…Abu Ishaq Ibrahim bin Muhammad en Yahya vertelden ons op gezag van Muhammad ibn Ibrahim al-Adawi, op gezag van Abu Amr Abd al-Rahman bin Abi Wasafa, op gezag van Abu al-Qasim al-Bazzar, die zei : Ali bin al-Muwaffaq zei : Ik heb een aantal pelgrims uitgevoerd en vijftig pelgrimstochten gemaakt, en ik heb hun beloning voor de profeet gemaakt, moge Gods gebeden en vrede zij met hem en Abu Bakr, Omar en Othman en Ali, moge God tevreden met hen zijn, en mijn ouders, en er bleef één argument over . Hij zei : ik keek naar de mensen van de situatie met Arafat en het geluid van hun stemmen, dus ik zei: O God, als er iemand onder hen was die een argument niet accepteerde, dan werd dit argument aan hem toegekend, zodat het zou de beloning voor hem zijn . Hij zei, dus ik bracht die nacht door in Muzdalifah, en ik zag mijn Heer, Gezegend en Verheven is Hij, in een droom, en hij zei : O Ali bin Al-Muwaffaq, Ali, zul je vrijgevig zijn? Ik heb de mensen van de situatie vergeven en eveneens met hen en dat vermenigvuldigd, en ik pleit voor iedereen onder hen voor zijn gezin, zijn gezin en zijn buren, en ik ben de mensen van vroomheid en de mensen van vergeving ….

…Welk advies heb je voor iemand die zich zorgen maakt en bang is voor dromen die ze zien en die misschien overdreven is? U bent niet de enige die lijdt. Dit is een van de nobele metgezellen, die is : Abu Salamah Abd al-Rahman bin Auf die zei : Ik zag het visioen me misselijk maken totdat ik de Profeet hoorde, vrede en zegeningen van God zij met hem, zeggende : (Het goede visioen is van God . En als hij ziet wat hij haat, laat hij dan zijn toevlucht zoeken bij God tegen zijn kwaad en tegen het kwaad van Satan, en laat hem driemaal ontsnappen, en vertel het aan niemand, want het zal hem geen kwaad doen .) Afgesproken . In de roman : ( ik kon het visioen Oary van hen zien, maar ik niet Ozml ) elk : Oary annexatie Humazah oog en stilte, zoals koorts, komt naar me toe vanuit mijn angst voor nominale waarde in mijn geest . En Azmal : door de hamza te combineren en de zai en de meme aan te halen, zal ik niet worden ingepakt en bedekt met koude koorts . En in de roman ( behalve dat herhaal ik niet ). En in het verhaal ( als ik zou zien, is het visioen zwaarder voor mij dan een berg ). O mijn broer en mijn zus, niet om in paniek te raken en te vrezen, en als je je toevlucht neemt tot de gezuiverde Sunnah, zul je een nuttig recept vinden waarvoor het in de Sahih kwam : ( Als een van jullie een visioen ziet dat hij haat, laat hem dan omkeren en draai drie keer naar links en vraag God om het goede ervan en zoek toevlucht bij God tegen het kwaad ) , en in een verhaal : ( Laat God drie keer toevlucht zoeken bij God tegen Satan ) , in de roman ( en herinnert hen aan een doe hem geen kwaad ). En wie dit recept ook doet, zijn droom valt niet en kan op een onomkeerbare manier vervallen . God weet…

…Al-Hasan bin Bakir vertelde ons over Akka. Hij zei : Abu Ya’qub Ishaq bin Ibrahim al-Azra’i vertelde ons op gezag van Abd al-Rahman bin Wasel, op gezag van Abu Ubayd al-Tastari, hij zei : ik zag alsof de opstanding was opgestaan, en de mensen hadden zich verzameld, dus de beller riep : O mensen, die een van de hongerige mensen in House of the world was, laat hem gaan lunchen . Dus de mensen stonden een voor een op, toen belde ik O Abu Ubayd Qom, dus ik stond op met gedekte tafels en ik zei tegen mezelf : wat ik blij ben, is gekomen . Toen vertelde Abu Al-Hassan Al-Hamdhani ons over Mekka dat God bewaakte. Hij zei dat Muhammad bin Jaafar ons, op gezag van Ahmad bin Masruq, in het veld vertelde : ik zag in een droom alsof de opstanding was opgestaan, en de schepping was bijeengekomen, toen de beller samen riep voor het gebed, en de mensen stonden in rijen opgesteld, en een koning kwam naar me toe met een gezichtsbreedte van een mijl. Zo’n lengte. Hij zei: ~Een hoofdstuk over de vooruitgang van de mensen~, dus ik dacht na over zijn gezicht. Tussen zijn ogen zat Gabriël, de secretaris van God, geschreven ….

…** Openbaring Mobile van Abu Amir ibn Anas van zijn ooms van vaderskant van de Ansar zei : zorg voor de Profeet vrede zij met hem hoe mensen ze verzamelen en er werd verteld : richtte de banier voor de aanwezigheid van gebed. Als ze toestemming zagen die elkaar niet leuk vonden, zei hij : hij herinnerde zich zijn Alguena – betekent Alhbor – Shaboor, de Joden hielden daar niet van en hij zei : ( Hij is van het bevel van de Joden. ) Hij zei, dus zei hij tegen hem de bel, en hij zei (het is op bevel van de christenen ) . Toen ging Abdullah bin Zayd weg terwijl hij in hen geïnteresseerd was, de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, en ik zag de oproep tot gebed in zijn slaap. Hij zei : Dus morgen bad de Boodschapper van God dat God met hem was en hij vertelde het hem, en hij zei : O Boodschapper van God, ik ben iemand die slaapt en wakker is, toen hij naar me toe kwam, en hij liet me de oproep zien om gebed. Hij zei : Umar ibn al-Khattab had hem eerder gezien, dus hij bewaarde het twintig dagen. Toen vertelde hij de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, toen zei hij tegen hem : ( Wat weerhield je ervan mij te vertellen ) Hij zei : Abed ging mij voor God bin Zaid, je schaamde je, dus de boodschapper van God, vrede en zegeningen van God zij met hem, zei : ( Yabal, sta op en kijk wat Abdullah bin Zaid je beveelt te doen ) Hij zei : Toen gaf Bilal toestemming . En op gezag van Abd al-Rahman bin Abi Laila zei hij : De metgezellen van de Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, vertelden ons dat Abdullah bin Zaid al-Ansari naar de profeet kwam, moge Gods gebeden en vrede zij met hem, en zei : O Boodschapper van God, ik zag in een droom alsof een man opstond en tegen hem twee groen waren tegen een muurkam, dus maakte hij een oor dat voorover boog en ging zitten. Kada . Zeide hij, toen hoorde Bilal dat, dus stond hij op en riep een tweede oor, en hij stond bij twee en ging op een meter zitten ….

…** De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zag mij het visioen van de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, toen hij plaatsvond in de Slag bij Uhud op gezag van Abu Musa – moge God tevreden met hem zijn – op gezag van de profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, die zei : ik zag in een droom dat ik op weg was van Mekka naar een land met palmbomen. Tot het Al-Yahama of Hajar is, en als het Madinah Yathrib is, en ik in dit visioen zag dat ik een zwaard schudde en zijn borst afsneed. Dus wat werd er op zondag door de gelovigen getroffen ? Toen schudde ik het weer, en het gaf het beste terug van wat het was. Dus het is wat God met hem meebracht van de verovering en de bijeenkomst van de gelovigen, en ik zag er ook een koe in, en God is goed. Dus, als ze een groep gelovigen zijn op een zondag, en als het goed is wat God met zich meebracht na de beloning van waarachtigheid die God ons bracht na de Dag van Badr . Op gezag van Ibn Abbas – moge God tevreden met haar zijn – zei hij : De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn , ledigde zijn zwaard Dhul – Fiqar op de dag van Badr, en hij was degene die zag het visioen erin op zondag, en hij zei : ik zag in mijn zwaard Dhu al-Fiqar, dus hij zei : ik zag in mijn zwaard Dhu al-Fiqar, niet zijn eerste, dus het is niet in jou. In een versterkt schild heb ik het overgedragen aan de stad, en ik zag koeien worden geslacht, dus koe is goed . Dus hij was degene die zei dat de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zijn oom Hamza bin Abdul Muttalib doodde en de koeien die werden geslacht is wat er gebeurde onder de moslims van het doden op zondag ….

…Al-Assad : Sultan Qahir is machtig vanwege de grootheid van zijn gevaar, de ernst van zijn moed, de gruwel van zijn schepping en de kracht van zijn woede . Het duidt de krijger aan, de dief, de verraderlijke arbeider, de eigenaar van de toestand en de roeping van de vijand . Misschien duidt het op dood en verdriet, omdat degene die ernaar kijkt geel wordt, verward en zwak wordt . En het gezag van de verduisterde man duidt op de onderdrukking van mensen, en de vijand en de heerser . Wie een leeuw zijn huis ziet binnenkomen, als hij daarin ziek is, zal hij omkomen, anders zal het worden veroorzaakt door een macht van autoriteit . Als hij hem stiekem beroofde en zijn geld plunderde, hem sloeg of doodde, als hij zijn ziel in een droom wakker had gemaakt , zijn hoofd had afgesneden of van hem gescheiden . Wat betreft de leeuw die de stad binnenkomt, het is een plaag, nood, macht, machtige of vijand die hen overvalt volgens het bewijs dat hij heeft bij het ontwaken en slapen, tenzij hij de moskee binnengaat en boven de preekstoel uittorent. is een macht die de mensen probeert en hen verdrukking en angst bezorgt . En wie de leeuw berijdt, berijdt een grote zaak en ernstig bedrog, hetzij als een geschil over de heerser en een durf over hem en zijn vervreemding, of hij berijdt de zee zonder uitdrukking, of hij zal gebeuren in iets dat hij niet kan bevorderen of vertraging, dus hij geeft de consequentie van zijn bevel aan, door zijn slaap en zijn bewijs te vergroten . Degene die een leeuw betwist, vecht tegen een vijand, autoriteit of wie de leeuw ook wordt toegeschreven . En wie een knie heeft terwijl hij vernederd of gehoorzaam is, hij zal een onderdrukkende en machtige macht kunnen overwinnen . En wie Al-Assad ontvangt of hem met hem ziet en niet met hem omgaat, een soort autoriteit zal hem treffen en het zal hem geen kwaad doen . Wie ontsnapt aan een leeuw en de leeuw zoekt hem niet, ontsnapt aan iets waarvoor hij waarschuwt . En wie het vlees van een leeuw eet, hij zal geld krijgen van een sultan en zijn vijand nagelen, en evenzo als hij de melk van een leeuwin dronk . Als hij het vlees van een leeuwin eet, zal hij een grote heerser en koning slaan . En de huid van de leeuw was het geld van een vijand, en de kop van de leeuw werd afgesneden om een ​​koning en macht te krijgen . En wie leeuwen sponsort, is waar, machtige koningen . En wie door een leeuw wordt geslagen, koorts zal hem nemen, want de leeuw is koortsig . En wie zich mengt met de leeuw en hem niet tegenspreekt, hij is veilig voor het kwaad van zijn vijand, vijandschap stijgt van hen op en vriendschap is bewezen . En wie voor hem knielt en bang voor hem is, hij zal door moeilijkheden worden gekweld . Een leeuwpuppy is een jongen . En er werd gezegd dat hij die zag alsof hij een leeuw had gedood, aan al het verdriet zou zijn ontsnapt . Wie een leeuw verandert, wordt volgens zijn toestand onrechtvaardig . En er werd gezegd dat de leeuwin de dochter van een koning was . En hij zei : Er kwam een ​​man naar Muhammad bin Sirin en zei : ik zag alsof er een leeuwenjong in mijn handen was, en ik omhelsde hem . Toen Ibn Sirin zijn slechte toestand inzag en hem niet als een waardig persoon zag, zei hij : Wat zijn uw zaken en de zaken van de prinsen? Toen hij zijn toestand zag, zei hij : Misschien geeft uw vrouw borstvoeding aan de zoon van een man uit de prinsen . Dus de man zei: bij God . En Ibn Sirin kwam naar een man en zei : ik zag alsof ik een leeuwenjong nam en het in mijn huis bracht, dus hij zei dat sommige koningen overeenkwamen . Yazid bin Al-Muhallab zag dat hij op een leeuw in een brancard zat op de dagen van zijn vertrek uit Yazid bin Abdul-Malik, dus het visioen werd verteld aan een expressieve oude vrouw, en hij zei : hij rijdt een groot ding en is omringd door ….

…En Khaled Al-Isbahani zei: ~Papier wordt door papier gehaald om zijn naam af te leiden~, en sommige tolken zeiden wat dit bevestigt aan de afleiding van de naam, wat de woorden zijn van de Almachtige, dus stuur een van jullie met je papieren aan Medina, over wat hij getuigt, zoals argumenten, lezingen, huur, verslagen, vouchers en dergelijke .)…

…Vrijgevigheid en druiven : vrijgevigheid duidt op vrouwen, omdat het als de tuin is voor het drinken en dragen ervan en het plezier van zijn smaak, vooral omdat de verdovende suiker van het lichaam eruit komt, en het is als gevoelloosheid bij het omgang met het sap erin, en het duidt op een huwelijk omdat het op het sperma lijkt . En misschien wees de vrijgevige man het nuttige paard aan vanwege de overvloed aan voordelen van druiven, aangezien hij is als de heerser, de wereld en het paard met geld, dus wie een wijngaard bezit zoals we die beschrijven, zal met een vrouw trouwen als hij dat is. celibatair, of hij is in staat om een ​​vrijgevige man te zijn, dan kijkt hij naar zijn gevolgen en wat er met hem zal gebeuren in de tijd van vrijgevigheid in de opkomst en het management. Dit was in de tijdsperiode en de vrouw was ziek en kwam om van haar ziekte, en als ze zwanger was, kwam ze bij een slavin, en als hij hoopte op een vrijlating, verbinding of geld van een heerser of door toedoen van een heerser of een heerser of een vrouw zoals een moeder, zus en echtgenote, dat is verboden en kan hij niet, zelfs als haar huwelijkscontract niet was.Hij moet zijn vrouw bij hem bereiken, en als hij welvarend is, dan hij is arm, en als hij veel gevraagd en hypocriet is in zijn markt en zijn industrie, is hij verontschuldigd en stagneert, en als dat in de komende tijd en zomer is, is de zaak tegen hem, en dat is allemaal geldig . Zwarte druiven zijn in hun tijd ziekte en angst, en ze kunnen zwepen zijn voor degenen die ze bezitten naargelang het aantal liefde, en het profiteert niet van de zwartheid van zijn kleur met schade aan zijn substantie . Witte druiven zijn in zijn tijd het sap en de goedheid van de wereld, en op andere momenten zal hij geld ontvangen vóór de tijd waarop hij hoopte . En wie ziet dat hij een wijngaard aan het persen is, neemt het sap en laat wat er overblijft, namelijk dat de koning met geweld de koning van het sap in bezit moet nemen . Evenzo, rietsap en andere dingen, omdat sap en de voordelen ervan prevaleren boven wat anders is dan wat er bij is, van wat niet door het vuur wordt aangeraakt, behalve wat in zijn essentie gedifferentieerd is . Er werd gezegd dat degene die een tros druiven oppikte van zijn vrouw een geldbedrag kreeg, en er werd gezegd dat het geld 1.000 dirham was . En er werd gezegd dat zwarte druiven geld zijn dat niet blijft, en als ze ze van hun wijnstok zien hangen, dan is het erg koud en angstig . Sommige commentatoren zeiden : Zwarte druiven zijn niet slecht, omdat de Almachtige God zegt : ~ Suiker en lekker eten .~ Zacharias, vrede zij met hem, vond hem altijd bij Maria, daar hij niet haatte en de meeste mensen hem haatten . Er werd gezegd dat hij naast de zoon van Noach was toen zijn vader hem riep, en hij was wit van kleur, dus toen de kleur veranderde, veranderden de druiven om hem heen, en dat is de oorsprong van het zwart . En wat fruit was, wordt niet in alle delen afgesneden, en het heeft geen tijd en geen substantie die het bederft, het is goed als dadels en rozijnen, en wat er toen ook werd gevonden en uitgevoerd op het moment van anderen, het is goed gedurende zijn tijd, behalve dat het een gehate naam heeft of een lelijk nieuws, en in andere dan zijn tijd wordt het uiteindelijk gehaat . Alles wat een oorsprong heeft die op de gruwel duidt, zit in zijn verlangen en verdriet, en op andere momenten werd hij geslagen of ziek, zoals de twee . Omdat Adam, vrede zij met hem, bang was voor zijn bladeren en hem de schuld gaf van zijn boom, en hij zich zorgen maakte en spijt had, dus dit was te allen tijde nodig, en zijn boom en papier waren ook vereist . Alles wat geel van kleur was, was een ziekte, zoals kweepeer, meidoorn en watermeloen, waarvan de schade buiten zijn leven lag, en behalve vergeling van zorgen en verdriet . Als het zuur was, werd het met de zwepen geslagen om het op te eten, vooral als het een nummer was, omdat de vrucht van de zweep aan het eind was . En de bomen, die de wortel van de vrucht zijn, zijn een droge stok . En wat een naam had in zijn afleiding van voordeel, draag zijn interpretatie naar zijn bewoording als die sterker was dan zijn betekenis, zoals groene kweepeer op andere momenten moe is, en geel is een ziekte . En groene perziken : de pijn van hen of een broer, en gele ziekte . En de jujube : in zijn tijd wordt hij aangesteld door het bedrijf of de divisie, en het groen in de andere tijd dan zijn tijd is ongeluk en ongelukken die hem treffen, en zijn droogte heeft te allen tijde een blauwe bloem, en zijn boom is een een man met een complete geest en een goed gezicht, en er werd gezegd een eerbare man die een man van plezier, trots en sultanaat is ….

…Wat betreft dhikr : het is de vermelding van een man onder mensen en zijn eer of zijn zoon . En de toename en afname daarin . En er werd gezegd dat als hij hem lang zou zien, hij ze zou bereiken . Als hij twee mannen zag, had hij een zoon met zijn zoon, en een man onder de mensen met zijn vermelding en zijn eer, en als hij hem in zijn hand ontwortelde of er iets van trok, dan bracht hij het terug naar zijn plaats, toen stierf een zoon en profiteerde van hem, en zijn geld ging naar hem terug . En zijn stopzetting totdat het duidelijk van hem is, is het bewijs van zijn dood of de dood van zijn zoon, omdat zijn herinnering wordt onderbroken door zijn dood . En zijn opstanding is de kracht van de grootvader, en zijn beweging en activiteit, en de breedte van zijn wereldse leven . Misschien de onderbreking van zijn vermelding, de onderbreking van zijn naam, en zijn vermelding van dat land of die plaats . En dat is wanneer het bewijs van veiligheid en goedheid wordt onderbroken, en er is geen bewijs van dood mee . En als het mannetje verkleind, vergroot, bot of klein is, nadat het één ledemaat heeft gehad, is de algemene interpretatie ervan in de kinderen en nakomelingen . En als het uiteenliep, dan had het veel of weinig mensen, de algemene interpretatie ervan is ter ere van het volk en vermeldt het onder de mensen, ook al omdat de mensen het verspreiden . En de zwakte van de man, bewijs van de ziekte van het kind of zijn supervisie over een jaah . Als hij ziet alsof hij een mannetje of een dier zuigt, leeft de sukkel door de mannelijke eigenaar en zijn naam te noemen, en als hij ziet dat hij een hermafrodiet is, is zijn religie goed ….

…En wie ziet dat de afgevaardigde een sultan blijft, dan is het zijn standvastigheid, het vergroten van zijn pracht en een groot goed, in tegenstelling tot wat als hij zag dat de sultan afgevaardigde werd, dus zijn uitdrukking is tegen hem, en de afgevaardigden worden geïnterpreteerd vanuit de afleiding van de naam van steden, zoals al-Sham van al-Tayyib, Aleppo van Aleppo, levensonderhoud, Tripoli van Taryan, dat is een genoegen, Hama van Hama en Safad van Safa en er wordt gezegd Anders dan dat, Karak is van fortificatie, en er werd gezegd dat wat nodig is om de naam in het Turks en Jeruzalem te ontlenen, is van zuivering en genade, Gaza van Ghaz en Hanas van de Bahaa Sunnah, en de rest van de vervolgingen wordt dienovereenkomstig gemeten en wordt beschouwd als hierboven ….

…De deugd van Imam Yaqoub bin Sufyan 96 – Yaqoub bin Sufyan bin Jawan Al-Faswi (2) Al- Hadith Al-Hafiz, die een van degenen was die met vroomheid, ascese en starheid in het naleven van de Sunnah en Al- Hakim zei : (( Wat betreft zijn hoorzitting en zijn vrouw en leden van zijn toespraak, het is te veel om op te noemen )) en Abu zei Abd al-Rahman al -Nahawadi : Ik hoorde Yaqoub bin Sufyaniol : (( ik schreef ongeveer duizend sjeiks, en ze hebben allemaal het vertrouwen geschonden )). En Yaqoub zei ook: (( ik ging dertig jaar op reis )) en Abu Zar’ah al-Dimashqi zei : (( Twee mannen van nobele mensen kwamen naar ons toe, een van hen en ze werden gedeporteerd door Yaqoub bin Sufyan, de mensen van Irak konden het niet zien )) Hij stierf in het jaar zevenenzeventig en tweehonderd . Abdan bin Muhammad Al-Marwazi zei : (( Ik zag Yaqoub bin Sufyan in slaap, en ik zei : Wat heeft de Almachtige God met je gedaan? Hij zei : Hij vergaf me en beval me naar de hemel te komen zoals ik op aarde was )) . En vanuit Gods zorg over deze imam in zijn verzoek om een ​​hadith, die hij over zichzelf vertelde, gebruikten we het als een les voor studenten van kennis. * Muhammad bin Yazid al-Attar zei : ik hoorde Yaqoub bin Sufyan zeggen : (( Ik was op reis en bracht mijn leven door, dus ik raakte ‘s nachts verslaafd aan schrijven, en ik las overdag. de lamp, en het was winter, en het water daalde in mijn ogen, en ik zag niets, en ik huilde voor mezelf omdat ik was afgesneden van mijn land en wat ik had gemist door kennis, dus mijn ogen overwonnen me, dus ik sliep en zag de profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – , in slaap riep ik : ( Oh Jacob, waarom huilde je? )) Ik zei : O Boodschapper van God ging Bosra Vthsart over wat ik miste . Hij zei tegen me : (( Aden Mona )) Phinot hem en gaf zijn hand op mijn ogen als het lezen van Alihaa, en daarna werd ik wakker Vobesrt, nam ik cursief en ging het schrijven van (1). Het is overbodig om het onderwijs en de deugden 97 – I weet, o man, een moslim om deel te nemen aan Balnavlh van de beste wetenschap door zich bezig te houden met Balnavlh van aanbidding en dat de imams van de vier vier zeiden : Shafie : vroeg de beste wetenschap van gebed Vasten . Imam Ahmad ibn Hanbal – Gods genade en zegende ons met zijn kennis – wat ik vandaag bad, is niet verplicht, gerekend tot Bmmakrh Abi Zar’ah Ali Nawafly . Het kwam binnen ((The Order of Perception )) door Rechter Ayyad, 3: 234-235 , 240 , 261 in de vertaling van Imam Al- Muhadith , Al-Faqih Al-Abed Al-Zahid ( Abdullah Wahb Al-Qurashi van Egypte ), de metgezel van de imam Malik Al-Layth, Al-Thawri en anderen, die stierven in het jaar 197 AH, moge de Almachtige God hem genadig zijn, waarin werd gezegd dat Sahnoun zei : (( Ibn Wahb had zijn leven in drie Een derde is in Rabat, een derde kent Egypte, en een derde is op de hadj, en hij zei dat het een zesendertig hadj. Zijn neef zei : ik was met hem in Alexandrië, en het volk verzamelde zich bij hem en vroeg hem om kennis te verspreiden, dus zei hij tegen mij : Dit is een land van aanbidding, en zijn moeder gaf mezelf er zelden in met het werk van de mensen, dus ging hij voor hen zitten op de momenten dat hij zittend, en aanvaardde aanbidding en bewaking . Na twee dagen kwam een ​​persoon naar hem toe en vertelde hem dat hij zichzelf in een grote moskee had gezien in de richting van de Grote Moskee, en de profeet – moge God gebeden en vrede zij met hem – daarin en Abu Bakr aan zijn rechterkant, en Amr aan zijn linkerkant, en jij was tussen zijn handen, en in de moskee bloeiden lampen in de beste en helderste van hen. Toen werd het uitgeschakeld, toen zei de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – tegen je , o Abdullah, verbrand het en steek het aan, stel het dan uit, daarna bleef ik dagenlang en ik zag dat alle lampen waren zal worden gedoofd, dus zei Abu Bakr : O Boodschapper van God, zie je deze lampen? Hij zei – moge God hem zegenen en vrede schenken – Dit is Abdullah’s werk, hij wil het doven ! Ibn Wahb huilde, en de man zei tegen hem : Ik ben gekomen om je goed nieuws te brengen, en als ik wist dat hij je vertroebelde, zou ik niet zijn gekomen . Hij zei : Het is goed, dit is een visioen waarin ik predikte, ik dacht dat aanbidding beter was dan het verspreiden van kennis, dus liet hij veel ( tijd ) en zijn werk achter voor kennis, en hij beperkte zich ertoe dat ze hem en vroeg hem * Ibn Wahb zei : ik was in de handen van de koning die ik schreef, toen werd het gebed opgericht – en in een andere term gaf de muezzin toestemming – Er waren gepubliceerde boeken in zijn handen en ik nam het initiatief om ze te verzamelen, dus zei de eigenaar tegen mij : voor uw boodschappers is wat u doet niet beter dan waarin u zich bevindt ….

…Er werd in sommige boeken vermeld dat een van de etiquette van een visioen is om het niet aan een vrouw te vertellen of na het ochtendgebed? Is dit correct? Ja, dit werd in sommige boeken genoemd, maar het is een onjuiste specificatie, dus het is toegestaan ​​om de visie aan vrouwen te vertellen. Imam Ibn Hajar zei in Al-Fath in het hoofdstuk : De uitdrukking van het visioen na het ochtendgebed (12/439): Het geeft de zwakheid aan van wat Abd Al-Razzaq op gezag van Omar op gezag van Saeed Ibn Abd al-Rahman, volgens sommige geleerden, was gebaseerd op enkele misvattingen, zoals de urgentie die van de vrouw komt en hun angst dat het visioen verkeerd geïnterpreteerd zal worden, of het was gebaseerd op enkele van de korte blikken van vrouwen, en de fout van deze blikken is niet verborgen, en het is bewezen dat de Boodschapper, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, enkele van zijn visioenen over vrouwen zoals Aisha en Khadija heeft overgeleverd, moge God tevreden met hen zijn onder zijn vrouwen, en zoals een moeder verboden, en het verhaal van Ibn Omar en hij wenste dat God hem een ​​visioen zou laten zien, en toen hij haar zag, vertelde hij het aan zijn zus Hafsa, moge God tevreden zijn met hen allemaal, al deze overleveringen zijn voldoende om breng dit gezegde in diskrediet, en we zeggen dat het op dat moment juist is ….

…Wat betreft linzen, het is goed omdat Ibn Sirin er dol op was omdat het het tafelkleed is van Khalil al-Rahman, vrede zij met hem ….

…Degene die Surat Al-Rahman reciteert, zal gezegend worden in deze wereld en genade in het Hiernamaals ….

…Al-Walid bin Ahmed vertelde ons, op gezag van Abd al-Rahman bin Abi Hatim, op gezag van Muhammad bin Yahya al-Wasiti, op gezag van Muhammad bin al-Hussein, op gezag van Yahya bin Bastam de Jongere , op gezag van Yahya bin Maymun, op gezag van Wasel Mawali Ibn Uyaynah, op gezag van een man uit Belharith, genaamd Salih al-Barad, zei Hij : Ik zag Zrarara bin Ufa na zijn dood in mijn slaap, dus ik zei, moge God u genadig zijn, wat werd u verteld en wat zei u? Dus keer je van me af, dus ik zei wat God voor je had gedaan? Dus hij kwam naar me toe en zei : Geef me alstublieft zijn aanwezigheid en vrijgevigheid . Hij zei : ik zei, en Abu Ala Yazid is Mutrif’s broer? Hij zei: Wel, het is tot genoegen van de Almachtige God geworden . Ik zei dat broer een dwaas is? Hij zei : dat is in de hoge graden . Ik zei: welk bedrijf is voordeliger voor u? Hij zei : Tawakkul en kortere hoop ….

Abdullah bin Al-Zubayr’s visioen dat hij doodt 61 – Op gezag van Amr bin Habib bin Qula’a zei hij : ik zat op een dag bij Saeed bin Al-Musayyib, en de dingen werden te smal voor mij en ik was uitgeput door een schuld, dus ik zat aan Ibn al-Musayyib, ik weet niet waar ik heen moet. Een man kwam naar hem toe en zei : O Abu Muhammad, ik zag een visioen. : Wat? Hij zei : ik zag dat Kanye Abdul Malik bin Marwan Voddjath op de grond nam en toen Btahth Vootdt achter Orah Awtad, zei : Wat je haar zag, zei hij : ik zag haar dragen, zei : vertel het me niet en vertel het me niet, hij zei : Ibn al- Zubayr zag die mij naar jou stuurde , hij zei : Als zijn visioenen waar waren, werd Abd al-Malik ibn Marwan gedood en vier van hen kwamen uit het lichaam van Abd al-Malik, die allemaal zouden wees kalief. Hij zei : ik ging naar Abd al-Malik in de Levant, en ik vertelde hem daarover op gezag van Saeed bin Al-Musayyib. Hij legde hem uit en vroeg me naar Saeed en zijn toestand, dus ik vertelde het hem en hij beval me een schuld af te betalen en ik leed eronder . En wat hij zag werd bereikt, toen Abd al-Malik bin Marawan al-Hajjaj bin Yusuf al-Thaqafi bin al-Zubayr stuurde en doodde en hem kruisigde, en daarna aan de macht kwam na de heerschappij, Abd al-Malik bin Marwan, vier van zijn zonen ….

…Het is zeldzaam dat hij vertelde dat een vrouw in Mekka de Koran las en daarna sliep, omdat ze zag alsof ze dienstknechten waren met hun handen en ze vergeeld waren, en ze zei: ‘Glorie zij God, waarom zijn die rond de Ka ‘ba, en er werd tegen haar gezegd: Wist ze niet dat de nacht de bruiloft is van Abd al-Aziz Abi Dawood, toen werd ze wakker en hoorde ze een malaise, en toen was Abdul Aziz overleden ….

…Het kwam zelden voor dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei dat ik honing zag van melk die werd gebracht totdat het werd gedaan, en toen werd er nog een honing binnengebracht, en hij deed het erin, smeerde het uit en goot er schuim op, dus maakte ik me en mijn vrienden aten van dat schuim, draaiden toen de kop van een kameel om en lieten ons er ook van eten. Ibn Sirin zei: Het is ellendig wat ik voor jou en je metgezellen heb gezien. Wat betreft degene die erin stroomde, breid het uit, wat niet binnenkwam in het instinct van iets, en wat jou betreft om de frustratie ervan op te eten, het is weg, en je hebt er geen voordeel van, omdat de Almachtige zegt. Wat betreft de boter, deze wordt droog. Wat betreft de kameel, het is een bedoeïen en zijn hoofd wordt geïnterpreteerd door het opperhoofd van de Arabieren, en hij is de commandant van de getrouwe Omar bin Abdul Aziz, en je had berouw van hem, en honing is iets dat je met je woorden versiert ….

…Vrees God 103 – op gezag van moslim Khayat, die zei : Een man zei tegen Ibn al-Musayyib : Ik liet me in mijn hand plassen, dus zei hij: ‘Vrees God’ als een vrouw die verboden is in contact komt met jij, kijk dan, en er staat een vrouw tussen haar en hem die borstvoeding geeft . 104 – En een ander kwam naar hem toe en zei : O Abu Muhammad, ik zie alsof ik aan het urineren was in een olijfgaard. Hij zei : Kijk onder je, een vrouw onder je, wiens huwelijk voor hem niet is toegestaan . 105 – Op gezag van moslim al-Khayyat zei hij : Een man – wat Saeed bin Al-Musayyib bedoelt – zei tegen hem dat ik een duif zag die viel op de vuurtoren van de vuurtoren van de moskee, en hij zei : Al-Hajjaj trouwt de dochter van Abdullah Ibn Ja`far Ibn Abi Talib (5). Al-Hajjaj trouwde met Bint Abdullah bin Jaafar, dus Abdul-Malik bin Marwan schreef hem met de bedoeling van haar te scheiden, dus scheidde hij van haar . 106 – Op gezag van de islamitische al-Khayyat, zei hij : Een man kwam naar Ibn Al-Musayyib en zei : ik zie dat een geit wordt komt het aandraaien van de vouw, en hij zei : Slaughter, zei hij, geslacht, zei hij : Ibn Umm Sala’a stierf, dus wat totdat hij kwam dat hij was gestorven, Muhammad ibn Umar zei – betekent Allowavdy – was de zoon of Slae een man van loyale mensen van de stad zoekt mensen 107 – een man van begrip Musayyib zoon hij ziet in slaap Konhh vechten in het vuur, hij zei : als Raaam bekrachtigd is, sterf zelfs niet op de zee en sterf werden gedood, hij zei : hij reed de zee zal worden genezen van ondergang en gedood Een nieuwe dag (2) met een zwaard (3). 108 – van de hippocampus bin Obeid – Allah ibn Nawfal zei : vroeg de jongen heeft mij niet voortgebracht, ik zei tegen de zoon van Musayyib : ik kan zien dat hij stenen eieren erin deed , de zoon van Musayyib zei : kip Agamy vraag een reden tegen de Perzen zei Vtsrit dat Fuld Li niet Azld me was (4). 109 – Op gezag van Muslim al-Khayyat, zei hij : Een man zei tegen Ibn al-Musayyib : O Abu Muhammad, ik zag alsof ik in de schaduw zat, dus ik stond op naar de zon , dus Ibn al- Musayyib zei : Bij God, als je gelijk had, zou je uit de islam komen, O Abu Muhammad, ik ging naar buiten totdat ik de zon binnenging en ging zitten. Hij zei : Je haat Het ongeloof, hij zei : Dus hij ging uit in de tijd van Abd al-Malik bin Marawan en werd gevangen genomen, en hij werd gedwongen tot ongeloof, dus keerde hij terug en kwam toen naar Medina, en hij werd gezien de keuze hiermee (5). 110 – Op gezag van Ghaleb Al-Aqili zei hij : Saeed bin Al-Musayyib kwam en zei : O Abu Muhammad, ik zag magie op zijn gezicht, alsof Mozes tegen de farao vocht, dus hij zei tegen hem : Wie is de overwinnaar ? Hij zei : Mozes versloeg Farao. Hij zei en riep met luide stem : ~Ibn Marawan en de Heer van de Kaaba kwamen om – drie keer .~ Toen kende hij de eigenaar van de stad, dus ging hij naar buiten totdat hij op zijn hoofd ging staan ​​en zei toen : U wenst de dood van de Commandant van de Gelovigen. Ik hoop dat God je vóór hem zal doden. Saeed zei : Uw verhaal zal tot negen dagen worden onthuld , hij zei : Ze bleven slechts negen dagen totdat een passagier kwam met zijn dood en de pasgeborene zijn zoon nam ….