…En wie zag dat hij naar het noorden bad, de richting van de qiblah afkerende, dan verwierp hij de islam achter zijn rug omdat de Almachtige zei: ~We verwerpen het achter hun rug. ~ En hij heeft misschien een vrouw gevraagd die haar beheerde of werkte samen met iemand anders aan haar , en zei dat sommigen van hen hiervoor berouw zouden kunnen schenken als de ziener een van de mensen van religie en gerechtigheid is ….

…Al-Kirmani zei: ~Wie zag dat iemand zijn huis binnenkwam en zijn kussen stal, het geeft aan dat iemand achter zijn vrouw rondloopt die haar bedriegt of achter zijn slavin, en dat iemand in dat huis kan overlijden door de bedienden .~…

…En wie ziet dat hij een volk in gebed leidt, volgt een toestand waarin hij zijn zaak aanpast of rechtzet en zijn situatie oplost. En wie ziet dat hij een onbekend volk leidt in een onbekende positie en niet weet wat hij leest, dan is hij ter ere van de dood en wie ziet dat hij staand bidt en de mensen zittend achter hem bidden, dan volgt hij een bevel waarnaar niemand wordt toegeschreven Daarom, wie ziet dat hij zittend bidt en de mensen bidden achter hem rechtopstaand, dan is zijn uitdrukking tegen wat eerder werd genoemd, en wie ziet dat hij zittend of liggend bidt, duidt op onvermogen om te doen iets, en het kan duiden op een malaise in het lichaam of op ouderdom, en wie ziet dat hij God vraagt ​​in zijn gebeden, hij zal een zoon hebben en wie ziet dat hij zat te groeten, het is een overschot aan goedheid, en wie dan ook zag dat hij zou neerknielen voor de Almachtige God, dan dankte hij God en breidde zijn leven uit tot de zoeker, en wie zag dat hij neerknielde of ter aarde lag, dit was een overwinning en een goede maar hij denkt dat hij op zijn gezicht viel zonder de bedoeling te hebben prost tarief, en of hij in een ruzie of oorlog was of een geschil niet werd gewonnen…

…Lucht : misschien aangegeven met zijn naam . Wie zichzelf in hem ziet staan, zitten of zoeken, dan is hij in de grillen van zijn religie, of in bedrog in zijn wereld, en zijn geest van wandelen waarin zijn werk in de lucht of in een staat van waakzaamheid is, en zijn hoopt, als hij in zijn ketterij is, dan is hij zijn ketterij, en als hij een ongelovige autoriteit is, dan zal zijn schuld bij hem worden gecorrumpeerd, anders zal hij met hem vrezen voor zijn ziel, en als hij in het zeeschip is , hij is bang voor schade . En als hij op reis was, kreeg hij angst . En als hij ziek is, leidt hij het verderf, en als hij van zijn plaats valt, zal hij beschadigd raken in zijn toestand en vervallen in zijn daden, omdat de Almachtige God zegt : “ Of de wind waait op een verpletterende plaats. ‘ Als hij sterft tijdens zijn miskraam, is dit het hoogste doel dat wordt bereikt door degene die sterft, ketterij of doden of zo . En wat betreft de lucht om een ​​structuur te bouwen, of om er een plank in te slaan, of om er een dier of een wiel in te installeren, en als een zieke stierf, of met hem stierf een patiënt, en dat is zijn kist en graf , als het groen was, was hij een martelaar, en als hij zag dat hij als heerser of heerser geïsoleerd is van zijn werk Of hij verloor zijn macht door dood of leven, en als hij zag dat hij die een huwelijkscontract had of bouwde zijn familie, dan wordt hij met haar bedrogen, en zonder veiligheid voor haar, en als hij ziet dat wie zich in de zee bevindt, zijn schip is beschadigd, of zijn vijand is gevangengenomen, of iemand houdt toezicht op het verderf. De twee dingen . Dit kan duiden op een corrupte daad die hij zonder kennis of Sunnah deed, als hij het niet op een fundering bouwde, noch was zijn feesttent of zijn pensioen gebaseerd op een beslissing . Wat betreft vliegen in de lucht, duidt dit op reizen op zee of over land . Als het met een vleugel was, dan is het sterker voor de eigenaar, en het is veilig voor hem en duidelijker, dan kan zijn vleugel geld zijn dat hij opneemt, een heerser die in zijn armen en onder zijn vleugels reist . Hetzelfde geldt voor zwemmen in de lucht, en het kan ook aangeven of het zonder vleugel is, om te misleiden wat er binnenkomt in termen van jihad, berekening of andere reizen dan de reistijd, over land of zee, en wie het ziet dat hij nonchalant door de lucht vliegt, ver weg reisde of eer verwierf . Wat betreft de sprong, het geeft de overdracht aan van wat erin zit naar anderen, hetzij van markt naar andere, van huis naar plaats, of van werk naar andere, afhankelijk van de omvang van de twee plaatsen. Als hij van moskee naar markt springt, zal hij de wereld verkiezen boven het hiernamaals, en als het van markt tot markt is. Een moskee, in tegenstelling tot dat, en vliegen in de lucht kan opstijgen tot degenen die ambities en hoop vermenigvuldigen, en worden een pijp . Van plek tot plek, getransformeerd van staat naar staat . De verre sprong is een lange reis, dus als zijn sprong afhangt van een stok, vertrouwt hij op een sterke man . Wat betreft de kleuren van de lucht, als de ogen van de zoeker zwart werden totdat hij de lucht niet zag, als zijn zicht dan het donkerst was tussen hem en de hoofden boven hem, dan, als hij hem niet aan een hoofd had toegewezen, zijn ogen waren verblind en zijn blik werd geblokkeerd door het licht van leiding, en als het visioen van de wereld was en ze huilden in een droom of huilden of ze smeken, met intensiteit die evenveel over hen neerdaalde als duisternis, hetzij verdrukking of somberheid of onvruchtbaarheid en onvruchtbaarheid . De Hetzelfde geldt voor roodheid, en de Arabieren zeggen dat het jaar van droogte : een stoffige jaar, voor het stof te stijgen naar mij van de ernst van de droogte, zodat de lucht is in de ogen van de honger, en hij zich voorstelt dat er rook daarin, dus als degene die de lucht verduistert rook is, dan is het een kwelling van onvruchtbaarheid of iets anders, en wat betreft mist is het verwarring en opruiing. Mensen worden overweldigd door verwarring ….

…** Openbaring Mobile van Abu Amir ibn Anas van zijn ooms van vaderskant van de Ansar zei : zorg voor de Profeet vrede zij met hem hoe mensen ze verzamelen en er werd verteld : richtte de banier voor de aanwezigheid van gebed. Als ze toestemming zagen die elkaar niet leuk vonden, zei hij : hij herinnerde zich zijn Alguena – betekent Alhbor – Shaboor, de Joden hielden daar niet van en hij zei : ( Hij is van het bevel van de Joden. ) Hij zei, dus zei hij tegen hem de bel, en hij zei (het is op bevel van de christenen ) . Toen ging Abdullah bin Zayd weg terwijl hij in hen geïnteresseerd was, de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, en ik zag de oproep tot gebed in zijn slaap. Hij zei : Dus morgen bad de Boodschapper van God dat God met hem was en hij vertelde het hem, en hij zei : O Boodschapper van God, ik ben iemand die slaapt en wakker is, toen hij naar me toe kwam, en hij liet me de oproep zien om gebed. Hij zei : Umar ibn al-Khattab had hem eerder gezien, dus hij bewaarde het twintig dagen. Toen vertelde hij de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, toen zei hij tegen hem : ( Wat weerhield je ervan mij te vertellen ) Hij zei : Abed ging mij voor God bin Zaid, je schaamde je, dus de boodschapper van God, vrede en zegeningen van God zij met hem, zei : ( Yabal, sta op en kijk wat Abdullah bin Zaid je beveelt te doen ) Hij zei : Toen gaf Bilal toestemming . En op gezag van Abd al-Rahman bin Abi Laila zei hij : De metgezellen van de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, vertelden ons dat Abdullah bin Zaid al-Ansari naar de profeet kwam, moge Gods gebeden en vrede zij met hem, en zei : O Boodschapper van God, ik zag in een droom alsof een man opstond en tegen hem twee groen waren tegen een muurkam, dus maakte hij een oor dat voorover boog en ging zitten. Kada . Zeide hij, toen hoorde Bilal dat, dus stond hij op en riep een tweede oor, en hij stond bij twee en ging op een meter zitten ….

…Kooi Als je in je droom een ​​vogelkooi ziet, dan word je de gelukkige eigenaar van veel rijkdom en veel mooie, charmante kinderen . Als je maar één vogel ziet, sluit je een rijk en wenselijk huwelijk . Als er geen vogels in de kooi zitten, duidt dit op het verlies van een familielid, hetzij door overlijden, hetzij door een huwelijksbesluit . Als je wilde dieren in de val ziet zitten, betekent dit dat je de overhand krijgt over je vijanden en de slechten . En als je met haar in de kooi zit, dan betekent dat woede van ongelukken tijdens het reizen ….

…Een wilde koe is een wilde stier . En dat duidt in een droom op een man die een leider is van grote aanbidding, een retraite en een ketterij . En wie zijn hoofd heeft veranderd in het hoofd van Maha, zal het presidentschap verwerven, buit en voogdij over vreemden ….

…En er werd overgeleverd dat er een man naar de profeet kwam, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, en zei : O Boodschapper van God, ik zag mijn hoofd afgesneden, alsof ik ernaar keek met een van mijn ogen . Dus glimlachte hij, moge God hem zegenen en vrede schenken, en zei : Naar wie van hen keek je : Dus wat wilde God dat het zou duren? Toen stierf hij, moge God hem zegenen en hem vrede schenken . En kijk naar hem om de Sunnah te volgen, en het hoofd van de imam . Ibn Maria zag zestig slavinnen zijn huis binnenkomen, en in de hand van elk dienstmeisje een schotel, met het hoofd van een gewassen en gekamde man erop, alsof hij de volgende reciteerde : ‘ En geen mens kon met hem praten behalve door openbaring of van achter een sluier . ~ Hij vertelde zijn visioen en hem werd verteld dat de kalief zijn pelgrimstocht naar u maakte en dat u zestigduizend dinar zou krijgen, en dat was zo ….

…Torrent, de staat en het leven . En wie ziet dat hij een slang heeft gedood, dan zal hij met een vrouw trouwen, en wie ziet dat de slang een huis heeft verlaten, het huis heeft verwoest en zijn volk heeft vernietigd . En wie leven uit zijn mond ziet komen en ziek is, zal sterven . En wie een slang in zijn mond ziet komen, hij zal zijn vijand verslaan . En wie ziet dat er een slang uit zijn neus of uit zijn rug komt, hij krijgt een zoon . En als het uit zijn oor of zijn maag komt, begaat hij een zonde . En buikslangen verwijzen naar familieleden, dus wie een van deze slangen ziet, laat iemand achter die het eet . Wie ziet dat hij slangen van zijn stoel in zijn hand gooit, zal een ramp ondergaan van de kant van zijn familieleden en zijn familie . Huizen zijn buren . De levens van de Badia zijn bandieten . En leven is kwaad en jaloezie, bedrog en bedrog, bedrog en voorwendselen van vijandschap . Yel, de staat en het leven . En wie ziet dat hij een slang heeft gedood, dan zal hij met een vrouw trouwen, en wie ziet dat de slang een huis heeft verlaten, het huis heeft verwoest en zijn volk heeft vernietigd . En wie leven uit zijn mond ziet komen en ziek is, zal sterven . En wie een slang in zijn mond ziet komen, hij zal zijn vijand verslaan . En wie ziet dat er een slang uit zijn neus of uit zijn rug komt, hij krijgt een zoon . En als het uit zijn oor of zijn maag komt, begaat hij een zonde . En buikslangen verwijzen naar familieleden, dus wie een van deze slangen ziet, laat iemand achter die het eet . Wie ziet dat hij slangen van zijn stoel in zijn hand gooit, zal een ramp ondergaan van de kant van zijn familieleden en zijn huishouden . Huizen zijn buren . De levens van de Badia zijn bandieten . En de levenden zijn kwaad en jaloezie, bedrog en bedrog, bedrog en voorwendselen van vijandschap ….

…En wie ziet dat zijn ring gebroken of gevallen is en weg is, vertaalt zich in vijf manieren om zijn geld achter te laten, zijn vrouw achter te laten, zijn leven te naderen, de dood van zijn zoon, en voor hem te gaan, en als de vrouw ziet dat, dan is het zijn tegenhanger, maar de dood van de mensen die het dichtst bij haar staan ​​neemt toe in die van de vrouw ….

…Het komt zelden voor dat hij vertelde dat een vrouw naar Ibn Sirin kwam en zei dat ik een visioen zag en hij zat op het eten, dus zei hij tegen haar: laat me eten of laat het eten achter en vertel je visie. Ze zei eten, toen zei hij tegen haar, en ze zei: ik zag de maan de kroonluchters binnenkomen en van achter me roepen. Ga naar Ibn Sirin en Qusay je visioen, en hij sprak zijn hand uit van het eten en hij zei tegen haar: ~Wee jou, en hoe heb je gezien?~ Ze keerde er dus naar terug, veranderde van kleur en nam het in zijn maag. Toen zei zijn zus Malik tegen hem: mijn broer. Hij zei dat deze vrouw beweerde dat ik na zeven dagen dood was, dus werd hij op de zevende dag begraven ….

…Er werd gezegd dat een man naar Ibn Sirin kwam : Dus hij zei, ik zag alsof ik met twee sandalen liep, dus een van hen werd afgesneden, dus ik liet het achter en ging naar mijn toestand, en hij zei dat je een afwezige broer. Hij zei ja. Hij zei ja, je ging naar een land, dus ik liet hem daar achter en keerde terug. Hij zei ja, dus Ibn Sirin nam het terug en zei: Ik zie je broer niet, maar hij heeft de wereld verlaten en rouwde spoedig om hem . )…

…Jaber al-Maghribi, die zag dat hij zijn kleed had opgevouwen en op zijn schouder had gedragen, zou van plaats naar plaats gaan . En wie ziet dat hij zijn kleed heeft opgevouwen en erop gaat zitten, geeft aan dat er van zijn leven maar weinig over is, maar weinig levensonderhoud . En wie zag dat hij een opgevouwen kleed uitspreidde, hij opent de deuren van het levensonderhoud erop ….

…En Ibn Sirin zei in de betekenis: ik ben verbaasd over degene die een paar centimeter op de grond ligt, hoe hij geen arm opheft, vooral niet als hij iets aan het hebben is dat goed is om op te zitten zoals hij terwijl hij wakker is ….

…Wat betreft de uier : als hij zag dat het toenam totdat het bijna zijn keel blokkeerde, gaven zijn visioenen aan dat hij graag geld wilde inzamelen, en de alimentatie voor hemzelf werd aangescherpt en zijn deadline naderde ….

…Met zwepen slaan in een droom zijn slechte woorden, en als er bloed uit hem stroomt, is dat geldverlies . En slaan met parels is het leven is dood . Het zwaard raken is een bewijs van overwinning op de vijanden . En slagen in de oksels van delen ervan tussen zijn familie en familieleden . De pak slaag is goed en is bekend bij de geslagen . En als hij ziet dat een engel hem slaat, dan zal hij gekleed gaan, en als hij hem op zijn rug slaat, betaalt hij zijn schuld, en als hij hem slaat op zijn handicap, zal hij met hem trouwen . Het slaan wordt gepredikt, dus wie ziet dat hij een man op zijn hoofd slaat, wil dat zijn hoofd gaat . Als hij hem in het ooglid van zijn oog slaat, wil hij zijn religie schenden . Als hij aan de bladen van zijn ooglid trok, dan wilde hij een innovatie van hem, dus als hij hem op zijn schedel slaat, zal degene die hem slaat hem pakken . En slaan is een smeekbede : Dus wie ziet dat hij een ezel slaat, is de berijder ervan, dan eet hij niet voordat hij de Almachtige God aanroept en hem vraagt . Als hij zag dat hij een man sloeg, dan zou hij tegen hem moeten bidden . En hij sloeg een ander dan de vrouw onder zijn hand vanwege het voordeel van de mishandeling voor hen . En als hij zag dat hij werd geslagen, dan is dat een goed bewijs, als de geslagen niet een engel of een van de doden was, en geslagen door te lopen een slecht bewijs is omdat hij van leer is, en hetzelfde is het slaan met een riet, en als hij ziet dat hij iemand anders slaat, is dat gunstiger voor hem dan wanneer iemand anders hem slaat . En er werd gezegd : slaan en geselen worden uitgelegd als weten dat de geslagen goede manieren kent . En kloppen in een droomreis . Wie ziet dat hij de grond raakt, zal reizen . En wie honderd zweepslagen in zijn slaap heeft gehad, dan heeft hij hoererij gepleegd of maakt zich daar zorgen over . Het geselen van veertig zweepslagen is van wijn, en het geselen van tachtig zweepslagen is het gooien van de vrouwenmannen . En wie een dode ziet, slaat hem, en de dode is boos, omdat degene die werd geslagen een zonde heeft begaan of een besluit tegen hem heeft genomen, en dat de dode in de verblijfplaats van de waarheid is, hij is niet tevreden, behalve met wat God behaagt . En sloeg de levenden voor de dode kracht in zijn religie . En er werd gezegd : hij die een dode zag die hem had geslagen, werd beter van reizen, en er werd gezegd : wie een dode heeft geslagen, zal zijn schuld afbetalen en iemand slaan zonder te krabben of pijnlijke kleding als dat in de winterseizoen . Het slaan van het dier is een discipline voor degene die het dier niet waardig is, en voor degene die geen onwetendheid en agressie verdient ….

…Schoenen Als u ziet dat uw schoenen vuil en versleten zijn, voorspelt dit dat als u niet reageert op de kritiek die op u wordt geuit, uw vijanden zich vermenigvuldigen . Als je droomde dat je schoenen zwart waren geverfd, dan betekent dit een verbetering van je toestand en een belangrijke gebeurtenis die plezier en tevredenheid in je hart zal brengen . Als je nieuwe schoenen in een droom ziet, betekent dit veranderingen die in jouw voordeel zijn . Als de schoenen uw voeten onder druk zetten en u pijn bezorgen, zult u vatbaar zijn voor de spot met uw vervelende vrienden . Als je je schoenveters los ziet zitten, voorspelt dit problemen, verliezen en gezondheidsproblemen . Als je je schoenen verliest, betekent dit strijd, verlatenheid en scheiding . Als je in een droom ziet dat je schoenen ‘s nachts zijn gestolen en je blijft met een paar sokken, dan betekent dit dat je verliezen zult lijden, maar dat je winst zult maken met andere zaken . Als een meisje ziet dat haar schoenen zien er prachtig uit terwijl ze op haar voeten, moet ze oppassen niet te krijgen om meer vreemden niet kennen of het aangaan van relaties met hen ….

…Als hij ziet dat er geen tanden in zijn mond zitten en er nieuwe ontkiemen, wordt dat op drie manieren geïnterpreteerd die zijn zaken veranderen: een lang leven en een maatstaf voor zijn eigen belang ….

…En wie ziet dat hij een put vult, zal ervoor zorgen dat een gevangenis wordt vernietigd en degenen die erin zitten, worden vrijgelaten en op slot doen door een vrouwenband ….

…Een cyste is in een droom het menselijk lichaam . Dus wie het leeg ziet, is het bewijs van de dood van de eigenaar van de tas . En wie er middenin een tas ziet, hij heeft veel kennis die hij tijdens zijn leven heeft opgedaan, en als er dirhams in zitten, dan is de kennis correct . En er werd gezegd : de tas is het geheim van de eigenaar, want hij breekt wat erin zit en het geheim verschijnt . En wie ziet dat zijn tas is gescheurd, de tas is zijn lichaam en geld is zijn ziel, dit duidt op zijn dood . En wie aarde in zijn tas ziet, wat de kringloop van hout is, dit duidt op zijn dood, net zoals de djinn de dood van Salomo aangaf, vrede zij met hem, toen zijn stok werd omgehakt . Misschien wees de zak naar de eigenaar Fouad . Zie ook Justitie ….

…Het is in een droom een ​​verhoging van de sultan . Als de stoel van ijzer is, dan is het kracht en spijker . Als het van hout is, dan is het zonder hypocrisie . En wie ziet dat hij op een stoel zit, dan is hij advocaat of curator en zal hij verheven worden, en als hij afwezig is, zal hij terugkeren naar zijn familie . En de stoel verwijst naar de bazen van posities van hoogheid en verhevenheid, echtgenoten, kinderen en grote woningen . En wie zag dat hij een stoel sloeg en erop ging zitten, trouwt . En er werd gezegd : als hij een zwangere vrouw had, zou ze een kind brengen . En er werd gezegd : hij zal als martelaar sterven . En wie ziet dat zijn stoel is verbroken, duidt op zijn dood of de dood van zijn vrouw, of de val van zijn lichaam . De stoel is een genoegen en een dringende voorziening voor degene die erop zit, of een indicatie van overwinning in het Hiernamaals, en er zit niets goeds in voor de zieken . Het zien van de zetel van de Almachtige God die boven de hemelen is, is een bewijs voor iedereen onder de geleerden van hoge niveaus en hoge posities, en misschien heeft de zwangere vrouw een redding van haar strengheid, het celibatair heeft een huwelijk, de gehuwde heeft een zoon , en het duidt op reizen, en de patiënt moet hem dragen op het bed van de manie of een beest dat hij berijdt of een huis waarin hij woont of een Sunnah Westenha ….

…De tent, wie ziet dat hij een tent opzet of voor hem opgezet en erin gaat zitten, en als hij van de doorn is, dan krijgt hij staat en geld, en als hij een koopman is, dan krijgt hij geld van zijn reizen, en als het niet wordt vermeld, wordt het overgedragen door verdriet en verdriet, en als het gewelddadig en afgesneden is, dan is het schadelijk en verloren, en als hij de eigenaar kent, gaat het naar hem over ….

…En wie ziet dat hij de kroonprins is, dan voert hij de kwestie van het koninkrijk uit en ziet hij de sluier van de prins opstaan, vindt ze in de zaken van de politiek . En toen ze ze zagen zitten, bleven ze erin ….

…Al-Kirmani zei: “Wie ziet dat hij een vluchteling is en niet weet wie er op de vlucht is, zal gezegend worden met berouw voor de Almachtige die zegt: “ Vlucht naar God, want je hebt een duidelijke waarschuwing. ~ En als hij de kwestie kent waaraan hij ontsnapt, dan is hij veilig voor angst omdat de Almachtige zegt: ~ Dus ik vluchtte voor je toen ik je vreesde, dus mijn Heer heeft mij oordeel gegeven. ” En dat allemaal Een persoon van hem ontsnapt uit wat hij niet zijn verzoek zien is een overwinning voor de wilde student ….

…En wie ziet dat hij op een merrie rijdt en er dan van afstapt, heeft spijt van iets, en er werd gezegd dat het visioen van het wilde paard wordt geïnterpreteerd door een gekke man en de Haroon wordt geïnterpreteerd in drie aspecten van moeilijkheid in zaken en een tegenspraak met zijn metgezellen en een vermoeide vrouw die het er niet mee eens is en een overtreding in goede zaken schaadt en er werd gezegd dat het berijden van een paard leidt tot het verwerven van geld en daartegenover van boord gaan ….

…En Al-Salmi zei: ~Degene die zag dat hij een leeuw had geïnstalleerd om het uit te geven waar hij maar wilde, het zou op twee gezichten de verwonding van grote glorie en de verovering van een enorme vijand uitleggen .~…

…In afbeeldingen blazen : de eerste slag is een indicatie van de pest, of de roep van de sultan in de opstanding, of een bestaande opstanding, of een algemene reis in alles . Evenzo zal een ieder die in een droom de opstanding en de nabijheid belooft, als hij ziek is, sterven . De belofte van de opstanding duidt op een grote gebeurtenis van de sultan . Wat betreft de tweede slag, als deze tijdens de epidemie was, dan steeg deze omdat de mensen ermee leven . Misschien duidde het op de roeping van de sultan onder het volk en bracht het hen bijeen voor een grote zaak die hij wilde en gepland had . En wie het pad passeert, is veilig voor tegenslag, verdrukking en verdrukking, als hij in de Hijaz is, zal hij het afsnijden en eraan ontsnappen, en het Paradijs dat erop volgt is de Kaaba . En het pad kan een obstakel voor hem zijn, dus wat er met hem gebeurde, daalde ermee af, anders is het pad zijn religie, en wat het belemmerde, betrad hij het zoals in religie en op het rechte pad ….

…Wat betreft het graven van een put en een put, als niemand erin wilde komen, dan trouwde hij met een vrouw ….

…En wie zag dat zijn lippen waren samengevoegd en ze niet kon openen, wees op de complexiteit en moeilijkheid van de zaken, vooral als hij wilde spreken en niet kon, en de ramp zou groter zijn ….