Goud is een verwerpelijk iets in een droom . Er werd gezegd : het is troebelheid . En wie ziet dat hij iets van goud droeg, zal trouwen met een volk dat onbekwaam voor hem is . En als hij een goudstaaf sloeg, zouden ze hem net zo veel slaan als hij goud sloeg, of de sultan was boos en legde hem een ​​boete op . Als hij ziet dat hij goud aan het oplossen is, wordt hij aan de kant gezet in een haatzaak en valt hij in de tongen van mensen . En wie zag dat hij een groot stuk goud kreeg, zou autoriteit en heerschappij verwerven . En wie ziet dat hij gezonde dinars heeft gevonden, hij zal het gezicht van de koning zien, en hij zal er veilig van terugkeren . Als hij zag dat hij goud had gegoten, zou hij kwaad en vernietiging hebben ondergaan . En wie ziet dat zijn huis van goud is, zal door vuur worden getroffen . En wie ziet dat zijn handen van goud zijn, worden onbeweeglijk . En wie zag dat zijn ogen van goud waren, mijn oom zijn ogen . Wie denkt dat hij een ketting van goud, zilver, kralen of essence heeft, hij is de bewaker van de staat en neemt een trust aan . Goud zien duidt op vreugde en levensonderhoud, goede daden en opgeluchte zorgen, echtgenoten en kinderen, kennis en begeleiding . Als goud in een droom zilver werd, duidt dit op een verandering in de situatie van de vrouwen, geld, kinderen en bedienden, van een toename naar een afname, net zoals zilver, als het in een droom goud werd, duidt op de goede toestand van de echtgenoten, familie of clan . Degenen die zijn geweven met goud en andere soortgelijke offers aan God, moge Hij verheerlijkt worden, en wat degenen betreft die bedekt zijn met goud, het duidt op een imitatie van de kinderen van deze wereld of de daden van de mensen van het hiernamaals . Het zuivere goud en zilver duidt op oprechtheid, zuiverheid van intentie en het juiste verbond, en het gesponnen goud en zilver bleef bestaan, evenals het uitgestrekte koper en ijzer ….

Goud is niet prijzenswaardig in de interpretatie van de afkeer van zijn woord en zijn gele kleur, en zijn interpretatie van verdriet en een geldboete, en de armband ervan, als hij die draagt, is een erfenis in zijn hand, dus wie ziet dat hij draagt ​​iets van goud dan trouwt hij met een incompetent volk, en wie een goudstaaf slaat, zijn geld is weg of ze worden evenveel door hen geslagen Hij sloeg goud, of Sultan was boos op hem en legde hem een ​​boete op, en als hij dat zag het goud ging weg, hij argumenteerde in een haatkwestie en het viel in de tongen van mensen, en wie zijn huis zag met een madhhab of van goud, het vuur ontstond . En wie aan hem een ​​ketting of zilver of kralen of de essentie van een bewaker ziet en een vertrouwen imiteert, en wie twee armbanden van goud of zilver op hem ziet, er zal hem iets ergs overkomen van wat zijn handen bezitten, en zilver is beter dan goud, en er is niets beters in de armband en de saaie, de boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei: ~ Ik zag het was alsof er twee gouden armbanden in mijn handen waren, en ik blies ze op en ze vielen, dus Mosaylimah, de leugenaar, en al-Ansi, de eigenaar van Sanaa , namen ze mee. En wie denkt dat hij een enkelbandje van goud of zilver heeft, zal angst of opsluiting en terughoudendheid ervaren . En er wordt gezegd dat enkelbanden voor mannen hun kettingen zijn, en niets van sieraden is geschikt voor mannen in een droom, behalve een ketting, ketting, ring en oorbel . Alle sieraden voor vrouwen zijn een versiering, en misschien is de interpretatie van de armband en enkelband voor de echtgenoot speciaal . Als goud niet met juwelen is versierd, krijgt het een boete, en als het met juwelen is versierd, is het zwakker in het kwaad omdat er een andere naam in is opgenomen . En er werd gezegd dat vrouwenjuwelen vrouwen voor hun kinderen aanduiden, dus goud is voor hun mannen, zilver voor hun vrouwen, en het mannetje kan verwijzen naar mannen en het vrouwelijke naar vrouwen . En er werd overgeleverd dat een vrouw tegenkwam en zei : ik zag alsof ik een kom met fijn goud had, en het brak en snelde de grond in, dus ik vroeg erom, maar ik vond het niet, dus hij zei : Ben je een zieke slaaf of een slaaf? Ze zei ja, hij zei : hij gaat dood . Een persoon zag alsof zijn ogen van goud waren, dus hij wilde dat zijn ogen weggingen ….

…Wie ziet dat hij goud heeft geslagen, zal erdoor worden geslagen of iets dat hij haat, of er gaat geld van hem weg volgens wat hij zag, of de koning is boos op hem, zelfs als hij een taak heeft om te isoleren en de bekende hoeveelheid goud snijden is beter dan het onbekende en het meest verontrustende over goud is het visioen van stof en gegoten zonder het en wat er zonder dat wordt gedaan en het gesmede zonder het en ze verbergen in het belang van dinars en gegraveerd goud, als het gebroken is, dan is het het equivalent van dinars, en er werd gezegd dat de visie van goud in termen van de zin op geen enkele manier prijzenswaardig is ….

…Wie ziet dat hij goud heeft geslagen, zal door hen worden geraakt en iets dat hij haat, of zijn geld zal zover gaan dat hij zag dat hij goud heeft geslagen, en het bekende aantal is beter dan het onbekende aantal, en wie het ziet dat hij bekende dinars heeft geraakt, hij zal net zo goed worden gekweld door bezorgdheid, en als ze onbekend zijn, weet hij hun aantal niet, dan zal zijn bezorgdheid sterker en sterker zijn. Hij zag dat een man hem dinars gaf, hij was een onrecht aangedaan man, en als hij zag dat hij het aan iemand betaalde, dan is hij onrechtvaardig en misschien waren de dinars dat wel als het vijf van de vijf dagelijkse gebeden waren, en als er iets verloren gaat daaruit, dan verspilt hij enkele van de vijf gebeden, en wie ziet dat hij één dinar heeft geraakt, zal een kind slaan en er kan geld aan worden toevertrouwd, dus hij is een verrader En wie ziet dat een dode hem dinar heeft gegeven, dan is hij veilig voor onderdrukking en zijn dinars minder dan stof, en wie ziet dat hij goud heeft geslagen dat is gemaakt als een vat en sieraden en dergelijke, dan zal hij er meer door worden geraakt dan dinars, en wie denkt dat hij goud smelt, hij krijgt slechte woorden te horen en hij is vrij van wat er niet in staat…

…En wie ziet alsof hij een schaal met goud, een kruik of een mok heeft geraakt en een knoopsgat heeft, dan is hij een bediende die het koopt, of een vrouw die met haar trouwt, of een dienstmeisje met een slechte moraal . Sommigen van hen zeiden : Wie ziet alsof hij gebruiksvoorwerpen van goud en zilver gebruikt, begaat zonden, en wat hij daarvan ziet voor de doden, de soennieten, is goed nieuws, want de Almachtige God zegt : ‘ Ze zijn omgeven door platen van goud en bekers . ~…

…Al-Kirmani zei: ~Potten met zilver en goud worden gebruikt voor vrouwen, en zilver is goed, en goud is daar tegen .~…

…Over Wahab bin alarm dat Nebukadnezar na de ruïnes van Jeruzalem en voerde de kinderen van Israël in zeven jaar, de mening in een droom, een grote visie van zijn aura verzamelde priesters en Alhzar en vroeg hen over zijn visie dat , zeiden zij : tot Iqsa koning vertelde hem zelfs Ptooelha , hij zei : ik ben het vergeten, maar heb het me niet verteld aan drie dagen mensen die je vermoordden voor Akrkm werden bang en Glenn van zijn festival hoorde dat Daniel – vrede zij met hem – en in de gevangenis zit, zei de gevangenbewaarder : Ga naar hem , zeg hem : dat hier een man die kennis van uw heeft visie en interpretatie ging naar hem vertelde hem Aftlbh toen hij het niet buigen voor hem en zei tegen hem : wat u verhinderd uitputting Mine? Hij zei : God gaf me kennis, leerde me en gebood me om voor niemand anders neer te knielen , dus zei hij hem kort : ik houd van degenen die hun verbonden met hun heren nakomen , dus hij vertelde me over mijn visioen , dus zei Daniël tegen hem : ik zag een groot idool met zijn voeten op de grond en zijn hoofd in de lucht , erboven van goud, het midden van zilver en de onderkant van koper En zijn been van ijzer en zijn voeten van klei, dus terwijl je als je naar hem keek, hield je van zijn schoonheid en de strakheid van zijn maken, God gooide hem met een steen uit de lucht, en hij viel op zijn kruin totdat hij het verpletterde en zijn goud, zilver, koper en ijzer vermengden zich tot je stelde je voor dat als mensen en djinns elkaar zouden ontmoeten om sommigen van hen te onderscheiden van anderen, ze dat niet zouden kunnen doen. De steen die hij werd gegooid, werd verhoogd, vergroot en verspreid totdat hij de hele aarde vulde , zodat je zag niets anders dan de steen en de lucht , dus zei hij : Het visioen dat ik zag was waar, dus wat is de interpretatie ervan? Daniël zei : Wat de afgod betreft, er zijn verschillende naties aan het begin der tijden en in zijn midden en in zijn midden en aan het einde , en wat betreft de steen waarmee een afgod werd geworpen, het is een religie waar God naar werpt. deze naties aan het einde der tijden, dan zal hij het hun laten zien, dus stuurt God een analfabete profeet van de Arabieren, zodat de naties en religies erin zullen worden geworpen zoals ik de steen heb zien duizelen over de soorten afgoden En het verschijnt op de religies en naties zoals ik heb gezien dat de steen verscheen al over de aarde , zodat God de waarheid met onderzoekt, wordt de valsheid verloren gaat met het, begeleidt de mensen van misleiding door het, onderwijst de ongeletterde door hem, versterkt de zwakke , versterkt daarmee de vernedering en ondersteunt de zwakken . In een andere roman : over Wahab bin alarm , en waarin die Nebukadnezar, de mening van een visie, terwijl hij had graag wat advies als het advies van iets letsel Vonsah die heette Daniel en Ananias en Azaria en Mahil van de stammen van de profeten, hij zei : Vertel me over het visioen dat ik zag en dan ben ik iets geworden waar Vonsaneha van hield , wat zij? Ze zeiden tegen hem : Vertel het ons door Ptooelha laat het je weten , hij zei : Wat zei ze niet als je me vertelde aan Ptooelha Onzaan Octavkm , ze gingen bij hem weg, ze riepen God en Astgathua, en baden tot hem en vroegen hem om leer ze Voalmanm, die hem Fjah vroeg, ze zeiden tegen hem : Ik zag een standbeeld? Hij zei : je hebt gelijk . Ze zeiden : Zijn voeten en benen zijn van klei, zijn knieën en dijen van koper, zijn buik van zilver, zijn kist van goud en zijn hoofd en nek van ijzer? Hij zei : je hebt geloofd . Ze zeiden : Terwijl je naar hem keek, vond hij je aardig, en God stuurde een rots uit de lucht op hem, dus ontmoette hij hem. Hij zei : je hebt gelijk , dus wat is de interpretatie ervan? Ze zeiden : je zag dat de Koning der Koningen een of andere Allen-koning was van sommigen , en sommigen van hen waren de beste koning van sommigen , en sommigen waren meer koning van sommigen, was de eerste koning van aardewerk, een verzwakte en Olinh , toen was het boven het koper is het beste ervan en meer , en toen was het boven het koper zilver dat beter is dan dat en beter , dan was er meer dan zilver, goud, dat is beter dan zilver en beter , toen was ijzer van jou, omdat hij was krachtiger en duurder dan hij vóór hem was , en de rots die je zag was God die vanuit de hemel naar hem was gezonden, dus zijn nauwkeurigheid was een profeet die God hem uit de hemel verkocht, zodat alles klopte en de zaak tot hem kwam . . En in een andere overlevering : Daniël en zijn metgezellen zeiden tegen Bakhtasar : Ik zag zus -en-dat en ze vertelden het hem , dus hij zei : Je hebt gelijk , ze zeiden : We steken het voor je over . Wat betreft het afgodsbeeld waarvan u het hoofd van goud zag, het is uw bezit zo goed als goud , en het bezat de hele aarde , en de hals lijkt erop. De koning van uw zoon na u bezit, dus zijn bezit zal goed zijn en niet als goud , en wat betreft zijn kist die van ijzer is, het is de koning van het volk van Perzië, die na uw zoon bezit, dus hun bezit zal sterk zijn als ijzer , en wat zijn humeur betreft, hij gaat naar de koning van het volk van Perzië en het volk betwist de koning in elk dorp totdat de koning zal regeren voor een dag en twee dagen, maand en twee maanden, en dan doodt niet de mensen hebben de kracht ervan, want het was niet de kracht van de fetisj op de twee mannen van aardewerk , terwijl ze net zo goed zijn als God gezonden – de Almachtige – een profeet van het land van de Arabieren Vozarh over de rest van het volk van Perzië en de rest van de koning van uw zoon, en uw en vernietigde en Ohlkh om hem niets te houden toen de rots kwam en het afgodsbeeld vernietigde ….

…Wat vind je van degenen die erop staan ​​dat je enkele angstaanjagende dromen interpreteert? Ik behandel ze met wat ik heb geleerd van de Sunnah op gezag van de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, door zulke dromen niet te uiten en er over te waken volgens wat er staat . Het is een feit dat ik verdrietig ben omdat velen dit standpunt niet begrijpen, maar ik zou graag willen dat ze weten dat het goede voor hen is om het niet uit te drukken, en ze zoeken niet naar iemand die het voor hen doorkruist , zoals hij kan het op een haastige en beangstigende manier oversteken, en op dat moment kan het vallen, zo God het wil, en op dat moment heeft spijt misschien geen nut ….

…Wat vind je ervan om het hypocriete nieuws van de Nacht van Kracht in een droom te verspreiden? Het is gebruikelijk onder mensen op zulke dagen elk jaar om Laylat al-Qadr te bepalen, en dat het de nacht van zo-en-die is, en vorig jaar ging het gerucht voor mij dat ik de Nacht van Kracht als de nacht van twintig had ingesteld. -vijf, en voor de kwijting van de verantwoordelijkheid zou ik het volgende willen verduidelijken : Vraag / Is er interesse Bepaal de Nacht van Macht? Wat is de uitspraak over wat sommigen doen bij het informeren of beperken van hen – op basis van visioenen – en onder het voorwendsel hen aan te sporen dat te doen of ernaar te streven? Ik beantwoord deze vraag door middel van de volgende punten : 1 / De uitdrukking van visioenen is gebaseerd op vermoeden en is niet gebaseerd op snijden. Ik waarschuw ook voor het introduceren van visioenen in het aspect van aanbidding, want religie is voltooid . 2 / We erkennen dat de visie van de gelovige waar is, en dat het deel uitmaakt van de delen van het profeetschap, en we ondersteunen ook de prediking van het goede met bewijs : de uitspraak van de profeet [ Er is niets over van het profeetschap behalve de evangelisten . Ze zeiden : wat is het goede nieuws? Hij zei dat het rechtvaardige visioen door de gelovige wordt gezien of door hem wordt gezien ], maar het visioen van de gelovige kan ook vals zijn, en er is voor hem geen verwijzing naar de onfeilbaarheid van vandaag die door dit of dat kan worden beslist . 3 / Dat deze ummah betere uitspraken en betere daden uitbracht dan de vorige, en dat ze de hele maand leefden, en deze ummah zal alleen geschikt zijn voor wat aan het begin ervan rechtvaardig is . 4 / De Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, bracht de metgezellen niet op de hoogte van een specifieke nacht, maar vertelde eerder dat het in de laatste tien dagen was, of de laatste zeven dagen, en dit zei hij nadat hij had vernomen dat sommige van zijn metgezellen, moge God tevreden met hen zijn, zagen de Nacht van Kracht in een droom, zo zei hij als in de hadith die hij vertelde. Al-Bukhari in zijn Sahih : [ Ik zie je visioenen samenspannen – dat wil zeggen, ze waren het erover eens – in de afgelopen zeven dagen, dus wie ze onderzoekt, moet ze in de afgelopen zeven dagen onderzoeken . ” Deze kwestie was een van de belangrijke zaken waarmee de metgezellen werkten, moge God tevreden met hen zijn, totdat werd gemeld dat ze de I’tikaaf in de middelste tien dagen uitvoerden om ernaar te zoeken, en dit is voordat de Profeet het in de afgelopen tien dagen . 5 / Ik zie de Profeet vrede zij met hem een ​​groot deel van de nacht, en ging naar buiten om de metgezellen uit te vertellen , daarna Onisseha, en vertelde dat hij in een droom zag dat hij zich in water en modder ter aarde wierp, kwam een wolk Vmatart tot het dak van Sal van de moskee – was palmbladeren – gebed en vastgehouden, zei de verteller : ik zag de boodschapper, moge God hem zegenen en vrede schenken, neergeworpen in water en modder, totdat ik een spoor van modder op zijn voorhoofd zag, en dit is een bevestiging van zijn visioen, moge God hem zegenen en vrede schenken, dus verliet hij het ochtendgebed met zijn gezicht gevuld met modder en water . 6 / Het kwam in de Sahih dat, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, hij zei : [ Ik ging naar buiten om je te vertellen over de Nacht van het lot, en tuurde – dat wil zeggen, maakte ruzie en ruzie – zo-en-zo, en het werd verhoogd, en hopelijk zou het goed voor je zijn …….] Hadith . Al-Subki al-Kabeer leidde uit dit verhaal af, zoals vermeld in Fath al-Bari 4/286: Het is wenselijk om de Nacht van Kracht te verbergen voor degenen die het hebben gezien . Dit komt omdat God aan zijn profeet heeft verordend dat hij hem er niet over inlicht . En al het goede is in wat voor hem bestemd is, dus het is wenselijk hem daarin te volgen . 7 / De betekenis van zijn uitspraak, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn : [ Moge het goed voor je zijn ]: Als de Nacht van Kracht op een bepaalde avond wordt ingesteld, zal deze daartoe beperkt zijn, dan wordt de aanbidding gemist in een andere , en dit gebeurde en gebeurt van veel mensen, zodat er sommigen zijn die opstaan ​​voor de nacht waarvan wordt gezegd dat het Laylat al-Qadr is, en de rest achterlaten , en dit is een grote vergissing – zoals we eerder hebben uitgelegd -. 8 / Het is beter voor moslims om dergelijk nieuws over het bepalen van Laylat al-Qadr niet te verspreiden, of om enkele uitspraken van degenen die het uiten, te publiceren als de nacht van zo-en-die van de maand, wanneer het wordt bewezen uit de juiste overleveringen, dat het verbergen ervan was voor wijsheid en er is goed voor de ummah, en goed in het volgen van wat van de Boodschapper kwam, moge God hem zegenen en hem vrede schenken . 9 / vereist van moslims in algemene ijver en aanbidding en werk in deze hele maand, de laatste ervan en tien in het bijzonder, was de profeet vrede zij met hem, zoals vermeld in een interview met Aisha : Als er tien binnenkwamen, het schort strakker maken en leven voor de nacht, en maakte zijn gezin wakker ] , en in deze verwijzing naar Dringend om de conclusie te verbeteren, verzegelt God goed voor ons. Amen, o Heer der werelden … En God weet het het beste ….

…En als ze zag dat haar masker was gestolen, dan geeft dat aan dat haar man gemeenschap had met een vrouw, al dan niet toegestaan ….

…Wie ziet dat zijn pen verloren, gestolen, verkocht of kapot is, er zit niets goeds in, en de uitdrukking zal volgens de kijker zijn ….

…Wie ziet dat zijn dekbed is gestolen of verbrand, hij zal op enigerlei wijze worden geïnterpreteerd als een ruzie met zijn vrouw, echtscheiding of haar scheiding ….

…Wie ziet dat zijn zool door iemand anders wordt gestolen of gedragen, wordt geïnterpreteerd dat iemand zijn vrouw vermoordt ….

…En wie ziet dat hij in een badkamer is en iets voor hem heeft gestolen, zal ruzie maken met de sultan ….

…En wie zag dat Barzouneh was gestolen, zou van zijn vrouw scheiden ….

…En wie ziet dat zijn paard is gestolen, gestorven of met hem is meegegaan waar hij het niet weet, dan zal hij de dood van zijn patiënt interpreteren ….

…En wie ziet dat iemand een robijn heeft gestolen en aan hem geeft, dan wordt het uitgelegd door een vrouw of een dienstmeisje is verboden, en het visioen van een grote saffier is geld, maar het is hatelijk, en het kan een hekel zijn ….

…En wie ziet dat zijn spaarzaamheid is gestolen, zal erg verdrietig worden en arm zijn en mensen nodig hebben ….

…En wie ziet dat zijn ezel is gestolen, duidt op de corruptie van zijn vrouw en haar scheiding van hem ….

…Als je de afgod hebt die hij van goud aanbad, dan is hij dicht bij een man die de Almachtige God haat, en wat hij haat, overkomt hem, en zijn visioenen geven aan dat zijn geld verdwenen is met de zwakte van zijn religie ….

…En wie denkt dat zijn ring van goud is, dan is alles wat hij bezit een afkeer en verboden, en als het van zilver is, is alles wat hij bezit geoorloofd en goed, en als het van ijzer is, dan is wat hij bezit een nederige en nederige, en als dat zo is, zei Jaber al-Maghribi: Wie aan zijn vinger een ijzeren ring zag, duidt op kracht en rijkdom. Als het van koper is, dan geeft het aan dat er een voordeel is van een persoon van lage afkomst ….

…En navigatie, of het nu van goud of zilver is, het wordt geïnterpreteerd door een fijne vrouw, en zilver kan meer onderscheiden worden ….

…En wie ziet dat hij van goud of iets dergelijks dronk, dan wordt het uitgelegd door een vrouw met een lage schuld, en er is niets mis met zijn zilveren vaten ….

…Kleding geweven met goud en zilver : Salah in religie en de wereld, en het bereiken van de dood . En wie denkt dat hij een kledingstuk van zijde of stabraq bezit of het draagt ​​als een kroon of een krans van robijn, dan is hij een vrome, religieuze overwinnaar en bereikt hij niettemin zijn presidentschap . En Ibn Sirin kwam naar een man toe en zei : Ik zag alsof ik een gevouwen brokaat had gekocht en het uitgespreid, en er was rot in het midden, en hij zei tegen hem : Heb je een Andalusisch slavin gekocht? Hij zei : Ja . Hij zei : heb je gestudeerd? Hij zei : Nee, want ik heb haar nog niet genezen . Hij zei : Doe dat niet, want ze krijgt vergeving . Toen ging de man haar de vrouwen zien, als ze gespaard bleef . Een man zag dat hij een brokaat droeg, dus vroeg hij een expressief en zei : Een dienstmeisje zal trouwen met een mooie maagd van gelijke waarde ….

…En wie ziet alsof hij goud aan het smelten is, dan maakt hij ruzie over een onaangename zaak die al lang in de tongen van mensen is terechtgekomen ….

Vinden : hij die ziet alsof de duim van zijn voet over de grond struikelt . Een schuld ontmoet hem, en als er bloed uit haar komt, ontkiemt ze, een vertegenwoordiger . En er werd gezegd dat het onwettig geld raakt ….

…Wat betreft het vinden, wie de duim van zijn been ziet, je struikelt op de grond, dan zal hij een schuld bij hem hebben. Als hij eruit komt, zal het hem door een vertegenwoordiger worden gegeven en er wordt gezegd dat hij verboden geld treft ….

En wie zijn paard ziet stelen, het duidt op de vernietiging van zijn gezin ….

En Khaled Al-Isfahani zei: de dinars zijn lichter dan de sieraden, vooral als ze de naam van God hebben

…Al-Kirmani zei: ~Als een koning hem een ​​armband geeft, zal hij een zoon krijgen of voor zijn broer zorgen .~ En wie ziet dat hij twee gouden armbanden in zijn hand heeft, dan zal hij vastzitten in wat hij in zijn hand heeft en hij verafschuwt wat hij bezit ….