…Maand Als het visioen in de maand Muharram is, dan is het correct en niet verkeerd . Hem in een droom zien, duidt op verlichting, redding uit de gevangenis en genezing van ziekten . En als de ziener zich had teruggetrokken uit zijn volk of zijn land, zou hij naar hen terugkeren volgens het verhaal van Yunus, vrede zij met hem, voor zijn vertrek in hem uit de buik van de walvis . Misschien was hij getuige van een grote fitnah, zoals de dood van een rechtvaardige imam of de opkomst van een geleerde, omdat de Almachtige God Adam en Eva in hem schiep, vrede zij met hen . En als de ziener ongehoorzaam is, zal hij zich bekeren tot God de Almachtige, omdat de Almachtige God zich in hem bekeerd heeft voor Adam, vrede zij met hem . En als de ziener een van degenen was die status en eer zochten, zou dat met hem gebeuren omdat de Almachtige God Idris, vrede zij met hem, hoog in hem opwekte . En als de reiziger in de zee het overleefde, hij en zijn metgezel, omdat het schip in hem werd bezet door de Judi . En als de ziener hoopte dat het kind een goede zoon zou hebben, omdat er de zoon van Ibrahim en Jezus was, vrede zij met hen beiden . En als de ziener in nood was, zou hij van hem worden verlost of ontsnapt aan zijn vijand, omdat de Almachtige God Abraham redde, vrede zij met hem, van het vuur van Nimrod . En misschien zal de ziener zich afkeren van zijn ketterij en misleiding en zich bekeren tot de Almachtige God en zijn zonden opgeven, omdat de Almachtige God zich in hem heeft bekeerd voor David, vrede zij met hem . En als de ziener uit zijn mandaat werd verwijderd, keerde hij terug naar zijn positie omdat de Almachtige God hem antwoordde aan Salomo: vrede zij met hem, en als hij arm of ziek was, werd hij genezen van zijn ziekte en verrijkte God de Almachtige hem omdat God de Almachtige openbaarde in hem de schade van Job, vrede zij met hem . Misschien stuurde de ziener boodschappers omdat de Almachtige God over Mozes sprak, vrede zij met hem, en misschien opende hij een land voor moslims uit de landen van ongeloof . En als het visioen in de maand Safar is, dan is het niet prijzenswaardig . Zijn visie op iemand die in nood verkeert, is niet schadelijk, en als hij ziek is, duiden zijn visioenen op genezing en gezondheid . En de maand Rabi` al-Awwal, als het visioen erin staat, dan zal hij profiteren van zijn vak en het zegenen en tevreden zijn en zich verheugen . Misschien had hij een rechtvaardige zoon, en als de mensen in nood waren, werden ze van hen verwijderd, en als ze onderdrukt werden, zouden ze winnen, dan in hem . De profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, werd geboren . Misschien hebben de mensen een gezegende aanval overwonnen, waarbij het de verovering van Dumat al-Jandal was . En de maand Rabi` al-Akhir, als zijn visioenen goedheid aangeven, zal langzamer zijn, en als ze op kwaad duiden, haast je . En daarin overwint een persoon zijn vijand, of baart een zoon met kennis van zaken, waarin Imam Ali werd geboren, moge God hem genadig zijn . En de maand Jumada al-Awwal, als het visioen erin staat, is niet wenselijk om te kopen of verkopen . En wie hem zag, verloor zijn dochter of vrouw. Fatima al-Zahra, moge God tevreden met haar zijn, stierf erin . En de maand Jumada al-Akhira zal, als zijn visioenen goedheid aangeven, langzamer verlopen . En wie de maand Rajab in een droom ziet, duidt op een verhoogde status, waarin hij opstijgt tot de profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, naar de hemel . En de maand Sha`ban, als het visioen erin goed is, zal het geldig zijn, groeien en de goede wil vermenigvuldigen, en de heersers van zaken kunnen geïsoleerd zijn . En tijdens de maand Ramadan zijn de poorten van ontbering, immoraliteit en gierigheid gesloten, en het visioen van goedheid versnelt en vertraagt ​​niet, en het visioen duidt op zegen, goedheid, het goede opleggen en het kwade verbieden, en als hij op zoek is naar kennis , overkwam het hem omdat daarin de Edele Koran werd geopenbaard . Als een patiënt met epilepsie uit hem ontwaakt, worden de duivels vastgeketend . De maand Shawwal in een droom duidt op redding van tegenspoed, plezier en vreugde, omdat het begint met een feest en vreugde, en het omvat het bouwen van de Kaaba en de strijd om de loopgraaf . En de maand Dhul-Qi’dah, als het visioen erin op reizen duidt, dan zou hij niet moeten reizen, en als het ze aangeeft, laat hem het dan vermijden . En de maand Dhu al-Hijjah, als het visioen erin verwijst naar reizen, dan zou hij moeten reizen en tijd aan zaken moeten besteden, omdat het een gezegende maand is en het omvat de Eid en het offer, en daarin was de dood van Omar bin Al-Khattab en Othman bin Affan, moge God tevreden met hen zijn ….

…Het begin van de dag geeft het begin aan van het bevel waarom de persoon die droomt, en het midden van de dag geeft het midden van de zaak aan, en het einde van de dag geeft het einde van de zaak aan . En wie ziet dat er iets voor hem verloren is gegaan en het vindt toen de dageraad explodeerde, dan moet hij zijn tegenstander bewijzen wat hij ontkent, volgens het getuigenis van de getuigen, want de Almachtige God zegt : “ Het reciteren van de dageraad werd gezien . ~ En wie ziet dat de hele tijd dag is en niet nacht, en de zon niet ondergaat maar eerder rond de hemel draait, geeft aan dat de sultan zijn mening geeft en geen minister raadpleegt over wat hij van zaken wil ….

…Is het tegenwoordig toegestaan ​​om een ​​wettelijke uitspraak te bewijzen door middel van visioenen en dromen, zoals iemand die de Boodschapper ziet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, hem bevelen of hem iets verbieden? Ons antwoord op deze vraag is dat de visioenen en dromen niet door de persoon zelf worden uitgelegd en dat hun betekenis misschien niet aan de oppervlakte ligt . Dan zeg ik : het is nu niet toegestaan ​​om een ​​andere legitieme uitspraak te bewijzen dan de sharia en wat daarin wordt toegepast. Omdat de slaapstand is niet een toestand van controle en het bereiken van wat hij hoort de verteller – die hier deze dromer – is overeengekomen wetenschappers gewonden en de wijziging, en de wetenschappers van de roman die de voorwaarden van aanvaarding van de roman van de persoon : om wees een officier, onderhouden, en de slaper is niet in deze hoedanigheid . Maar als iemand een visioen ziet, waarin het gebod is om een ​​van de Sunnahs te doen of iets verkeerds of verboden te verbieden, en de Boodschapper, vrede en zegeningen van God zij met hem, kan hem hebben zien bevelen wat ik hierboven heb genoemd, is is het toegestaan ​​om ernaar te handelen? Het antwoord is ja, het is toegestaan ​​om te werken, en als je zegt : wat is de reden? Ik zeg de reden : dat dit niet alleen een oordeel is over het visioen ! In plaats daarvan met wat aan de wortel van de wet ligt . Imam Shatby besloot tot de genade van Almachtige God : dat de werkvereiste onder de visie, niet geperforeerde wettelijke bepaling, en de instemming van de schijnbare betekenis van de wet, en terwijl wat kwam van visioenen, en de overtreding van de wet, of het is een rechtsstaat : ofwel verbeelding ofwel illusie, of het is een droom van de Shaytaan, en dit kan niet worden overwogen, omdat hij zich verzet tegen wat vaststaat en legitiem is . Al-Baghawi zei in Sharh al-Sunnah [12/211]: Niet alles wat een persoon in zijn slaap ziet, is correct en kan worden uitgedrukt. Integendeel, de juiste is wat God de Almachtige brengt u door de koning van de visie van een kopie van de moeder van het boek, en al het andere is een utopie dat er geen interpretatie heeft ….

…Aisha, moge de Almachtige God tevreden met haar zijn, zei dat de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : Ik heb het je twee keer laten zien voordat ik met je trouwde. Ik zag hoe de koning je in een stuk zijde droeg, dus ik zei hem dat hij het moest blootleggen , en jij was het. Ik zei dat dit van God komt, hij geeft het door, en toen zag ik hoe hij je droeg in de diefstal van zijde, dus ik zei Stel bloot, openbaar, en als jij het bent, zei ik dat dit van God komt, het zal het passeren . In de betekenis ervan prezen sommigen van hen haar, moge de Almachtige God tevreden met haar zijn, uit een aantal verzen : Het is zeldzaam. Abu Huraira, moge God tevreden met hem zijn, zei: De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei : Terwijl ik sliep, zag je me in de hemel, en als een vrouw de wassing verricht naast een paleis, toen zei ik tegen wie is dit paleis? Georkestreerd, Umar ibn al-Khattab, moge God tevreden met hem zijn, huilde en zei toen: “Ben je jaloers, o Boodschapper van God ….

En wie ziet dat hij hem heeft gekleed, hem heeft gegeven en hem ter ere heeft gekleed, en hem bereden berijdt, dan zal hij zijn sultanaat van hem overkomen, en als hij gekwalificeerd is om een ​​baan op zich te nemen, dan moet hij het overnemen ….

En wie ziet dat hij op een weg liep en een pracht ziet en terugkeert vanwege hem, dan begaat hij wat hem overkomt als een tekortkoming in zijn religie ….

…Als de bewijzen van pracht en rijkdom in het visioen zouden worden herhaald, zou dat terugkeren naar autoriteit . En welk bewijs van verdriet en ongerustheid er ook in wordt versterkt, het is een angst geworden op gezag van de autoriteit, omdat het de grootste angst is, en het kan de dood worden ….

…Wie ziet dat hij zich van de islam heeft bekeerd tot een van de valse religies, dan begaat hij zonden, en er werd gezegd: vernedering en minachting, en wie ziet dat hij het vuur aanbidt, dan wordt hij verzocht met de sultan, en als het vuur is slapend dan zoekt hij verboden geld en wie ziet dat hij een houten afgod aanbidt, dan benadert hij een valse man naar een goddeloze man. Zilver, het komt voor een vrouw in iets dat niet gepast is, en als het van goud is, dan nadert hij iets dat hij haat, en het zal hem daardoor schaden, en als het van koper, ijzer, lood of zoiets is. op die manier benadert hij het verzoek van de wereld, en als het van steen is, dan benadert hij een hardvochtige man. Van aardewerk en dergelijke komt het dichter bij iemand die geen voordeel heeft. En in de zin is het zien van afgoden niet prijzenswaardig…

…Ibn Sirin zei dat degene die reciteert ~ Zeg, o God, de eigenaar van de koning ~, het vers speciaal is en dat hij de rang en eer zal hebben van de koningen . Al-Kirmani zei: hij krijgt wat hij wil ….

…Heeft Ma’youn voordeel – van degene die hij in het oog heeft geslagen – wat hij van visioenen of dromen ziet bij het ontdekken van zijn oorzaak , of zijn oog, wanneer hij – die hem met het oog veroorzaakte – ? Dit is een probleem dat constant aan de orde wordt gesteld, en het is van wat ik besprak in het droomprogramma op het Mbc- scherm , en de aflevering kreeg een goede en geweldige respons tegelijk, God zij geprezen, en wat de ogen zien vanuit mijn standpunt is niet zonder twee aspecten : 1 / Om het visioen te zien nadat hij op God aandringt Door smeking, om te genezen en te herstellen zonder na te denken of ze te overdrijven, en zonder iemand te verdenken . Hier en in dit geval kunnen de visioenen hun eigenaars ten goede komen, en misschien in hun uitdrukking een reden voor de ontsnapping van de eigenaar, of zijn indicatie van de oorzaak van zijn zaak . 2 / Om de visie te zien; Hij twijfelt aan een persoon, familie of vriend, of twijfelt aan een situatie, zoals iemand die naar hem toe is gekomen na een feestje of een examen, dus hij twijfelt bijvoorbeeld aan wie deze evenementen heeft bijgewoond, en deze persoon begint zijn geest te bewerken , en gedachten en gefluister beginnen rechts en links met hem te spelen, en het is niet verborgen Dat dit waswas een van de daden van de duivel is, dan kan deze persoon zijn Heer uitnodigen om hem in een droom een ​​visioen te laten zien dat naar de oog, en dan slaapt en droomt hij over een of meer mensen, of een gezin, en hij kan een collega of familielid zijn, en hij kan zelfs een minnaar zijn van de mensen die hem het meest liefhebben !!!! Hij brengt hem in verband met zijn ongeluk, omdat ik hier zeg dat dit een vergissing is, en het is een van de acties van de duivel, en zijn minnares voor de mens, om hem blijvend verdrietig te maken en een cyclus waaruit hij niet kan komen, en van hieruit begint voor sommige mensen een eindeloze reis met de sprekers, dan met de lezers, dan met de doktorenenz., en deze reis kan eindigen in herstel, of misschien niet eindigen; En hij is overheersend, en de reden in dit geval : het zijn deze waanvoorstellingen die het gevolg zijn van het feit dat dromen kunnen aangeven wie leed of het oog veroorzaakte . Hier zeg ik een waarheid zodat hij uit mijn woorden de absolute generalisatie niet begrijpt : dat herkenning van het oog door de dromen van het oog mogelijk is, en er zijn velen die baat hebben gehad bij deze methode, maar niet op de manier waarop het bestaat vandaag, en waarin de therapeut de hulp vraagt ​​om hem na het lezen, of de behandelsessie, te vertellen: Degene die in slaap ziet en beweert dat hij de ‘Ain is, en wat Ma’un zag in zo’n valse situatie is ongeldig, en dat wat op onwaarheid is gebouwd, is ongeldig … Als deze patiënt opgewonden raakt en hem vraagt ​​nadat hij hem in slaap heeft voorgelezen, en dan zal hij zijn oog in zijn slaap zien. Het is als een pijp die het product is van ergens aan denken zorgen, of projecten, en als de eigenaar in slaap valt, ziet hij het in zijn slaap, en dit heeft geen uitdrukking en geen aandacht voor, en God weet het het beste ….

…Overlevende God 78 – Op gezag van Ibrahim bin Saad bin Saifi al-Makhzoumi, die een vriend was van Ubaid Ibn Qutham bin Abbas, zei hij : Hij stuurde Ubayd Allah bin Qotham naar mij, die ‘s middags de prins van Mekka was, en hij verbleef bij de bron van Maymoun in het huis van Lababah Bint Ali – dat wil zeggen, Ibn Abdullah bin Abbas – zijn vrouw en zij was bij hem Dus ik kwam toen hij doodsbang was, en hij zei : O Abu Ismail, dat wil zeggen, Ik zag God als liefde in wat ik zei , hij ging naar het aangezicht van een persoon van deze muur en zei : Terwijl de levenden en overvloedig goed zijn, draag hun goed op stokken, ik ben dood . Hij zei : Ik zei : Nee, God is van Satan , hij zei : Nee , bij God , hij zei : Ik zei : Vienai anderen , hij zei : Wie? Ik zei : Misschien zeiden de anderen , zei hij alsof je Blababh-meisje laat zien , is God de beste van mij , ik zweer het, zeiden we wat we maar een paar maanden bleven tot ze stierf aan zijn deur . Hij zei tegen mij : O Abu Ismail , is wat ik zei , hij zei : Toen construeerden we gezonden naar dat soort dingen , de tijd dat Votih zei : moge God naar dat specifieke gezicht komen, hij zei : Terwijl de buurt en het prima achteruit ging op hun eigen bestwil Luiten Ik ben God is dood . Hij zei : Nee, als God het wil . Hij zei : Er is geen deur om me uit te leggen . Hij zei : we bleven ongeveer een maand, toen stierf hij . Roy Alvakea zei ook dat Obeid – Allah ibn Qtm – dat is die dag en tegen Mekka – zei : ik zag in een droom dat een man tussen mijn handen stond, hij zei : Terwijl de buurt en achterlijk prima hun welvaart op zich namen op Lutes zei : Ik dacht dat het me zo aangaat , en ik zei : Neit tegen mezelf, en zei toen Lababa bint Ali bin Abbas, zijn vrouw, zei : Ze vindt het prima met mij en zij is degene die sterft . En ik bleef twee of drie maanden, dus stierf , en vestigde me na ongeveer maanden. Als Bmak mag graag de handen, zei hij : dan zeggen naar de degene die een houdt geschil dat is alert aan een andere doorgegeven later als alsof Kadi Harith bin Abi plezier dat hij noemde hen Vetodjaa hem en zei tegen hem : je beschermen God, O Prince , zei hij : hij stierf, maar hij stierf ….

…Fadl Othman bin Mazoon . Onder de dromen dat de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, een visioen initieerde van Umm Al-Alaa Ansariyya, een oog dat naar Othman bin Maza’un rende, op gezag van Kharga bin Zaid bin Thabit op gezag van Umm Al – Alaa – een vrouw van hun vrouwen die trouw beloofde aan de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken – zei ze : Uthman bin Maza’un vloog naar ons toe in de woonwijk Toen de Ansar stemde voor de verblijfplaats van de immigranten, en hij klaagde, we werden ziek totdat hij stierf, daarna deden we hem in zijn kleren, dus de boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, kwam naar ons toe, en ik zei : Moge God genade hebben op jou, Aba Al-Saib. Mijn getuigenis is op jou. God heeft je geëerd. Hij zei : (En wat denk je ) ? Ik zei : ik weet het niet, en God zei : ( Wat hem betreft, er kwam zekerheid tot hem dat ik het goede van God hoop, en God weet ik niet, en ik ben de boodschapper van God wat hij mij of u ) Umm Al-Alaa zei : Bij God, ik eer niemand na hem. Ze zei : En ik zag Othman in slaap met lopende ogen, toen kwam ik tot de Boodschapper van God, Moge God hem zegenen en vrede schenken, en ik vertelde dat tegen hem en hij zei : En dat is zijn werk ….

…Is het toegestaan ​​om God in een droom te zien? Het antwoord hierop : dat de mensen van meningsuiting het erover eens zijn dat het toegestaan ​​is om God in een droom en gezondheid te zien , behalve dat de Profeet vrede zij met hem is . Ibn Albaqlani zei : zie God in een droom gedachten in het hart van een semantiek achter mij over dingen dan of wees zoals elke andere bittere Iaat , en God weet het (1). Vraag : Wat is de etiquette van goed zicht? Wat is haar voorbeeld? A : De geleerden noemden etiquette die degenen die een rechtvaardig visioen zagen, zouden doen, namelijk : 1 Om er dankbaar voor te zijn . 2 • Anne Astbhr uit . 3 • Anne wordt gesproken, maar iedereen die liefheeft zonder de gehate . Vrede zij met hem, zei hij : Als je een visioen van liefde zag, want hij is van God , Fleihmd door God en het gebeurt . . ~(2) . De secties van Openbaring corrigeren inspiratie als al een Maagayh God in het hart van de dienaar, zegt een woord tot de Heer, zijn dienaar in een droom, zoals hij zei bin stille aanbidding en anderen, waaronder : de samenvloeiing van de geest van de slapende leven van de dood van zijn familie en zijn familie en zijn metgezellen , en ik zal het later wel in een grotere activering, als God het wil . , waaronder : de beklimming van zijn ziel aan God en haar aan hem . inbegrip van : het invoeren van de geest van het Paradijs en Mhahadtha en andere (3). ___________________ (1) Ibn Hajar – op – (388 \ 12) (2) vertellers Bukhari ook in de Open – op – (369 \ 12) (3) zoon van waarden – geest – op – blz. 63 ** onder vermelding van Dr. Fahad Al – Osaimi…

…Wat is de behandeling voor slapeloosheid? Slapeloosheid is ‘s nachts niet slapen . Het heeft zich verspreid en verergerd, vooral in deze moderne tijd, en het is niet gunstiger of effectiever dan de gezuiverde profetische voorschriften voor de behandeling van deze ziekte, en nadat we het uitgestrekte veld van het jaar waren binnengegaan, bracht ik je de volgende medicijnen, dus eet hen, drink en voed de ellendige armen . Al-Tirmidhi vertelde in zijn Sunnah dat Buraidah zei : Khaled klaagde bij de Profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, en zei : O Boodschapper van God ! Ik slaap ‘s nachts nooit van slapeloosheid, dus de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : Als ik naar je bed ga, zeg dan : O God, Heer van de zeven hemelen en wat ik ben gebleven, en Heer van de twee aarden en wat ik heb verlaagd, en de Heer van de demonen en wat ik ben gebleven, wees voor mij een naaste van het kwaad van uw schepping, allemaal dat een van hen mij zou verlaten. Of hij begeert mij, de glorie van uw naaste, de glorie van uw lof, en er is geen god dan u . Al-Tirmidhi zei : Dit is een hadith waarvan de transmissieketen niet sterk is . Deze hadith wordt echter ondersteund door wat hij hen leerde over angst : ik zoek toevlucht in de perfecte woorden van God tegen Zijn woede en straf, het kwaad van Zijn dienaren en de grillen van demonen, en ik zoek toevlucht bij U, Heer. , om bij te wonen . En het werd ook genoemd in een overlevering door Ibn al-Sunni, dat Zaid bin Thabit, moge God tevreden met hem zijn, klaagde over slapeloosheid bij de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, en tegen hem zei : Zeg : O God, de sterren zijn misleid en de ogen zijn gekalmeerd, en je leeft en leeft, slaap niet. O buurt, o Qayyum, kalmeer. Nacht, en slaap mijn ogen . Hij zei het, dus ik ga naar de Almachtige God om te doen wat hij vond . Abdullah bin Amr ibn al-Aas, moge God tevreden met hem zijn, was gewoon om hen te onderwijzen vanuit de geest van zijn zonen, en wie zijn boeken niet begreep, gaf er vervolgens commentaar op, en het is niet duidelijk hoe relevant dit excuus voor behandel deze ziekte . Zie : Zad al- Ma`ad door Ibn Qayyim al-Jawziyyah : 4/212….

En ik sloot dit boek af met het voordeel van zijn legitimiteit en bruikbaar in het visioen, dat is verteld op gezag van Abd al-‘Ala ibn al-Najm, die zei dat een nacht in de dagen van Harish en Ibn Khalaf al- Ma’afari in Egypte en het was een vrijdagavond. hij zegt dat de koran het woord van God is toen het wezen UIT naar mijn bed kwam en ik zag dat een telefoon gegroeid naar me toe kwam en zei, toen zei hij tegen mij dus ik zei wel ik zei en wat ik zeg zeg zei in vers : ( Glorie is om de hemel op te tillen … zonder Imad te overwegen ) ( de schepping zei door te scheppen vol … Hij zag dat hij niet ongelovig was . ( Maar de woorden van een huis … van de scheppers van de mensheid ) en hij zei tegen mij: schrijf het. Toen stak ik mijn hand uit naar een van mijn boeken en schreef het erin. Toen ik wakker werd, vond ik het in het boek geschreven, en God weet wat het goede is en er is geen kracht of kracht. behalve in God Almachtig en God zegene onze meester Mohammed en zijn familie En zijn metgezellen, lof zij alleen God . Het boek was voltooid, lof en dank zij God )…

…Aspecten die rekening houden bij het uiten visies moeten worden genomen : De volgende tekening toont op een eenvoudige manier de aspecten van de visie uitdrukking : de Koran side / de hadith aspect / de Arabische taal zijde / het symbool zijde op het moment van de visie / de visie Wat is het? Bij het vertellen van de visie eraan, kijkt de persoon die het uitdrukt naar verschillende aspecten die ik in de vorige tekening heb uitgelegd en merkt op dat de bovenste secties verband houden met de uitspraak en de secties onderaan zijn gerelateerd aan de persoon van de woorden of de persoon van het visioen en de tijd waarin het visioen werd gezien . Laten we hier een voorbeeld geven van wat Al-Bukhari in zijn Sahih overleverde : Op gezag van Abu Sa’id al-Khudri zei hij : De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken , zei : (( Terwijl Ik sliep.Ik zag mensen een T-shirt op hen tonen, waarvan sommige de borsten bereikten, en sommige bereikten de borsten daaronder, en Umar ibn al-Khattab kwam voorbij met een overhemd aan. Hij sleepte het )) , zeiden ze : Wat heb je dat gegeven, o Boodschapper van God? Hij zei : (( Religion )) Fath al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 De Boodschapper, moge God’s gebeden en vrede zij met hem hier, stak de shirt met religie, en hij werd gevraagd om te zeggen : Waarom heeft de Boodschapper, mogen Gods gebeden en vrede met hem zijn, hier het hemd uitdrukken met religie? Als we naar de Koran kijken, hebben we nog steeds deze vraag. De Almachtige zei : {En de kleding van godsvrucht, dat is beter. } [Al- A’raf : 26] Daarom, de Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, drukte het hier uit met religie, daar er een relatie is in termen van betekenis. En helemaal weg van haar . Dus, de Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, hier, door hem te onderzoeken met een visioen, interpreteerde het vanuit het sterkste aspect ervan, namelijk de Heilige Koran, en voorbeelden hiervan zijn talrijk, waaronder : de uitdrukking van het schip als bevrijding, hout met huichelaars, stenen met de wreedheid van het hart, het eten van iemands vlees in zijn afwezigheid, slaperigheid met zekerheid … en anderen . Hij noemt andere voorbeelden van de mogelijkheid om de visioenen te ontcijferen door middel van de gezuiverde Sunnah, dus het zien van een palmboom kan de gelovige kruisen om de Boodschapper te vergelijken met een moslimman met een palmboom, en om te praten over Ibn Omar, de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : (( Een van de bomen is een boom waarvan de bladeren niet vallen, en het is de gelijkenis van een moslim, dus praat met mij. Wat is het? Toen vielen de mensen in de bomen van de vallei, Abdullah zei : Dus hij viel in mijn gedachten dat het de palmboom was , en ik leefde . Toen zeiden ze: ~Vertel ons wat het is, o Boodschapper van God . ~ Hij zei : Het is de datum . [ Fath al-Bari 1/145] _ en het zien van een fles water pas van de vrouw om de woorden van de boodschapper, moge God’s gebeden en vrede zij met hem, zoals bewezen in al-Sahih (( Barmhartige, O injesha met kolven )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ en het zien van een kledingstuk dat de religie kruist als de Boodschapper, moge God hem zegenen, zei Hij overhandigde het kledingstuk dat hij zag aan Omar terwijl hij het met religie aan het slepen was . Dus vanaf hier kan ik de nobele lezer [de stadia van de uitdrukking van de visie ] verduidelijken . In de volgende vorm : het visioen wordt overwogen en de aspecten ervan worden beschouwd in termen van : A – Symbolen en uitdrukkingen van het visioen Hebben ze iets te maken met : de Heilige Koran – de Sunnah van de Profeet – de Arabische taal en zijn afleidingen, dan b – De visionair in termen van : zijn sociale status, geslacht en functie, en dan c – de tijd van de visie / of het nu modern of oud is , zomer of winter . . . En een ander voorbeeld is wat Muslim vertelde in zijn Sahih in het boek Openbaring : Op gezag van Anas bin Malik zei hij : De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei : (( Ik zag op een avond terwijl de slaper zag het alsof we in het huis van Uqba ibn Rafi waren, dus kwamen we bij Bettab Ibn Tabab, en ik bracht de lift over naar ons in deze wereld en het gevolg. We hebben in het hiernamaals, en dat onze religie is geweest goed . ” Merk op dat de Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, dit visioen uitdrukte, en je vindt het uitgedrukt vanuit de taalkant en de afleidingen ervan zonder de uitdrukking te koppelen aan het aspect van de Koran, en de Sunnah bijvoorbeeld, en dit merken we door je contemplatie van de uitdrukking . De Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, is het eerste obstakel voor een visioen : met een goed resultaat in werkelijkheid en dit is in het Hiernamaals, en de eerste verhevener in het visioen : door verheffing en overwinning, en dit in deze wereld, en de eerste van al-Rutab van Ratab Ibn Tabab : met de stabiliteit van religie en de perfectie van haar uitspraken. Hiervoor, en God weet het het beste, moge de Heilige Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, dit tot uitdrukking brengen in de stabiliteit en perfectie van religie en het einde van haar regels . En hij nam ook van het woord goede betekenis stabiliteit . En als we vragen naar de reden voor de uitdrukking van de Heilige Boodschapper, moge God hem zegenen en vrede schenken, vanuit het taalkundige en etymologische aspect, dan is het antwoord : Omdat hij sterker is in deze visie dan in andere aspecten , en de uitdrukker en hier is de Boodschapper van God vanuit zijn inzicht en kennis, die uit Gods kennis komt, dus hij uit niet de verlangens die hij van deze zijde heeft geuit . Daarom zoeken de voorbijgangers bij het vertellen van het visioen naar de sterkere of de goede kant van het visioen waardoor ze op dit visioen jagen. Het is de nobele lezer niet duidelijk dat hun predatie voor het visioen is om de uitdrukking ervan te kennen door ernaar te kijken en erover na te denken ….

…Heeft imam Muhammad bin Sirin een boek over de interpretatie van dromen? Dit probleem is een van de problemen waarbij een grote fout is opgetreden ; De meeste mensen zien dat velen het beroemdste boek over dromen aan imam Muhammad bin Sirin toeschrijven , terwijl de juiste mening is dat dit niet waar is . Maar waar kwam hij dan uit dit boek? Wat moet ik in deze kwestie doen? Dus ik zeg : het is niet correct om een ​​boek toe te schrijven over de interpretatie van het visioen , zoals : ~De uitdrukking van het visioen ~, of ~De gekozen toespraak bij de interpretatie van dromen ~, of anderen ervoor , en het heeft Het is bewezen dat Ibn Sirin zei : Als je een boek was, zou je de boodschappen van de profeet niet aannemen, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn. . Het betekent dat hij oorspronkelijk geen boek heeft gepakt . En verder bewijs : dat het boek dat aan hem wordt toegeschreven veel overleveringen bevat van wie er na Imam Muhammad bin Sirin komt, die stierf in het jaar : 110 AH , zoals : Abu Saeed de prediker en jaloezie , en alle eerdere geleerden die naar Ibn Sirin vertaalde vermeldde niet dat het er duizend zijn , noch in uitdrukking , noch in jaloezie. Integendeel , ze zeiden dat sommige dingen daarin door hem werden vervloekt, inclusief degenen die zijn vloek vertellen met de ketting van overdracht , zoals imam Bukhari deed in al-Sahih . Onder degenen die hem per ongeluk toeschreven : Ibn al-Nadim in “ Al-Fihrist ” p. 439, en Al- Khalil in “ Tabaqat al- Ma`bareen ”, en Ibn Shaheen in al- Ishārat p. 24, maar ze noemden niet dat de authenticiteit van het percentage van het boek een correct bewijs heeft , en je kunt je hier afvragen : Wie is het beroemde boek dat aan Ibn Sirin wordt toegeschreven als? Ik zeg : is ook meer dan een van de ondervragers vertelde Abu Said predikant , en die deze wereldberoemde bin Hassan schriftelijk zei, ~ schreef hij wetenschappers gewaarschuwd voor ~ c 2, p. 275 tot 284….

…Ik heb last van niet wakker worden , wat is de oplossing? Soms brengt de bijeenkomst me samen , of het gesprek brengt me soms samen met iemand die lijdt en zegt : ik slaap heel zwaar en niemand kan me wakker maken, zelfs niet voor gebed !! Is er een remedie voor ??? Allereerst zeg ik dat we talloze zegeningen beleven, en deze slaap is niets anders dan een heel eenvoudig voorbeeld, dan zeg ik dat iemand die moeite heeft met opstaan ​​uit zijn slaap, of lijdt aan een slaapstoornis bij hem, ik vind voor hem geen betere behandeling dan de vijf gebeden, een heilzame en genezende behandeling, zo God wil, God, glorie zij Hem, toen hij zei : [ Het gebed was op tijd op de gelovigen ] Hij heeft een geheim voor gebed gesteld in termen van tijd, dus wie zich op tijd aan de gebeden houdt, zal niet slapen, zodat hij een bevredigend fenomeen heeft, en het is bekend dat hij die lijdt aan laat opblijven, bijvoorbeeld hij is degene die zijn recht om overdag te slapen, en hij die ‘s nachts vroeg slaapt, is iemand die aan het begin van de dag wakker wordt, en dit is vaak het geval, anders kan er iemand zijn die vroeg slaapt en het moeilijk vindt om bij zonsopgang wakker te worden, maar de behandeling is voor deze als ze weten; Hij doet er alles aan om elk gebed op zijn tijd uit te voeren, en als elk van deze dit systeem toepast, ben ik er zeker van dat er vaak een eind zal komen aan de problemen van laat opblijven, of gebrek aan slaap, of slaapproblemen en het bed aanzetten. , en je hoeft alleen maar te proberen en dan te oordelen, en pas op voor het zijn. Degene die wakker wordt voor bijvoorbeeld zijn werk en zijn werk met alle moeite en grote moeite, maar hij wordt in dezelfde strijd met slaap verslagen op het moment van de ochtendgebed, dit is onze permanente strijd, en ik herinner me trouwens dat mijn zoon me vertelde dat ik een hekel heb aan studeren omdat we daardoor heel vroeg wakker worden !! Dus ik zei tegen hem, zoon : als je niet wakker werd om te studeren, zou je wakker worden voor het Fajr-gebed, omdat het probleem bij je blijft terwijl je slaapt, en er is geen oplossing voor, behalve dat je tevreden bent met slapen bij het begin van de nacht ….

…Zeldzaam zei Abdullah bin Malik Al-Khuzaie, ik was politieagent in Harun al-Rashid, dus zijn boodschapper kwam ‘s nachts naar me toe (een tijd dat hij nooit bij me kwam, dus nam hij me uit mijn bed en zorgde ervoor dat ik niet kon omkleden. mijn kleren, dus zorgde hij ervoor. Toen ik bij het huis aankwam, gaf hij me toestemming om naar binnen te gaan, en ik ging naar binnen en vond hem zittend in zijn bed, dus ik groette hem een ​​uur lang, en mijn geest vloog en vermenigvuldigde zich. Hij was doodsbang over mij, toen zei hij: O Abdullah, weet je waarom ik het je op dit moment vroeg? Ik zei nee, Commandant van de Gelovigen. Hij zei, ik zag het. Hij zei: ik zag het uur in mijn slaap alsof een Habashiaanse slaaf was naar me toe gekomen met een speer. Hij zei: als ik Musa bin Jafar voor een uur zou verlaten, of anders zullen we je met deze speer doden, ga dan weg, dus ik zei : Oh de commandant van de gelovigen heeft Musa bin vrijgelaten Jaafar en gaf hem drie keer terug, totdat hij zei: ~Bepaal het uur totdat je hem laat gaan, geef hem dertigduizend dirham, en vertel hem of je van de plaats voor ons houdt en je hebt wat je wilt. ke, en als je naar Medina wilt lopen, dan is de toestemming voor jou. ~Malik zei dat ik naar de gevangenis kwam en hem eruit nam en hem gaf wat de Commandant van de Gelovigen had bevolen. En ik vertelde hem dat ik een wonder zag over jouw zaak. Hij zei, ik zeg je dat ik tussen de slaper en de wakkere was, dus de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, kwam, o Mozes, je sloot een onderdrukte persoon op. Zeg deze woorden. Je slaapt vannacht niet in de gevangenis. Dus ik zei tegen mijn vader en moeder wat ik zeg, en hij zei: “Hoor elk geluid en wie is er voorbij, O vleesbeenderen cassis Beschadig het na de dood. Ik vraag u bij uw mooie namen en in uw grootste en grootste naam, de opslagruimte die geen van de schepselen ooit heeft gezien, o lief, geduldig, meest genadig voor degene die niet in staat is geduld te hebben, o hij die bekend is, die nooit wordt afgesneden en telt niet het aantal mensen dat van mij werd vrijgelaten, en het was zoals je zag ….

En sommige van de sprekers zeiden: Wie zag dat hijzelf in een fort is en zij een weldoener is, en zijn groep is met hem en zijn vermeerdering, dan is hij veilig voor zijn vijanden en heeft hij gewonnen wat nodig is, is gerechtigheid in zijn religie, en is afdwingbaar in zijn zaak, en in ieder geval ziet iemand zichzelf op wat voor manier dan ook in een kasteel, dan is het prijzenswaardig als hij niet bezit wat verwerpelijk is in kennis Uitdrukking ….

…Als de vrouw ziet dat ze de preek leest en met kennis en wijsheid spreekt, wordt ze duidelijk ….

En wie ziet alsof hij is verdronken en hem een ​​keer laat duiken en een andere laat drijven en zijn handen beweegt, zal status en staat bereiken ….

En er werd gezegd dat iedereen die zag dat hij honing en honing at, sommigen van de uitdrukkers het haatten totdat ze het vertelden met het huwelijk van de moeder ….

…Hij zei dat het voordeel van de visie van de moslim Kirmani geloof de visie van de ongelovige en de visie van de wereld geloven dat de visie van de onwetenden en de visie van de visie van de verborgen geloven verborgen is en de visie van de man jinx en de visie van Sheikh getrouwere visie van de jonge man ….

…Sommige samenstellers van interpretatieboeken zeiden hier dat de jujube en granaatappelboom het mandaat en de handhaving van een bevel is, en dat het kan worden geïnterpreteerd door een eerbare man ….

En wie een boom ziet en de eigenaar kent, dan ziet hij hoe hij van de ene plaats naar de andere wordt overgebracht, dan wordt het geïnterpreteerd door de vervreemding van die man, en als hij de eigenaar niet kent, kruist het hem ….

En wie ziet dat het water van de zee woedde en zijn golven botsten en de wereld zwart maakten, dan is dat een bewijs van corruptie, ongehoorzaamheid en de overvloed aan zonde en zonden, want de Almachtige God zegt: ~Het is bedekt door golven van bovenaf. , met wolken erboven . ~…

En wie ziet dat hij in zijn graf wordt gelegd, en een ontkenner en een ontkenner, vragen ze hem, want het geeft aan dat de koning agenten naar hem stuurt in volgorde en eis, en als hij ziet dat hij ze met een juist antwoord beantwoordt, dan is hij veilig van zijn kant, en als het antwoord fout is, verwerpt hij dat ….

En wie een wetenschapper ziet en mensen eraan werken en ervan profiteren, het is een mineraal dat mensen van plan zijn en er voordeel uit halen ….

…Er werd gezegd van de mening dat het geautoriseerd is en beoordeelt het gebed en de mensen zijn verenigd niet komen tot gebed, het roept op tot het recht van een volk ​​Viobon en ze zijn onrechtvaardig aan het vers ~ Hij gaf hen een muezzin waarop Gods vloek de onderdrukkers . ~…