…En Jaafar Al-Sadiq zei: ~Wie iemand ziet die is gestorven terwijl hij in de vorm van een dode is, zal niet het doel bereiken waarop hij hoopte vanuit wereldse zaken .~…

Hij zag dat hij een palmboom aan het malen was . Als het klaar is ….

En wie ziet dat zijn ledigheid is verdwenen, zal worden verslagen ….

En wie zag dat hij iets uit de bliksem nam, hij zou vragen om iets dat goed en heilzaam voor hem zou zijn, en dat de bliksem altijd scheen, de zegen in dat jaar zou groot zijn, vooral als er een lichte wind mee waaide, en er werd gezegd dat iedereen die de bliksem zag wapperen op een hoog gebouw en mensen die hun stemmen schreeuwden, duidt op een bezoek aan de nobele stad van de profeet, en er werd gezegd dat de bliksem overgaat in goud omdat het schijnt als goud ….

…En wie zag dat zijn nek werd geslagen en zijn hoofd door hem werd opgeblazen, als hij rijk was, ontbrak zijn geld, en als hij arm was, was hij rijk, en als hij een vrijgelaten slaaf was en als hij schulden had, en als hij schulden had, betaalde God zijn schuld af, en als hij overweldigd of gekweld was, dan zou God zijn leed en smart voelen , en als hij ziek was, zou God hem genezen, en als hij ziek was En zijn ziekte heeft geen medicijn om zijn dood aan te geven ….

…En wie ziet dat hij een ladder opricht en ervan afdaalt naar een bekende plaats, dan is hij vrij van angst en verraad ….

Als de imam ziet dat hij zelf zijn autoriteit heeft veranderd, zal hij iets doen waar hij spijt van heeft, zoals de spijt van Dhul-Nun toen hij in woede ging ….

…Als hij zag dat iemand zijn duim van zijn been had afgehakt, zou hij hem een ​​schuld inhouden, of geld afsnijden waarop hij vertrouwde ….

…En wie ziet dat de zonde van zijn paard wordt afgesneden, dan is zijn uitdrukking anders dan die, en mist het die betekenis ….

En Al-Salmi zei: ~Degene die zag dat hij een leeuw had geïnstalleerd om het uit te geven waar hij maar wilde, het zou op twee gezichten de verwonding van grote glorie en de verovering van een enorme vijand uitleggen .~…

…En wie zag dat zijn hand zonder pijn was afgehakt, legde uit dat hij lief zou hebben en zich aan zijn hart zou hechten met de liefde van iemand, omdat de Almachtige God zei: ~En zij sneden hun handen .~…

…En wie ziet dat een leeuw treedt, duidt op een afname van zijn eer en heiligheid, en het optreden van schadelijke gevolgen van hem ….

…En wie ziet dat hij van een ladder of trap is afgedaald in termen van de zin, dan zal hij, als hij gezag heeft, zijn positie verlaten, en als hij een paard had dat van haar afstamde en te voet liep, en als hij een zieke vrouw had, kwam ze om ….

…En wie een onbekende jongeman zijn kap van zijn hoofd ziet afnemen, hij interpreteerde de dood van zijn baas, en de puur witte pet was goed in religie en de wereld, en de zwarte was zwart, en de groene verhoogde vroomheid en rechtvaardigheid in zaken. , en het ondersteboven dragen van de kap geeft aan dat zijn baas hem heeft veranderd vanwege een wereldse kwestie ….

En wie ziet dat hij daar iets van heeft opgegeven, zijn uitdrukking is tegen wat hij zei ….

En wie ziet dat het op een plaats is ontsproten en het met aarde bedekt, zal geld begraven ….

…En als hij iemand anders zijn slijm ziet afvegen, bedriegt iemand hem in zijn vrouw ….

…En wie ziet dat hij een kledingstuk weeft en het dan afsnijdt terwijl het minder is dan zijn lengte, de materie waarin het is gemaakt, is gedaan ….

En wie ziet dat hij zijn baard knijpt met zijn tanden, dan duidt het op saaiheid en laaghartigheid, en als hij het in zijn mond stopt zonder scharlakenrood, duidt het erop dat het onzedelijkheid is, en er is niets in dat wat wordt belasterd of geprezen ….

…En wie ziet dat het een draad is die zijn klap heeft afgesneden, geeft aan dat zijn geheim verborgen is, en als hij zijn tas verzegelt, bewaart hij zijn geheim ….

…En wie ziet dat een deel van zijn baard wordt afgetrokken en daarvoor tekort komt, of hij ziet dat hij onvruchtbaar is geworden, het is in alle opzichten een gebrek aan zijn recht ….

En wie ziet dat hij een hoofd in zijn hand heeft, valt eerst op drie aspecten van het verkrijgen van geld en breidt het mandaat uit of iets dat hij ontkent en kan erdoor verrast worden ….

…Jaber al-Maghribi zei: “ Degene die zag dat hij zijn duim afhakte, zijn duimen zijn verdwenen, en als zijn wijsvinger wordt doorgesneden, duidt dit op zijn gebrek aan volharding in het gebed, en dat het afsnijden van zijn middelvinger duidt op de dood van een leider verwant aan hem, en het afsnijden van de ringvinger duidt op de vernietiging van geld ….

…Jaber al-Maghribi zei: “Degene die zag dat hij de weg overstak en iemand zijn bezittingen nam, het geeft aan dat de eigenaar van de bagage het leven van de bandiet hindert en ruzie met hem maakt en hem verzet in een zaak die hem schade berokkent ….

Als hij ziet dat zijn hoofd niet wordt geslagen, verlaat hij zijn hoofd . Als hij vanuit die positie zijn hoofd zou dragen, zou zijn leiderschap verdwijnen ….

…En wie zag dat hij van een oude ladder was afgedaald, een diploma, zijn beroep zou zijn gestagneerd ….

…En wie dieven ziet die hem de weg afsnijden en naar hem toe zijn gegaan met veel of weinig geld of bezittingen, dan zal hij lijden in een persoon die hem zo dierbaar is als de dieven, en als er niets naar hem en hij overwint met dieven, dan wordt hij geïnterpreteerd door de zwakheid van een persoon met hem en dan wordt hij gered, en als hij ze niet wint, houdt die gast toezicht op de dood ….

…Als hij ziet alsof hij in de lucht ronddraait en dan afdaalt, dan leert hij de wetenschap van astrologie en de mysterieuze wetenschappen en wordt hij onder de mensen genoemd . Als hij het ziet alsof hij erop vertrouwt, zal hij leiderschap en overwinning behalen voor zijn tegenstanders . Er is overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag drie mensen die ik niet ken. Hij hief een van hen op naar de hemel, toen sloot hij de andere tussen hemel en aarde, en knielde de andere neer op zijn gezicht in neerknieling. Ibn Sirin zei : Wat betreft degene die naar de hemel werd verheven, het is het vertrouwen dat werd opgewekt onder de mensen. Degene die gevangen zit tussen hemel en aarde, het is het vertrouwen dat is afgesneden, en wat betreft degene die neerknielt, het is het gebed waartoe de ummah het ultieme is ….

…Vraag me af : interpretatie is onrechtvaardigheid, dus wie ziet alsof hij zichzelf, zijn rijkdom of zijn macht bewondert, wordt hem onrecht aangedaan ….

En wie ziet dat hij een ijzer breekt, het is grote kracht en het verwerven van pracht ….