat het is, dan zal hij na hem zegevieren en van verdriet en nood worden verlost. En wie ziet dat hij zelfmoord heeft gepleegd, zal met berouw worden gezegend. En wie ziet dat een groep hem heeft vermoord, hij zal goed en voordeel voor hem krijgen van de sultan of iemand die zijn plaats in zijn plaats inneemt. Toon ketterij onder hen…

…En wie zag dat hij een man doodde en hem liet gaan, dan zou de gedode persoon van de moordenaar winnen wat hij haatte van zijn tong, en er werd gezegd dat hij beter zou lijden dan hij ….

…Degene die ziet dat hij iemand heeft vermoord en geen lid van hem afsnijdt, dan zal hij goed worden en van hem profiteren voor die vermoorde persoon, en er werd gezegd dat de moordenaar de vermoorde onrecht heeft aangedaan, en wie zag dat hij werd vermoord, hij heeft een lange levensduur ….

…En wie denkt dat hij werd gedood door iemand wiens nek werd geslagen, dan als hij een slaaf die zichzelf bevrijd door de Almachtige te zeggen, was ~ Untie een nek , ~ en er werd gezegd dat hij opgelucht was van lijden en ellende. Als de moordenaar een vrouw, een eunuch of een jongen was die de droom niet heeft bereikt, of een man zonder baard, dan geeft het aan wie zijn ziel afneemt, of het nu de dood, moord of iets anders is ….

…De slager is in een droom de engel des doods . Dus wie hem ziet en een mes van hem afpakt, zal ziek worden en genezen . En wie ziet dat hij zijn vader heeft afgeslacht, dan is hij rechtvaardig en hecht, zolang hij geen bloed ziet . Als hij zag dat een koning zijn kudde afslachtte, zou hij ze onderdrukken . En het visioen van de slagers die vlees op de markten verkopen, duidt op ernst en schade, en zij geven de zieken de snelheid van hun dood aan, en zij wijzen de rijken op de schade die hen overkomt, en zij duiden in de eigenaars van angst aan. de ernst van hun angst, en in de schuldenaar om de schuld af te betalen . En er werd gezegd : de slager is de moordenaar, en er werd gezegd : hij is de eigenaar van het zwaard . En de visie van Al-Qassab voor de betrokkenen en de gevangene is een goede en vreugdevolle gids . Degene die een slager heeft gedood, heeft de ziekte overleefd . En de slager geeft de eigenaar van het schip aan, en het geld wordt verdeeld tussen de erfgenamen en wezen . Zie ook The Butcher ….

…Degene die hem in een droom ziet, raakt overweldigd, en hij doodt een ziel ten onrechte, omdat de Almachtige God zegt : ( Dus gaf hij zichzelf aan hem, doodde hij zijn broer, en hij doodde hem, en hij werd een van de verliezers. ). En wie Kaïn ziet en geen moordenaar was, dan had hij spijt van zijn daad, want de Almachtige God zei : (En hij werd een van degenen die er spijt van hadden )….

…Al – Kassab : de engel des doods, hij voelde zich alsof er een mes werd genomen van de ziekte van Katsav en de verwonding genezen, en beïnvloedt de kracht van zijn leven, zoals hij de slachting zag van wat de slachting van het vee niet oplost , hij onrecht aangedaan zijn gids en verwarring tussen hem en God . Als hij zag alsof hij zijn vader had afgeslacht, dan zou hij hem eren en bidden als hij geen bloed zag, en als hij bloed zag, prezen zijn visioenen niet, en er werd gezegd dat al-Qassab een teken van nood is in alle gevallen, behalve in beide gevallen, de staat van de schuld, dan geeft hij zijn oordeel aan en in het geval van beperking geeft hij zijn vrijlating aan . De Qasab die aan de Engel des Doods wordt toegeschreven, is het onbekende, en het bekende is de verdeling van fondsen tussen wezen en erfgenamen . En er werd gezegd dat hij de moordenaar was, en er werd gezegd dat hij de eigenaar van het zwaard was . En wie ziet dat hij vlees verdeelt, loopt roddelen onder de mensen . En wie het ziet alsof hij rundvlees verdeelt onder zijn familieleden, als hij een van de mensen van goed en gerechtigheid is, dan bereikt hij zijn genade en verdeelt hij zijn geld onder zijn erfgenamen met gerechtigheid in zijn leven, en trouwt met zijn kinderen ….

…Wat is de uitspraak over liegen over dromen op het gebied van poëzie en acteren? Liegen is een van de belangrijkste zonden , en het is : rapporteren over iets anders dan wat het is en de waarheid weerspiegelen, dat wil zeggen : goedheid afstemmen op realiteit en waarachtigheid is een van de grootste goede eigenschappen , en het is een van de eer van moraal die de Shariah kwam bevestigen en bevelen . Het is een sublieme schepping die de deugdzaamheid van mensen imiteert en de vernederende mensen vermijdt , en daarom was het een beschrijving die inherent was aan de profeten over hen en aan onze profeet, gebeden en vrede , en tegen wat werd geassocieerd met huichelaars en hun gelijkenis , die liegt, zoals we zeiden , en de teksten van de sharia zijn samengekomen met de vijandschap van de waarheid en de waarschuwing tegen liegen , waaronder de volgende : God Almachtig zei : ‘ O degenen die hebben geloofd, vrees God en wees met de waarheid (119). Op gezag van Ibn Masoud, moge God tevreden met hem zijn, op gezag van de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei hij : ~ Waarachtigheid is gerechtigheid , en gerechtigheid leidt naar het paradijs , en de dienaar moet waarheid zoeken. totdat hij schrijft, is God een vriend , en liegen is immoraliteit , en immoraliteit wordt naar het vuur geleid , en de dienaar moet een leugen onderzoeken om een ​​leugen te schrijven . ” Overgeleverd door al-Bukhari (5743) en Muslim (2607). De straat was bevoegd in zaken waarin liegen is toegestaan, dus Asma bint Yazid zei : De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede zij met hem en zijn gezin, zei: “ O mensen, het is niet nodig dat jullie blijven liegen , zoals naar bed gaan in het vuur. Alle liegen over een zoon van Adam is verboden behalve drie kenmerken : een man die liegt over zijn vrouw om haar te plezieren, een man die in oorlog ligt, want oorlog is een misleiding, en een man liegt tussen de moslims om tussen hen in te passen . ~ Overgeleverd door al- Tirmidhi, nr. (1939). Praten : hasan Sheikh Al-Albani in ~ Sahih Al-Jami ~(7723). En op gezag van Umm Kulthum bint Uqbah, dat ze de boodschapper van God hoorde, moge God gebeden en vrede zij met hem en zijn familie, zeg : hij is geen leugenaar die verzoend is onder de mensen, dus ontwikkelt hij goed of zegt goed . Verteld door Al-Bukhari (2546) en Muslim (2605). Liegen is niet toegestaan ​​in ernst of humor, maar het is allemaal een laakbare creatie, en er is geen geldige leugen, zoals bijvoorbeeld de april-dwaas, behalve zoals we al zeiden, die de noodzaak uitsluit of vereiste, zoals bepaald in de hadith, en zoals liegen tegen red het onfeilbare bloed van een moordenaar, of om het geld van een usurpator te versterken. Enzovoort . Ibn Masoud, moge God tevreden met hem zijn, zei : ~ Liegen is niet geschikt als grap of ernst .~ ( Overgeleverd door Al-Bukhari in het boek Al-Adab Al-Mufrad, nr. 387.) Liegen is groter als het leidt tot schade of corruptie, en gewoon liegen wordt als een grote zonde beschouwd . Liegen in poëzie, hoewel sommige van de critici verwarren het, ik ben niet met hen. Tijdloze gedichten .. is onsterfelijk vanwege de oprechtheid van haar gevoelens en de oprechtheid van haar gevoelens, en de oprechtheid van haar uitingen, maar ik kan geen rechtvaardiging vinden voor degenen die in het haar liggen en valt in een droom zag hij een leugen . Wat de representatie betreft, het heeft zijn vele fouten en kwaden veranderd, dus de heiligheid neemt toe als het wordt gebruikt voor spot, of het gaat om naaktheid, vermenging of liegen, en deze overtreding van liegen wordt bevestigd als je van een verhaal houdt voor iemand die droomt terwijl hij liegt, en dit wordt alleen gebruikt om het artistieke plot te vergroten zoals het wordt opgeworpen of gezegd. Of, zoals de critici beweren . Concluderend, liegen in poëzie of acteren is iets dat noch toegestaan, noch goed om te doen van de kant van de gelovige of de moslim, en t de dichter en acteur moeten zoeken naar toegestane teksten, en hierin is dit zijn onschuld en zijn schuld, van verspreiding onder mensen verboden, dus het is een spoiler en een gerucht van corruptie, en denk na over mijn broer, voor veel dichters of acteurs, die maakte een eerlijke uitspraak voor zichzelf, presenteerde niet waar hij morgen spijt van zou kunnen hebben, en probeerde hem na te volgen in jouw vakgebied, er is goede en mooie poëzie, en er is een zinvolle en eerlijke weergave ….