…En wie denkt dat hij zijn sluier verwijdert of dat iemand hem eraf haalt, wordt uitgelegd door zijn vrouw te scheiden, hetzij door echtscheiding, hetzij door overlijden ….

Als het wordt gezien alsof er moedermelk over wordt gegoten, duidt dat op angst en opsluiting . Hetzelfde geldt voor moeders die borstvoeding geven en zuigelingen, al naar gelang wat bekend is, omdat zijn toestand in gevangenschap en angst ernstiger is dan onbekend….

…Hij vertelde ook dat er een man naar hem toe kwam en zei : ik zag alsof ik olie aan het gieten was van de wortel van een olijfboom, toen zei hij tegen hem : Wat is jouw verhaal? Hij zei : ik ging in ballingschap toen ik een jonge jongen was, en ik werd vrij en bereikte het aantal mannen. Hij zei: heb je een vrouw? Hij zei nee, maar ik kocht een dienstmeisje, hij zei kijk, ze is je moeder . Hij zei, dus de man keerde terug van zijn huis en zocht nog steeds naar de omstandigheden van de slavin totdat zijn moeder haar vond ….

…En wie ziet dat hij een ladder opricht en ervan afdaalt naar een bekende plaats, dan is hij vrij van angst en verraad ….

…Als hij zag dat iemand zijn duim van zijn been had afgehakt, zou hij hem een ​​schuld inhouden, of geld afsnijden waarop hij vertrouwde ….

…En wie ziet dat hij van een ladder of trap is afgedaald in termen van de zin, dan zal hij, als hij gezag heeft, zijn positie verlaten, en als hij een paard had dat van haar afstamde en te voet liep, en als hij een zieke vrouw had, kwam ze om ….

…En wie zag dat zijn nek werd geslagen en zijn hoofd door hem werd opgeblazen, als hij rijk was, ontbrak zijn geld, en als hij arm was, was hij rijk, en als hij een vrijgelaten slaaf was en als hij schulden had, en als hij schulden had, betaalde God zijn schuld af, en als hij overweldigd of gekweld was, dan zou God zijn leed en smart voelen , en als hij ziek was, zou God hem genezen, en als hij ziek was En zijn ziekte heeft geen medicijn om zijn dood aan te geven ….

Als de imam ziet dat hij zelf zijn autoriteit heeft veranderd, zal hij iets doen waar hij spijt van heeft, zoals de spijt van Dhul-Nun toen hij in woede ging ….

…En wie ziet dat de zonde van zijn paard wordt afgesneden, dan is zijn uitdrukking anders dan die, en mist het die betekenis ….

…En wie een onbekende jongeman zijn kap van zijn hoofd ziet afnemen, hij interpreteerde de dood van zijn baas, en de puur witte pet was goed in religie en de wereld, en de zwarte was zwart, en de groene verhoogde vroomheid en rechtvaardigheid in zaken. , en het ondersteboven dragen van de kap geeft aan dat zijn baas hem heeft veranderd vanwege een wereldse kwestie ….

…En wie dieven ziet die hem de weg afsnijden en naar hem toe zijn gegaan met veel of weinig geld of bezittingen, dan zal hij lijden in een persoon die hem zo dierbaar is als de dieven, en als er niets naar hem en hij overwint met dieven, dan wordt hij geïnterpreteerd door de zwakheid van een persoon met hem en dan wordt hij gered, en als hij ze niet wint, houdt die gast toezicht op de dood ….

En wie zag dat hij iets uit de bliksem nam, hij zou vragen om iets dat goed en heilzaam voor hem zou zijn, en dat de bliksem altijd scheen, de zegen in dat jaar zou groot zijn, vooral als er een lichte wind mee waaide, en er werd gezegd dat iedereen die de bliksem zag wapperen op een hoog gebouw en mensen die hun stemmen schreeuwden, duidt op een bezoek aan de nobele stad van de profeet, en er werd gezegd dat de bliksem overgaat in goud omdat het schijnt als goud ….

Jaber al-Maghribi zei: “Degene die zag dat hij de weg overstak en iemand zijn bezittingen nam, het geeft aan dat de eigenaar van de bagage het leven van de bandiet hindert en ruzie met hem maakt en hem verzet in een zaak die hem schade berokkent ….

En wie ziet dat het op een plaats is ontsproten en het met aarde bedekt, zal geld begraven ….

…En wie ziet dat hij een kledingstuk weeft en het dan afsnijdt terwijl het minder is dan zijn lengte, de materie waarin het is gemaakt, is gedaan ….

En wie ziet dat hij zijn baard knijpt met zijn tanden, dan duidt het op saaiheid en laaghartigheid, en als hij het in zijn mond stopt zonder scharlakenrood, duidt het erop dat het onzedelijkheid is, en er is niets in dat wat wordt belasterd of geprezen ….

…En wie ziet dat het een draad is die zijn klap heeft afgesneden, geeft aan dat zijn geheim verborgen is, en als hij zijn tas verzegelt, bewaart hij zijn geheim ….

…En als hij iemand anders zijn slijm ziet afvegen, bedriegt iemand hem in zijn vrouw ….

…En wie ziet dat een deel van zijn baard wordt afgetrokken en daarvoor tekort komt, of hij ziet dat hij onvruchtbaar is geworden, het is in alle opzichten een gebrek aan zijn recht ….

…En wie ziet dat een leeuw treedt, duidt op een afname van zijn eer en heiligheid, en het optreden van schadelijke gevolgen van hem ….

Als hij ziet dat zijn hoofd niet wordt geslagen, verlaat hij zijn hoofd . Als hij vanuit die positie zijn hoofd zou dragen, zou zijn leiderschap verdwijnen ….

…En wie zag dat hij van een oude ladder was afgedaald, een diploma, zijn beroep zou zijn gestagneerd ….

En wie ziet dat hij een hoofd in zijn hand heeft, valt eerst op drie aspecten van het verkrijgen van geld en breidt het mandaat uit of iets dat hij ontkent en kan erdoor verrast worden ….

En wie ziet dat hij daar iets van heeft opgegeven, zijn uitdrukking is tegen wat hij zei ….

…En wie een afname van zijn aanbidding ziet, schiet tekort in zijn eigen belang ….

…Als hij ziet alsof hij in de lucht ronddraait en dan afdaalt, dan leert hij de wetenschap van astrologie en de mysterieuze wetenschappen en wordt hij onder de mensen genoemd . Als hij het ziet alsof hij erop vertrouwt, zal hij leiderschap en overwinning behalen voor zijn tegenstanders . Er is overgeleverd dat een man naar Ibn Sirin kwam en zei : Ik zag drie mensen die ik niet ken. Hij hief een van hen op naar de hemel, toen sloot hij de andere tussen hemel en aarde, en knielde de andere neer op zijn gezicht in neerknieling. Ibn Sirin zei : Wat betreft degene die naar de hemel werd verheven, het is het vertrouwen dat werd opgewekt onder de mensen. Degene die gevangen zit tussen hemel en aarde, het is het vertrouwen dat is afgesneden, en wat betreft degene die neerknielt, het is het gebed waartoe de ummah het ultieme is ….

En wie ziet dat hij een ijzer breekt, het is grote kracht en het verwerven van pracht ….

…En wie zag dat zijn hand zonder pijn was afgehakt, legde uit dat hij lief zou hebben en zich aan zijn hart zou hechten met de liefde van iemand, omdat de Almachtige God zei: ~En zij sneden hun handen .~…

Wie ziet dat er iets van zijn vlees is gescheurd, dan zal er een ramp gebeuren met degenen die aan hem worden toegeschreven ….

…Vraag me af : interpretatie is onrechtvaardigheid, dus wie ziet alsof hij zichzelf, zijn rijkdom of zijn macht bewondert, wordt hem onrecht aangedaan ….