…Er werd verteld dat een man zei : ik zag mijn hoofd geschoren en er kwam een ​​vogel uit mijn mond, en dat een vrouw me ontmoette en me in haar vagina stopte, en ik zag dat mijn vader me dringend eiste, en toen sloot hij me op. . Dus hij vertelde het aan zijn metgezellen, en hij zei dat ik het had genomen, en wat betreft de vogel die uit mij kwam, mijn ziel, en de vrouw die me in haar vagina bracht, de aarde graaft voor mij en ik ben afwezig erin, en wat betreft mijn vader die mij vraagt ​​en hem vervolgens voor mij opsluit, hij streeft ernaar om geraakt te worden door wat mij is overkomen . Toen werd de visionair als martelaar gedood . En een ander zag alsof hij zijn hoofd met zijn hand schoor, dus sneed hij het op een kruising en zei : Je betaalt je schuld af ….

…En wie ziet dat hij op een berg is en zijn positie erop heeft gevestigd, dan zal hij een grote macht van die man afnemen, en als hij rijk is, zal zijn geld toenemen, en als hij arm is, wordt hij rijk en correct. zijn toestand, en als hij bang is, zekerheid ….

…Ruya Atika bint Abdul-Muttalib 56 – Op gezag van Muhammad bin Ishaq zei hij : Muhammad ibn Muslim al-Zuhri, Asim Ibn Umar ibn Qatada, Abdullah bin Abi Bakr en Yazid bin Roman vertelden me op gezag van Urwa bin al- Zubayr en andere geleerden op gezag van Ibn Abay – moge God tevreden met hen zijn – elk van hen vertelde me dat deze lezing bijeenkwam om te praten terwijl ze gevoed werden door de hadith van Badr, zei : tegen Masama de Boodschapper van Allah – vrede zij met hem – Abu Sufyan kwam van Sham littekens moslims naar hen toe en zei : deze Ir Quraish waar hun geld vandaan kwam moge God Infelkmoha Vantdb mensen bang zijn voor sommigen van hen en het gewicht van sommigen van hen en dat ze dat niet deden Ze dachten dat de Boodschapper van God – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – gooit een oorlog, en Abu Sufyan, toen hij naderde vanuit de Hijaz, was gevoelig voor het nieuws en vroeg diegenen die elkaar ontmoetten vanuit de Rukban uit angst voor de zaken van het volk totdat hij nieuws hoorde van enkele van de Rukban die Mohammed had een beroep gedaan op zijn metgezellen voor jou en voor je smaad, dus waarschuwde hij dat hij Dhamdam bin Amr Al-Ghafari inhuurde, hem naar Mekka stuurde en hem beval naar de Qoeraisj te komen, en hij zou ze uitschakelen voor hun geld, en hij vertelde dat Mohammed het aan zijn metgezellen had aangeboden, dus ging Dhamdham bin Amr snel naar Mekka . Ibn Ishaq zei : Dus vertel me wie ik niet beschuldig, op gezag van Ikrimah op gezag van Ibn Abbas, en Yazid bin Roman op gezag van Urwa bin Al-Zubayr, die zei : Atika, de dochter van al-Muttalib , zag de komst van de annexatie van Mekka in drie nachten, een visioen dat me bang maakte en vreesde dat uw volk er kwaad en ongeluk van zou binnenkomen, dus verborg hij wat hij u vertelde. Hij zei tegen haar : wat heb je gezien? Ze zei : ik zag een passagier naar een kameel komen voor hem totdat hij in de kom stond en toen met luide stem zei : vervreemd je niet, o familie van verraad aan je worstelaar in drie keer, dus ik zie mensen verzamelde zich om hem, toen ging hij de moskee binnen en de mensen volgden hem, terwijl ze om hem heen waren zoals hij met zijn kameel op de achterkant van de Kaaba en toen riep hij zo: vervreemd je Al Treachery niet voor je worstelaar in drie keer, toen vertegenwoordigde hij zijn kameel op het hoofd van Abu Qubays, toen schreeuwde hij zoals het, toen nam hij een steen en stuurde het, en het kwam te vallen, zelfs als het op de bodem van de berg was, zou het worden afgewezen . Al-Abbas zei : Bij God, dit is een visioen, en dat bent u, dus verberg het en vertel het aan niemand . Toen kwam Al-Abbas naar buiten en ontmoette Al-Walid bin Utbah bin Rabi’a en hij had een vriend . Al-Abbas zei : Dus ik ging het huis rond, en Abu Jahl bin Hisham in Rahat van Quraish Qud sprak met een somber visioen, en toen Abu Jahl me zag zei hij : O Abu Al-Fadl, als je klaar bent met je rondgang, dan kom bij ons, dus toen je klaar was, kwam je bij hen zitten. Abu Jahl zei tegen mij : Oh Bani Abdul Muttalib Wanneer is deze profetes met jou overkomen? Hij zei : wat is dat? Hij zei : Dat visioen dat ze zag, is onfatsoenlijk. Hij zei : Dus ik zei : wat heeft ze gezien? O zoon van Abd al-Muttalib, accepteerde u uw mannen niet om te profeteren zodat uw vrouwen zouden profeteren, en Atika beweerde in haar visioen dat hij zei: ~Ga je voor over drie, en we zullen op je wachten deze drie. Als je echt bent wat je zegt, dan zal het zijn dat als de drie slagen en daar niets van is, we een boek over je schrijven dat je liegt tegen de mensen van het Arabische huis. Abbas zei : zeker van wat het was van mij voor hem een groot ding, maar ik Jehdt het en Ankkrt om iets gezien te worden, hij zei : verdeel ons dan als ik niet langer een vrouw ben van de zonen van Abdul Muttalib kwam alleen naar mij , zei ze : Oorteurtm deze verworpen kwaadaardige die zich in je mannen bevindt en vrouwen mogen je opeten hoor je dan heb je er niet, iets wat ik hoorde, hij zei : ik zei : moge God deed wat ik had van mij tot hem van een grote HEM God Otardhan hem de teruggekeerde Okwilkenh, zei : Vdot op de derde dag van het visioen van Atika en Onaa ijzer geïrriteerd Ars ik ze hadden gemist het is alsof hij hem vangt, hij zei : ik ging de moskee binnen Ik zag hem ik zweer het Ik loop naar hem toe Otardh terug naar een deel van de deur van de moskee wordt intenser , hij zei : ik zei tegen mezelf : wat tegen hem over God, eet dit verschil met mij op dat Ohatmh, hij zei : als hij heeft gehoord wat ik niet heb hoorde, De stem van het toetreden tot Bin Amr Al-Ghafari die in de buik van de vallei schreeuwde, staande op zijn kameel, had zijn kameel en rond zijn reis en scheurde zijn shirt terwijl hij zei : Oh, leef Quraish, Al-Latimah Al-Latimah, je geld met Abi Sufyan. Mohammed bood het aan aan metgezellen waarvan ik niet zie dat jullie het zullen beseffen. Opluchting is opluchting, zei hij : Dus hij leidde me van hem af en wat uit het bevel kwam, nam van me af (1). * En in een verhaal : ik werd afgeleid door wat er van het bevel kwam, en het was niets anders dan het apparaat totdat we vertrokken, en het raakte Quraish met wat er gebeurde op de dag van Badr, door hun edelen te doden en hun keuze vast te leggen . Atika bint Abdul-Muttalib zei over wat ze zag, en wat de Qoeraisj daarover zei : was het visioen niet waar en kwam hij naar je toe om het te geloven, omdat een van de mensen voortvluchtig is, dus je zei, en ik niet liegen, maar wie een leugenaar is, vertelt het ons naar waarheid….

…V : Is het mogelijk om de Boodschapper te zien, moge God hem zegenen en vrede schenken? Had degene die de Boodschapper zag, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, op welke bladzijde dan ook, het als in de waarheid gezien? Ja , en misschien wel de belangrijkste voorbeelden van goede visie, de visie van de Profeet vrede zij met hem werd geleid door Imam Bukhari en het moslimwoord uit de hadith van Abu Hurayrah zei : De Boodschapper van Allah, vrede zij met hem : ~ van Rani in een droom heeft Rani, de duivel is niet voor mij ~(1). In zijn roman, ~ van Rani in een droom wakker Vsarani of alsof Rani waakzaamheid niet voor de duivel mij is . In de roman zei hij vrede zij met hem :~ van Rani was de mening van rechts ~, zei Ibn Sirin : Als Rah naar zijn beeld (2 ). Het feit dat wetenschappers verschilden in de betekenis van vrede zij met hem : van Rani in een droom zag ze mij … ~ Ibn Albaqlani zei : betekent dat zijn visie correct is, niet Bodgat noch vergelijkingen de duivel , en ondersteund door te zeggen dat de roman ‘ was de mening van de juiste ‘ zucht visie is correct , en het was Ibn Sirin als hij door een man werd gesneden dat hij de profeet (vrede zij met hem) zag , zei : roei me dat ik zag als hij beschreef een attribuut dat hij wist het niet, zei hij : Je zag hem niet . Ibn Hajar zei en zijn transmissieketen is authentiek (3). Anderen zeiden : maar het moderne fenomeen betekende dat hij het had gezien, het maakt het niet uit, het verhindert het . Anderen zeiden : waarschijnlijk zeggende vrede zij met hem : ~ verloren Rani of de rechter zag de duivel is in beeld ~ te doen als de mening van de beschreven bekende hem in zijn leven, de achter het geschil was een visie-interpretatie van Araaa feit , en het is waar dat hij een feit ziet, of het nu op zijn bekende of andere capaciteit was . Sommige geleerden zeiden : aangeduid Nabih Almachtige God die mensen zien hem te corrigeren alle oprechtheid en te voorkomen dat de duivel me voorstellen dat in geschapen opdat liggend op zijn tong in slaap als een schending van God de gewoonte van de profeten, vrede zij met hen een wonder , en als onmogelijk dat de duivel verbeeldde zich in zijn beeld in de waakzaamheid , als hij getekend was, verdacht hij de waarheid met leugen en deed hij niet wat hij bracht angst voor deze waarneming Vhamaha Allah van Satan en Nzgh en Osuste en reciteerde en Kedah (4), zei Imam Ibn Hajar : het lijkt mij dat wat in een droom met Rani wordt bedoeld, elk recept Felictbhr was en wist dat hij de waarheid van de Openbaring had gezien die van God komt, niet de verkeerde, dat is de droom, de duivel is niet voor mij (5) ~ Maar de betekenis van ~ alsof Rani waakzaam is ~ is onderworpen aan de woorden : een van hen : dat wat wordt bedoeld met de mensen van zijn tijd en betekent dat Rah slaapt en niet was geëmigreerd, help hem de Almachtige God voor migratie en zie dan de apostel zichtbaar de tweede vraag : hij ziet th e bekrachtiging van die visie met waakzaamheid in het Hiernamaals ; omdat hij in het hiernamaals de hele natie van Rah in de wereld ziet en niet heeft gezien . III : hij ziet in het Hiernamaals visioen van zijn eigen in de nabijheid van en krijg Chweath en dus ________________________________ (1 ) Verteld door Bukhari Net als in de opening (12 /383 ) deur zag de Profeet vrede zij met hem in een droom , en als moslim in de nucleaire sector ( 15/24 ). (2 ) Overgeleverd door Bukhari zoals in de opening ( 12/383 ) de Profeet vrede zij met hem in een droom zag , en als moslim in de nucleaire ( 15/26 ). (3 ) Zie : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) en nucleaire vorige referentie – (15/25). (5) Ibn Hajar – Vorige referentie – (12/389). ** Geciteerd door Dr. Fahd Al-Osaimi…

…1 – Tijd voor expressie : merk op wanneer sommige van de kruisingen die na de uitdrukking van een visioen zeggen : dit visioen na dat en dat zal vallen, in dagen of maanden of jaren, en sommige overdrijven totdat je vindt, zeggen soms vergelijkbare data , bijvoorbeeld : zal uw visie vallen op de derde dag van de maand De derde is na drie jaar, en sommigen van hen zeggen : het zal op zo’n datum vallen maanden ervoor of maanden erna, dus het begint niet zoals de vorige . Na mijn onderzoek voor dit onderwerp en vond een aantal vaste teksten, ik laten zien en commentaar op wat God opent en zeggen : De eerste directory : In het verhaal van Jozef , ascites zag Bosevh vrede zij met hem Rabah en snee in zijn vader zei tegen zijn vader : Toen Jozef tegen zijn vader Aaopt zei, zag ik een planeet van tien a en de zon en de maan zag ik ze buigen ( Yusuf : 4 ). De geleerden zeiden : Dit visioen werd bereikt na veertig jaar , toen God Jozef zijn ouders en zijn broers, elf , herenigde en al zijn begroeting en verering aanbad toen de Koran zijn verhaal sneed . Hij zegt : zijn ouders op de troon en vielen ter aarde en zeiden: O mijn vader, deze interpretatie van mijn visioen kan ervoor zorgen dat mijn Heer mij werkelijk beter heeft gemaakt, aangezien het mij uit de gevangenis heeft gehaald en daarna naar u is gekomen van de bedoeïen met verwijderbare duivel tussen mij en mijn broers, mijn Heer mooi wat hij wil, Hij is de Alwetende, de Wijze ( Yusuf : 100 ). Als dit visioen van Jozef, een jonge jongen van zeven jaar oud, letterlijk in Egypte is bereikt , zat Jozef op zijn troon, boog zijn ouders en zijn broers voorover buigend en merkt op dat het visioen van Jozef visioenen waar is die je niet hoeft uit te drukken , maar er werd ook een val gezien , en het is hier belangrijk dat de interpretatie van het visioen veertig jaar vertraging heeft opgelopen, zoals blijkt uit een interview met de Perzische Salman zei : ~ onder het visioen van Jozef en zijn uitdrukking veertig jaar ~ , zei Ibn Hajar na hem . De vertellers van al-Tabari , al-Hakim en al-Bayhaqi met een geldige keten van vertellers (1). Tweede gids : In het verhaal van Jozef ook , nadat hij de gevangenis was binnengegaan , zag de koning een visioen hem alarmeren en vroeg Aoolha hem wanneer wetenschappers en de staat om hem heen en het houden van bijeenkomsten E en zei tegen hen : ~De koning zei , Ik zie zeven vette koeien die hij zou eten zeven magere en zeven Snblatt Khader En de laatste, knapperige, o publiek, geef me alstublieft advies over mijn visioen, als je het visioen wilt zien uitdrukken (43). ( Ze zeiden pijpdromen, en wij interpreteren dromen niet in twee werelden. ”(44) ( Joseph 44 43) De waarheid is dat het antwoord hiervan vergelijkbaar is met het antwoord van sommigen van het publiek die niet aarzelen om de uitdrukking van visioenen te beantwoorden. voor bijvoorbeeld : dood, lang, het leven , en huilen lachte en dit kan zeggen tegen God zonder medeweten van , of ze vinden als deze voetnoot Badan het antwoord vroeg het hen draaide rechts en links om te ontsnappen, of op zoek naar die hem de verzonden vraag . wat betreft dat Jozef, terwijl aan de overkant van de visie beantwoord en selecteer de tijd te zeggen Hij was zeven jaar moeilijker te cultiveren wat geoogst Vdhiroh piek in slechts een beetje van waar u eet) 47 () tm er nadien zeven harde eten wat je ze alleen een gaf weinig dan Thsnon () 4 8 ( ( Yusuf : 47 – 48 ) . Joseph , herinnerde T die visie zal worden bereikt binnen een periode van vijftien jaar , droom, die is blij educe Jozef van hen veertien jaar zeggen dat de koning van zeven vette koeien , en zeven koeien leunen , en de geleerden hebben gezegd : De woorden van Joseph : ) tm komt na een jaar waarin Agat-mensen en het Aasron ( ( Yusuf : 49 ) hem het visioen niet lieten zien , maar het is wat God Yusuf en goede expressie leerde (2). Derde gids : Anas bin Malik, moge Allah zijn tevreden met hem dat de Boodschapper van Allah vrede zij met hem werd ingevoerd of meisje is haram Milhan , Vttamh , en de moeder is verboden onder stille aanbidding en ging de Boodschapper van Allah binnen, vrede zij met hem dag Votamth en ging toen zitten Tvla hoofd – inspecteer wat het doodt luizen – Vnam de Boodschapper van Allah vrede zij met hem en werd toen lachend wakker , ze zei : ik zei : wat Idgk O Boodschapper van Allah? Hij zei : ~ Mensen uit mijn natie, boden indringers aan in de naam van God die Thbj deze zee berijdt . En Thbj zee elke rit terug o r de middelste – koningen over het gezin of als koningen over het gezin , ~ zei : zei : ik zei : O Boodschapper van God, bid tot God om van mij een van hen te maken, hij riep haar, stak toen zijn hoofd en hij sliep en toen werd ze lachend wakker, ze zei : ik zei : wat Idgk O Boodschapper van God, zei : ~ mensen uit mijn natie, aangeboden ter wille van de indringers Alte God, ~ zei hij in de eerste, ze zei : ik zei : O Boodschapper van God, bid tot God die mij van hen maakt, zei : je bent van de eerste twee ~ , Frckpt of haram meisje Milhan de zee ten tijde van Sid Vsrat voor Daptha toen ik uit de zee kwam Vhlkt . overeengekomen woord van een moslim (3). Na het zoeken langdurig in dit verhaal blijkt dat de visie van de tijd was na afscheid Hajj, en het optreden van visie was op het moment van Othman bin Affan, zodat ze de geïnstalleerde zee in successie Othman, op weg naar Cyprus Vsrat voor Daptha Kathy en begraven daar, en dat was als een steen zoon zei dat bij het openen van het twintigste jaar – acht . tijd is tussen het visioen en de uitdrukking achttien jaar, God ik weet het . Let op deze tijd tussen het optreden van zicht en uitdrukkingsafstand . vertel me dan dat je denkt dat degene die om een visioen vraagt Vtakbrh haar gezichtsuitdrukking zag, en hem daarna verraste na een periode van s. Een nacht zegt hij tegen je : ik zei : zo-en-dat zal gebeuren, en nu een maand, twee maanden of een jaar zullen voorbijgaan, en het is niet vervuld alsof zijn staat is : je hebt het mis ! ! ! Ja . . De lijn komt van de kruising, maar het zicht kan vertraagd zijn. ~En als het ding wordt genoemd, zeg ik hier : de poging van de oversteek om een ​​tijd vast te stellen voor het tijdstip waarop het visioen optreedt, moet worden onderzocht en het werk van de geest en vermoeidheid, wat heeft een tijd nodig te komen, maar de visionair kan soms aandringen op het vragen naar tijd, en als ik het hem dan vertelde en ik hem vertelde : God weet zelfs buiten jezelf de schaamte van dwaling, wees verrast door Antqsk zegt : hij vertelde me de oversteek en kreeg het niet Nou ja , en sommigen van hen spotten door te zeggen : wat heeft het bovenstaande . Na deze presentatie zeg ik : wie heeft er naar jouw mening gelijk? ________________________________________ (1 ) Zie : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – ( 12/377 ). (2 ) Abu Bakr Algerijnse : Acer ‘s grote interpretaties van de woorden van de Allerhoogste en Bhamch River Good Acer exegese, ik 4 /1420 van – , bibliotheek wetenschap en governance . ( P. 578 ). (3 ) Overgeleverd door Bukhari in het boek Openbaring expressie deur tijdens de dag op twee plaatsen (11 /72 ) , (391/12 ) – op – en verteld door Muslim, zoals in de kern (13 /58 ) in het boek van de deur van het emiraat. Hij gaf de voorkeur aan de invasie op zee – vorige referentie -. ** Geciteerd door Dr. Fahd Al-Osaimi…

…Het wordt geïnterpreteerd in negen aspecten zoals verborgenheid, uitkering, geld, kleding, waardigheid, prestige, religie, goedheid en een goed bevel ….

…En wie ziet dat hij aanbidt op een plaats waar aanbidding niet is toegestaan, duidt op hypocrisie ….

…En wie ziet dat hij en de kalief in één bed liggen, dan zal hij zijn zaken met hem delen of hem een ​​plaats geven om te regeren, en er werd gezegd dat hij ofwel een vrouw uit het huis van de kalief trouwt of hem een ​​slaaf geeft. -meisje ….

…En wie ziet dat hij een tand heeft laten groeien op een plaats waar hij niet zou mogen groeien, dan geeft het aan dat er iets is gebeurd dat niet Mahmoud is, en als hij ziet dat hij zijn tanden of een paar ervan heeft ingeslikt, dan eet hij wat wel is. geld is voor hem niet toegestaan, of het nu voor hem is of voor iemand anders ….

En wie ziet dat hij een kleed tot het einde ervan wikkelt, dan wordt hij aan het einde van zijn leven geïnterpreteerd, dus laat hem God vrezen en berouw tonen. De inscriptie in het vloerkleed is meer dan vermeld, en het goede erin is krachtiger ….

…En wie denkt dat hij op een klein kleed zit en daaronder een groot en breed kleed, de interpretatie duidt op het grote, niet het kleine, maar eerder het kleine ….

…En onpartijdigheid : tijdens het werken op het werk, bewijs van geslagen en nagelen door zijn eigen wil . Wie zichzelf naakt ziet en ontdaan van zijn kleed, hij heeft vijanden op de plaats waar hij zag, en hij overwint ze . Als zijn naaktheid niet wordt ontmaskerd, overwint hij ze niet . Als hij zijn geslachtsdelen met iets of met zijn hand bedekt, dan wordt hij ernaartoe geleid en ontsnapt hij eraan . Als hij alleen in het midden een lendendoek ziet, streeft hij ernaar om te aanbidden . Als hij ziet dat hij onpartijdig iets zoekt, bereikt hij dat ding evenzeer als onpartijdig. Wat betreft naaktheid, als hij geen werk met hem heeft, dan is het een beproeving en het opgeven van gehoorzaamheid en een onfatsoenlijke aanval . En er werd overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag dat een man die in het midden van de moskee stond de Basra-moskee betekent, nauwelijks, met een zwaard in zijn hand dat op een rots slaat en het breekt, dus Ibn Sirin zei tegen hem : Deze man zou Hassan Al Basri moeten zijn . De man zei : Hij en God is hij . Ibn Sirin zei : ik wist dat hij die geabstraheerd was in religie, de locatie van de moskee bedoelde, en dat zijn zwaard waarmee hij zijn tong sloeg, die met zijn woorden de steen van de waarheid in religie breekt ….

…En wie ziet dat hij op een merrie rijdt en er dan van afstapt, heeft spijt van iets, en er werd gezegd dat het visioen van het wilde paard wordt geïnterpreteerd door een gekke man en de Haroon wordt geïnterpreteerd in drie aspecten van moeilijkheid in zaken en een tegenspraak met zijn metgezellen en een vermoeide vrouw die het er niet mee eens is en een overtreding in goede zaken schaadt en er werd gezegd dat het berijden van een paard leidt tot het verwerven van geld en daartegenover van boord gaan ….

…Varkensmelk duidt op zijn verwarring en gebrek aan geest en kan duiden op de consumptie van verboden geld en kan duiden op het optreden van leed en ongeluk ….

…En wie zag dat de leeuw waarop hij reed, hem niet gehoorzaam was, en als hem dat overkwam, lieten de koningen en oudsten het hem niet zien ….

…En het is op zijn gezichten, en wie ziet dat er veel voedsel op zijn tafelkleed wordt uitgestrekt terwijl hij in zijn borst zit, dan wordt het uitgelegd op elf gezichten van glorie, eer, voogdij, vreugde, besnijdenis, een banket , goed nieuws, huwelijk, staat, goedheid en voordeel ….

…En het wiel draait op zijn kop, en wie ziet dat hij op een wiel rijdt terwijl het ermee rijdt, geeft aan dat hij eer en verheffing heeft bereikt ….

…En wie ziet dat hij zingt op een plaats waar er vals of kwaadaardig gepraat is dat geliefden scheidt, want de eerste die de duivel zong, moge God hem vervloeken, en wat poëzie betreft, het heeft gezichten, en als er wijsheid is, vermaning , en dergelijke, dan is het goed en een beloning en beloning ….

En Ismail bin Al-Ash’ath zei dat het visioen van de vingers van de twee mannen de versiering en de rechtheid van de dingen aangeeft. En wie in hen ziet wat versierd of te schande is, dan zijn interpretatie daarvan, en als hij in zijn vingers een vervorming ziet, of ze nu aan zijn handen of voeten vastzitten, dan is het een weerspiegeling en dat is niet die van Mahmoud ….

…En wie ziet dat iets daarvan een plaats heeft geraakt en het niet heeft geraakt, dan heeft het geen invloed op het, maar het gebeurt daardoor, en alles wat iemand hem van allerlei aard naar hem werpt, is spraak, en wat er goed van was , de spraak had effect, en als zijn pijn heviger was, en als het geen pijn deed, dan heeft die spraak geen effect en weet God wat juist is ….

…Hij voelde dat het onder dezelfde zonden van het vers ~ allemaal hetzelfde als een pion ~ verwerft en er werd hem niets goeds verteld bij uitsluiting, wat hij zei, sommigen van hen wilden rein leven en niets uitlenen bezwaren ….

…En wie ziet dat hij in een boot zit terwijl de boot op zee vaart en hij is bang voor hem, hij geeft aan dat hij net zo dicht bij de koning is als de boot, en als hij ziet dat hij daar tegen is, zijn uitdrukking is tegen hem ….

Al-Kirmani zei: ~Degene die zag dat hij een gebroken bot trok, omdat het pompeus en sterk was en het bot verbrijzelde, er is onenigheid tussen hen die zeiden dat hij Mahmoud was en sommigen die iets anders zeiden .~…

…En Ibn Sirin zei in de betekenis: ik ben verbaasd over degene die een paar centimeter op de grond ligt, hoe hij geen arm opheft, vooral niet als hij iets aan het hebben is dat goed is om op te zitten zoals hij terwijl hij wakker is ….

…En wie ziet dat de doden zijn opgestaan ​​uit hun graven en zijn teruggekeerd naar hun rol, dan zal degene die in de gevangenis zit de planten laten vrijgeven, of God zal de planten doen herleven na hun dood op die plaats ….

…En wie ziet dat een hond op zijn schip springt, dan zal een vijand van een magiër zijn vrouw volgen ….

…Sommige uitleggers zeiden: ~Degene die denkt dat hij op iets kauwt en het scheurt, als dat ding van hem is, dan komen er woorden van hem die zichzelf pijn doen, en als de schade van hem aan iemand anders is .~…

…Al-Kirmani zei: ~Wie ziet dat hij een dode op zijn rug heeft, zal voor de kinderen van de doden zorgen .~…

…En wie ziet dat hij op een kleed zit, zal troost en verhoging ontvangen ….

En wie zag dat hij een tros druiven plukte, zou een som geld krijgen van een vrouw, en de druiven kregen een erfenis van geld van zijn vrouw, en wat een tros druiven betreft, duizend dirham ….